آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۲۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
فرمانده حوزه مقاومت بسیج ده امام هادی (ع) در گفتگوی اختصاصی:
آنچه در اینجا می خوانید گفتگوی اختصاصی خبرنگار تنویر ثارا..(ع) است با فرمانده حوزه مقاومت بسیج ده امام هادی (ع)

باسمه تعالی

آنچه در اینجا می خوانید گفتگوی اختصاصی خبرنگار تنویر ثارا..(ع) است با فرمانده حوزه مقاومت بسیج ده امام هادی (ع) :

با عرض سلام و خداقوت ، لطفا برای آشنایی بیشتر خودتان را معرفی کنید و درباره رده فعالیتتان بصورت مختصر توضیح دهید .

ضمن عرض سلام و احترام ، بنده محمد مقدسی فرمانده حوزه ده بسیج امام هادی (ع) سپاه ناحیه ثارا... (ع) هستم . که قبل از این بعنوان مسئول مهندسی سپاه ناحیه ثارا... (ع) و پیش از آن نیز ، بعنوان فرمانده حوزه سه امام حسن مجتبی (ع) فعالیت داشته ام .

رده فعلی فعالیت ما ، حوزه ده امام هادی (ع) ، متشکل از 22 پایگاه در محدوده بلوار پاسداران تا انتهای شهرکهای واقع در کمربندی و از باهنر جنوبی تا پل گچی میباشد . این حوزه دارای یک گردان مستقل و فعال است که مجری حجم بسیار زیاد فعالیتهای عملیاتی این حوزه می باشد . ما در حوزه ده امام هادی (ع) مجری طرح کرامت که به رسیدگی دائمی به محرومین و نیازمندان میپردازد ، و طرح شهید بهنام محمدی در سه پایگاه هستیم . طرح شهید بهنام محمدی حلقه وصل خانه ، مدرسه ، و مسجد برای نوجوانان است .

ایده و عملکردتان برای جذب اعضای بسیج چیست ؟

با توجه به اینکه ما مجری طرح شهید بهنام محمدی در سه پایگاه هستیم ، اکثر فرماندهان پایگاه ها نیز در این حوزه جوان هستند که سبب میشود ارتباط بسیار خوبی با بسیجیان برقرار کنند  . لذا تعداد افراد پیش بینی شده و ابلاغی را به طور کامل و طبق برنامه جذب کردیم . که در این بین نوع بافت محله ای که در عین حال نوساز هم میباشد ، در امر ارتباط گیری با آحاد مردم و جذب حداکثری نقش بسزایی دارد .

بعد از جذب چه برنامه ای برای رشد و تثبیت بسیجیان چه برنامه ای دارید ؟ ( معاونت تعلیم و تربیت )

ماهانه ارتباط کاری مستمر با سرمربی صالحین  داریم ودرسال گذشته قرارگاه صالحین با حضور سرمربی،مربی ،سرگروه ،فرمانده پایگاه ومعاونت تعلیم وتربیت پایگاه وهرپایگاه بصورت مجزا درساعت مشخص برگزار گردید

مختصر فعالیت های حوزه شما در زمینه فرهنگی اجتماعی چه بوده است ؟

برنامه های فرهنگی و تبلیغی حوزه و پایگاه های تابعه در طول سال به طور مداوم و در تمام مناسبات فرهنگی و مذهبی در حال اجراست که از جمله نقاط قوت آن میتوان به تعطیل نشدن فعالیتهای فرهنگی در شرایط قرنطینه و برگزاری برنامه های فرهنگی به صورت غیر حضوری اشاره کرد . که بخش شاخص این برنامه ها ، حرکت کاروانهای شادی در سطح خیابانها ،برگزاری هیاتهای مجازی و تبلیغات در فضای مجازیست.

با توجه به سفارشات اکید مقام معظم رهبری (مد ظلله العالی) ، شما تاکنون در زمینه بسیج سازندگی و خدمات اجتماعی چه فعالیتی انجام داده اید ؟

1.   تعداد چهار صندوق قرض الحسنه در مجموعه حوزه ده امام هادی (ع)  فعالیت دارند .

2.   اردوهای جهادی یک روزه و 7 روزه عمرانی و خدماتی مرتبا در حال اجراست که میتوان به فعالیت عمرانی در روستای ظفر آباد و سیدان مرودشت و ... و حتی خاموش کردن آتش سوزی های منطقه دراک اشاره کرد .

3.      1400نیازمند شناسایی گردید ودرکل پایگاهها 7000بسته معیشتی توزیع نمودند وتوسط حوزه سه مرحله بین نیازمندان بسته معیشتی توزیع گردید

4.      تعداد 15 پایگاه ما در بازه زمانی اسفند ماه تا پایان فروردین ماه اغلب شبها تیم های عملیاتی خود را در امر ضدعفونی معابر بکارگرفتند .

دیدگاه خودتان را درباره فضای مجازی و جنگ نرم بیان بفرمایید .

فضای مجازی تصویر و گزارشی از حقیقت زندگی روزمره ماست . پس بنده فضای حقیقی را بر فضای مجازی اولی میدانم و فکر میکنم اگر بتوانیم در فضای حقیقی مطلوب عمل کنیم ، در فضای مجازی هم برنده ایم و باید تلاش کنیم که فضای مجازی جای خود را به به فضای حقیقی بدهد .البته تا محقق شدن آن در عرصه مجازی هم پا پس نمیکشیم و قدرتمندانه می ایستیم و روشنگری میکنیم تا این فضا مسموم نشود و آسیبی برای زندگی روزمره مردم به حساب نیاید.

فعالیت شما و بسیجیان تحت امرتان در فضای مجازی چگونه است ؟

مخاطبین ما جمعا در 6 گروه مجازی دسته بندی میشوند که مرتبا اخبار موثق ، مطالب فرهنگی ، آموزشی و هدایت سیاسی به اطلاع ایشان میرسد و در کنار آن ارتباط دوطرفه راحت و کارآمدی بین بسیجیان با فرمانده پایگاه و فرمانده حوزه شان شکل گرفته است .

از نظر خودتان اهم فعالیت های حوزه شما در سال گذشته چه بوده؟

شرکت در رژه 31 شهویور و برگزاری باشکوه آن  ، حضور در رزمایشها و برنامه های عملیاتی بمنظور آمادگی نظامی بسیجیان ، راه اندازی کاروانهای شادی بجای برگزاری مراسم حضوری در ایام کرونا ، تامین امنیت تعداد زیادی از  صندوقهای انتخاباتی و  حراست از امنیت مردم عزیز در اغتشاشات و رخدادهای امنیتی از مهمترین فعالیتهای حوزه ده امام هادی (ع) در یکسال گذشته بود .

برترین پایگاه تحت امر خود را کدام پایگاه ارزیابی میکنید و کدام برنامه های آن را شاخص میدانید ؟

پایگاه مقاومت بسیج مدینه النبی(ص) ، مجریی طرح شهید بهنام محمدی ، پایگاه شاخص حوزه ده امام هادی (ع) است که فعالیت گروهان دانش آموزی در این پایگاه وبرگزاری سه اردوی جهادی هفت روزه ، اهم فعالیتهای شاخص این پایگاه است .

 با توجه به اینکه شخص شما بسیجی هستید دیدگاه خودتان را درباره بسیج و شخصیت بسیجی بیان بفرمایید .

بنده از دیدگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به آن نگاه میکنم که میفرمایند :"سپاه مانند باغ و بوستانی است که در آن گلی همچون بسیج روییده " . و معتقدم بسیجی، فردی ولایت پذیر  ، مخلص ، بی ادعا ، پرکار  و با انگیزه است که مشی بسیجی را در زندگی روزمره اش حفظ میکند .

به نظر شما موثر ترین و خلاقانه ترین برنامه ای که در حوزه ده امام هادی (ع) برگزار نموده اید چه بوده است ؟

فعالیت های جهادی و محرومیت زدایی !  محرومیت زدایی جدای از تاثیر کلی و اجتماعی که در سطح جامعه دارد ، آثار و برکات فردی بر روی اعضای خود گذاشته و روحیه ایثار را در آنها نمایان میکند . این برترین تاثیری است که از این برنامه انتظار میرود .

بسیجیان حوزه ده امام هادی (ع) چگونه می توانند با شما ارتباط برقرار کنند ؟

بنده هر روز حداقل با 5 نفر از فرماندهان پایگاه ها در تماس هستم که این بصورت دوره ایست و مرتبا از احوال و برنامه هایشان مطلع میشوم . ضمن اینکه به صورت تلفنی و در فضای مجازی در تمام ساعات شبانه روز در خدمت آحاد بسیجیان هستم و در ساعات اداری درب حوزه ده امام هادی (ع) به روی همه عزیزان گشوده است.

کلام آخر

ضمن تشکر از شما بخاطر این امر خلاقانه در فضای مجازی ، امروز ، بنده بسیج را یک سازمان و یک تفکر توانمند میبینم که در نقطه استضعاف قرار ندارد ، البته می بایست روش مدیریت خود را کارشناسانه تر ، قوی تر و عالمانه تر انتخاب کنیم تا به موفقیت های بیشتری دست یابیم و به همه خواهران و برادرانم توصیه میکنم مانند شهدا ، معنویت و حب اهل بیت (ع) را در کارهایمان در نظر بگیریم و آن را در بسیج نهادینه کنیم .

 

با تشکر از شما

و آرزوی سلامتی و تندرستی برای جنابعالی و آحاد بسیجیان عزیز

 

خبرنگار : محمد علی بال افکن                        عکاس : عباس مهر محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر: