پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۲۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
سرهنگ مرتضی خسروانی
 فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز اعلام کرد که حدود 9 هزار خانوار نیازمند ساکن مناطق شرقی این کلانشهر تاکنون شناسایی شده‌اند و یادآور شد که طی سه مرحله از رزمایش کمک مومنانه این ناحیه از بسیج سپاه ۵۰ هزار بسته معیشتی توزیع کرده است.

مرتضی خسروانی چهارشنبه ۲۲ مردادماه در یک نشست خبری ضمن اشاره به فعالیت‌های این ناحیه از بسیج سپاه شهرستان شیراز در ایام شیوع کرونا، اضافه کرد: رزمایش کمک‌های مؤمنانه طی سه مرحله در سپاه انجام می‌شود که در مرحله نخست ۳۰ هزار بسته معیشتی به‌همت بسیج سازندگی سپاه احمدبن موسی(ع) در منطقه شرق شیراز توزیع شد.

وی ارزش هر بسته توزیع شده در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه انجام شده توسط این واحد از بسیج سپاه شیراز را بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و حاوی اقلامی از کالاهای ضروری دانست.

خسروانی با یادآوری این نکته که در اهدای بسته‌ها و کمک‌های مؤمنانه خیران نقش اصلی را ایفا می‌کنند، گفت: بسیج سازندگی سپاه احمدبن موسی(ع) اقدام به راه‌اندازی یک کانال با عنوان «انصارالحیدر» کرده است که اکنون ۵ شعبه در شرق شیراز دارد و در آن‌ها کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کند و هر کسی بسته به توان و وسع خود می‌تواند کمک می‌کند.

خسروانی با بیان اینکه مرحله سوم کمک‌های مؤمنانه از عید قربان آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، گفت: در این مرحله از رزمایش تاکنون تنها ۲۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان منطقه شرق شیراز توزیع شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها در این مرحله ۳۲ هزار پرس اطعام در ایام غدیر توزیع کردیم و ۲۴ جهیزیه زوج‌های جوان نیز تهیه و توزیع شد و ۳۷۰ بسته لوازم‌التحریر و ۳۵۰ جفت کفش و پوشاک نیز آماده شده است.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز گفت: تاکنون ۸ هزار و ۹۷۰ خانواده نیازمند را در منطقه شرق شیراز شناسایی کرده و به آنها کارت‌های هدیه اهدا کرده‌ایم.

خسروانی در ادامه از راه‌اندازی و فعالیت ۶ کارگاه تولید ماسک ذیل این ناحیه خبر داد و گفت: در این کارگاه‌ها زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و مستمند مشغول به فعالیت هستند.

او با تصریح اینکه سه محله سعدی، بلوار اتحاد و سهل‌آباد در محدوده سپاه احمدبن موسی(ع) تحت خدمات قرارگاه شهید اسکندری شیراز قرار گرفته است، گفت: سپاه حمایت‌ها و فعالیت‌های خوب محرومیت‌زدایی در این نواحی انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز، مرمت ۷ باب مسجد در این سه محله، کلنگ‌زنی دو مسجد در محله سعدی و بلوار اتحاد، مرمت ۱۵۰ باب منزل محرومان که تکانون ۱۳۸ مورد آن اجرا شده است، راه‌اندازی ۶ کارگاه اشتغالزایی و تجهیز ۵ کارگاه اشتغال را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

وی به فعالیت گروه‌های جهادی این ناحیه اشاره کرد و گفت: پیش از شیوع کرونا این ناحیه دارای ۲۳ گروه جهادی بود که بعد از شیوع کرونا این تعداد به ۹۲ گروه جهادی رسید که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و از جمله این خدمات می‌توان به لوله‌کشی ۷۲ مخزن آب منزل محرومان اشاره کرد.

خسروانی همچنین از احداث مجتمع فرهنگی ـ مذهبی در شرق شیراز خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها یک پروژه ۱۵ واحدی مسکن محرومان با مشارکت کمیته امداد در حال ساخت داریم و یک پروژه ۱۶ واحدی هم در دست برنامه داریم که پیگیر هستیم تا سال آینده بهره‌برداری شود.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز یادآور شد:‌ در بخش فعالیت‌های فرهنگی اقدامات خوبی نیز انجام شده است که از جمله آن می‌توان به اجرای برنامه‌هایی برای تقویت بنیان خانواده،‌ ترویج امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری، مباحث عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی و غیره اشاره کرد.

شرفی، مسؤل فرهنگی ـ اجتماعی سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز نیز در این نشست گفت: یکسری برنامه‌های برای فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در دستور کار داریم که برای آن به ارائه مشاوره‌های مختلف به خانواده‌ها می‌پردازیم.

وی از فعالیت ۲۳ پایگاه مشاوره در منطقه شرق شیراز خبر داد و گفت: همچنین برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیز طرحی برای فرهنگ‌سازی به روش‌ جدید اجرا خواهیم کرد که در این طرح برای امر به معروف ابتدا از خودمان آغاز می‌کنیم و از افراد می‌خواهیم ما را امر به معروف کنند.

شرفی با بیان اینکه در این طرح سعی شده است تا شخص مخاطب را افضل‌تر و بالاتر از خودمان در نظر بگیریم و از او بخواهیم که امر به معروف کند، گفت: بدین منظور یکسری جملاتی نیز آماده کرده‌ایم و از طرف مقابل می‌خواهیم که در صورت لزوم از این جملات برای ما استفاده کند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: