گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۲۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
رییس سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس با اشاره به برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای این استان با عنوان ابوذر گفت: امکان شرکت در این جشنواره برای فعالان حوزه رسانه که آثار آنها در فاصله زمانی آذرماه ۹۸ تا پایان آبان ماه ۹۹ تولید شده و خواهد شد، فراهم است.

سرگرد پاسدار مصطفی اژدری، شنبه در حاشیه آیین تجلیل از خبرنگاران و عکاسان خبری حوزه سپاه و بسیج فارس، افزود: جشنواره رسانه‌ای ابوذر، جشنواره‌ای است که در آن افراد، گروه‌ها و تشکل‌های رسانه‌ای آثار تولیدی یک سال گذشته خود را که در قالب یک دوره زمانی خاص تهیه شده به دبیرخانه جشنواره ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: در نهایت در اختتامیه این جشنواره که همراه با برپایی یک گردهمایی کشوری است، ضمن معرفی آثار برتر از نفرات برگزیده تجلیل خواهد شد و تجربیات و نتایج این جشنواره برای بهره‌مندی عموم اصحاب رسانه و یا گروه‌های خاص رسانه‌ای پس از برگزاری، انتشار می‌یابد.

اژدری اضافه کرد: سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس در محورهای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بصیرت و دشمن شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام و امیدآفرینی برگزار می‌شود.

او گفت: آثار ارسالی به این جشنواره باید در قالب فیلم کوتاه ویژه شبکه‌های اجتماعی، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافی (اطلاع رسانی تصویری) و گرافیک متحرک (موشن‌گرافیک) باشد.

رییس سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های این استان برای شرکت در این جشنواره تا سی‌ام آبان ماه ۹۹ مهلت دارند تا با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.Aboozarha.ir نسبت به بارگذاری آثار به صورت "پی دی اف" به همراه با لینک مربوطه اقدام کنند و پس از پایان مهلت مقرر، آثار ارسالی برای ارزیابی تحویل هیات داوران خواهد شد.

به گفته اژدری، شرکت کنندگان می‌توانند حداکثر در سه قالب و در هر قالب تنها با یک اثر در این جشنواره شرکت کنند و آثار تولیدی آنها باید در بازه زمانی آذرماه سال ۹۸ تا پایان آبان ماه ۹۹ تولید شده باشد.

رییس سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس افزود: پس از انتخاب نفرات برتر و برگزاری آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس، آثار منتخب این جشنواره به مرحله کشوری راه می یابد و با سایر برگزیدگان استان‌ها به رقابت می‌پردازد.

اژدری اظهار داشت: در ۲ سال گذشته که جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان فارس برگزار شد، شاهد استقبال قابل قبول اصحاب رسانه از این جشنواره بودیم و خبرنگاران فارس در مرحله کشوری هم حائز رتبه‌های برتر در بخش‌های مختلف شدند.

وی گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات، انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس برگزار می‌شود.

اژدری، در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به اهمیت و نقش جنگ نرم و رسانه‌ها به‌ عنوان مهمترین ابزار در این نبرد، ایجاب می‌کند مسوولان با آگاهی از وضعیت تهدیدآمیز موجود و گستره فعالیت‌های رسانه‌ای کشورهای مخالف ایران، با نهایت دقت و ظرافت با ارسال پیام‌های بهنگام و معطوف به هدف، بر افکار عمومی داخلی و بین‌المللی تاثیر بگذارند.

وی ادامه داد: همچنین رسانه‌ها باید با فعالیت‌های هدفمند و هوشمندانه در داخل و خارج کشور و استفاده از تمام ابزارها و قدرت نرم به بهبود قدرت معنوی، افزایش نفوذ، ایجاد جذابیت، اقناع و هدایت افکار عمومی داخل و خارج کشور بپردازند که برآیند آن افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور است. 

فراخوان سومین جشنواره رسانه‌ای استانی فارس اعلام شد

نام:
ایمیل:
* نظر: