آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر:
حجت الاسلام محمودی زاده گفت: طرح فرهنگیاران در سپاه و استفاده هدفمند از ظرفیت ها و استعدادهای کارکنان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری می تواند بعنوان یک الگو برای سایر سازمان ها و نهادها در نظر گرفته شود.
به گزارش تنویر، آئین تجلیل از فرهنگیان مداح سپاه فجر استان فارس با حضور حجت الاسلام محمود محمودی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر برگزار شد.

 حجت الاسلام محمودی زاده در این مراسم با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورا یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز است، گفت: مجالس عزاداری سید الشهدا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) که با حضور پُرشور نوجوانان و جوانان برگزار می شوند از جمله بسترهای ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی در جامعه است.

وی با بیان اینکه مداحان یکی از ارکان اساسی برپایی مراسم عزاداری در ماه مُحرم و صفر هستند، گفت: توجه ویژه دست اندرکاران هیئات مذهبی بخصوص مداحان و مدیحه سرایان به مسئله مهم فرهنگسازی و انتقال مفاهیم عاشورایی به مخاطبان یکی از مسائل مهمی است که همواره باید مورد توجه این اقشار قرار داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر با بیان اینکه فرهنگیاران  مداح سفیران و مبلغان فرهنگ حسینی هستند، گفت: حضور مداحان در هر نهاد و سازمانی یک فرصت عظیم فرهنگی برای ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) است که باید مورد توجه مسئولان و مدیران این مجموعه ها قرار گیرد و از این ظرفیت عظیم در برنامه ها و مناسبت های داخلی نهادها هر چه بهتر و بیشتر استفاده شود.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نهادهایی است که بصورت هدفمند و برنامه ریزی شده از ظرفیت مداحان اهل بیت در برنامه های دینی و معنوی و مراسمات و مناسبت های مذهبی در راستای ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) و زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می کند.

حجت الاسلام محمودی زاده با بیان اینکه مداحان شور و شعور حسینی را توامان با هم در اجرای عزاداری ها در نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: طرح فرهنگیاران در سپاه و استفاده هدفمند از ظرفیت ها و استعدادهای کارکنان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری می تواند بعنوان یک الگو برای سایر سازمان ها و نهادها در نظر گرفته شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به این مسئله مهم که بخش زیادی از عُمر و وقت کارمندان در سازمان ها صرف می شود، گفت: مسئولان فرهنگی سازمان ها تلاش کنند شاخصه ها و سَبکِ زندگی اسلامی و حسینی را طریق برگزاری برنامه های محتوایی و بعنوان الگوهای رفتاری برای کارمندان تشریح و معرفی کنند. 

سرهنگ پاسدار جلال یارمحمدی نیز در این دیدار با بیان اینکه مراسمات دهه اول ماه مُحرم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ظرفیت فرهنگیاران مداح و سخنرانان در ستاد سپاه فجر فارس برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی یکی از سرفصل های مهم برنامه های معنوی و تبلیغی در سپاه فجر استان فارس است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر افزود: در این دیدار از مداحان و فرهنگیاران ستاد سپاه فجر که در برگزاری مراسم عزاداری دهه اول مُحرم مشارکت داشتند تجلیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: