آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
فرمانده سپاه ثارالله (ع) شیراز خبر داد:
سرهنگ پاسدار زارعی گفت: مردم ایران در اولین آزمون پس از به ثمر نشستن انقلاب به پیروزی بزرگی دست یافتند و آن پیروزی دفاع مقدس بود.
به گزارش تنویر، سرهنگ موسی زارعی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس این ناحیه، اظهار داشت: باید از دفاع مقدس به عنوان اولین آزمونی که از مردم ایران اسلامی گرفته شد، یاد کرد که ملت ما به بزرگی در مقابل ظلم و ستم و تهدید و تحریم ایستادند و در نهایت هم پیروز شدند.

به گفته وی به فرمایش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری ما انقلابمان را با هشت سال دفاع مقدس به جهان صادر کردیم و این، آغازی شد برای به حاشیه راندن دشمنان انقلاب اسلامی و اینکه آنها بدانند که با یک ملت مقاوم و استوار و صبور رو در رو هستند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز هشت سال جنگ تحمیلی در آستانه هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد دفاع مقدش تصریح کرد: سپاه ناحیه ثارالله به مناسبت هفته دفاع مقدس، با استفاده از بستر بسیج، پایگاه ها و حوزه های مقاومت، ستاد ناحیه، اقشار مختلف و کانون‌ها، برنامه ریزی منسجمی را انجام داده که این هفته با محوریت شهید و شهادت و همچنین پاسداشت رزمندگان و ایثارگران، خاطره رشادت ها و دلاورمردی‌های عزیزان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس زنده شود.

وی گفت: بیش از 600 راس برنامه با موضوعات مختلف با مشارکت مردم در جامعه و در فضای مجازی در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) با بیان اینکه نکته اولی که باید به آن توجه شود، این است که باید فضای شهر را عوض کرده و با ایجاد شور و نشاط فرهنگیو اجتماعی موجی در خصوص دفاع مقدس در سطح شهر ایجاد شود و تأکید کرد: در راستای تحقق این مهم پایگاه ها و حوزه های مقاومت در تلاش هستند تا یک فضاسازی مناسب با همراهی و مشارکت سایر ادارات و سازمان‌ها و سمن ها صورت بپذیرد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هم در حوزه سخت‌افزاری و هم در حوزه نرم‌افزاری است، توجه به فضای مجازی در کنار کار در فضای حقیقی را مهم توصیف کرد و گفت: در بستر جامعه، به دلیل ورود و شیوع ویروس کرونا توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی تاکید شده، اما باید بتوانیم در عین پاسداشت این هفته، سلامت مردم، بسیجیان و رزمندگان مورد توجه قرار گیرد.

یادواره های مجازی شهدا، مسابقات فرهنگی، ورزشی، و مسابقاتی با موضوعات انیمیشن، موشن‌گرافی، تیزر، عکس نوشته و موضوعات اینچنینی در فضای مجازی از جمله برنامه های پیش بینی شده ناحیه ثارالله(ع) شیراز در راستای گرامی داشت هفته دفاع مقدس در فضای مجازیعنوان شده است

 
زارعی ادامه داد: در فضای حقیقی هم قبل از آغاز هفته دفاع مقدس برنامه‌های رسانه‌ای را شروع کرده و در روز دوشنبه بیست و نهم شهریورماه هم با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس به همراه خانواده‌هایشان برنامه‌ای در باغ موزه دفاع مقدس فارس خواهیم داشت که بازدید از باغ موزه، تماشای تأترمیدانی و حضور در برنامه زنده صدا و سیما قسمت هایی از برنامه های پیش بینی شده برای این روز است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله، توجه به شهید و شهادت را اولویت فعالیت های هفته دفاع مقدس امسال در ناحیه ثارالله(ع) عنوان کرد و گفت: در کنار استفاده از خاطرات و تجربیات رزمندگان و پیشکسوتان و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، اجرای یادواره های شهدا در پایگاه‌های مقاومت از دیگر برنامه های پیش بینی شده است که هر پایگاه بسته به میزان توانمندی خود، برنامه های کوچک و بزرگی را برگزار خواهند کرد که جزئی از برنامه‌های کلیدی و اساسی خواهد بود.

جلسات متعدد پایگاه ها و حوزه های مقاومت و کانون های بسیج با موضوعات مختلف بصیرتی، خاطره گویی، روایتگری، و موضوعات اینچنینی؛ به همراه تجلیل و تکریم از پیشکسوتان را از دیگر برنامه های محوری این ناحیه در هفته گرامیداشت دفاع مقدس است که زارعی از آن نام برد.

وی مسابقات کتابخوانی از سری کتاب‌های دفاع مقدس،و نقاشی با همین موضوع در فضای مجازی، و برگزاری رزمایش و کمک مومنانه را از دیگر برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانست و افزود: وقتی به بررسی کمک مومنانه می پردازیم، متوجه می‌شویم که کمک‌های مومنانه را در دفاع مقدس زیاد مشاهده می کردیم.

فرمانده سپاه ماحیه ثارالله(ع) شیراز، همچنین به ادامه نذر خون در ایام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور اتوبوس های سیار انتقال خون در پایگاه‌ها و حوزه های مقاومت این ناحیه و اهدای خون با توجه به نیاز به خونی که سازمان انتقال خون استان دارد، از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت خواهیم داشت.

اجرای مسابقات ورزشی حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و در رشته‌های مختلف، توسط حوزه ها و پایگاه ها و کانون بسیج ورزشکاران و تربیت بدنی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس این ناحیه است که زارعی با بیان آن، افزود: تعامل و همراهی با هیئت های مختلف ورزشی هم مدنظر قرار خواهد گرفت.

زارعی همچنین با اشاره به تجربه اجرای سرود های خیابانی که در ایام ولادت ائمه(ع) در مقاطعی از اول سال در مجتمع های مسکونی و ساختمان های مرتفع و در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی که این ناحیه داشته است، تصریح کرد: این برنامه را هم در هفته دفاع مقدس با گروه های سرود و تئاتر خیابانی اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه با یادآوری اینکه هرساله در روز 31 شهریورماه رژه نیروهای مسلح را شاهد بودیم و امسال به دلیل شیوع کرونا و رعایت موارد بهداشتی این برنامه حذف شده است، از رژه موتوری و خودرویی و کارناوال دفاع مقدس توسط همه حوزه‌ها و پایگاه های مقاومت در حوزه استحفاظی ناحیه ثارالله(ع) شیراز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سپاه ناحیه ثارالله(ع)، قدمگاه رزمندگان و شهدای عزیز ما در هشت سال دفاع مقدس بوده است، یک برنامه محوری همانند سالهای دفاع مقدس در اعزام رزمندگان به جبهه های حق علیه باطل را داشتیم، با حضور در میدان صبحگاه این ناحیه برگزار خواهیم کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز ادامه داد: از اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها، و ماشین های حمل رزمندگان، موتورهایی که استفاده می‌شده، را برای اجرای یک برنامه خوب و اثرگذار استفاده خواهیم کرد.

زارعی افزود: برنامه شب شعر با حضور شاعران و برگزاری حدود 300 یادواره شهدای شهدای کوچک و بزرگ، با توجه به داشتن بالغ بر 300 پایگاه مقاومت در این ناحیه، از دیگر برنامه های یش بینی شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده شهدا در هفته دفاع مقدس مورد توجه قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: بحث محرومیت زدایی در هفته دفاع مقدس با حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم و نقاط از قبل تعیین شده، ارائه خدمات عمرانی و فرهنگی به مردم نیازمند آن مناطق، و برگزاری میز خدمت در مساجد و حسینیه‌ها و محلات مختلف برای ارائه خدمات بیشتر به مردم محلات را از دیگر برنامه های مدنظر در ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، با اشاره به ماه محرم، فضاسازی محرمی و عرض ارادت به ساحت سید الشهدا(ع) و مراسم شهادت حضرت رقیه(س) در سومین روز از هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: برنامه‌های هیئتی و عزاداری را هم در پایگاه‌های مقاومت برگزار خواهیم کرد.

زارعی، هدف از برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه استحفاظی سپاه ناحیه ثارالله(ع) را زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای عزیز دفاع مقدس و همچنین انتقال تجربه دفاع مقدس برای نسل امروز دانست و گفت: شعار "ما قوی هستیم" را نسل نوجوان و جوان ما باید از تجربیات دفاع مقدس بیاموزند تا در گام دوم انقلاب برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار پیش قدم و ثابت قدم و استوار باشند.

وی تأکید کرد: شعار "ما قوی هستیم" را در هفته دفاع مقدس، عملی به جوانان و مردم نشان می دهیم و تجربیات و دستاوردهای دفاع مقدس و عملیات‌های مختلفی که انجام شده در دفاع مقدس، و آمار و ارقام آن زمان در این ایام بازگو خواهد شد تا جوانان که طلایه داران این این انقلاب و صاحبان آینده آن هستند، از آن درس و تجربه بگیرند.

زارعی در پایان با بیان اینکه متاسفانه مدارس در شهر شیراز به دلیل ویروس کرونا یا نیمه تعطیل یا تعطیل هستند، ادامه داد: در هفته دفاع مقدس به صورت نمادین زنگ استقامت و ایثار و مقاومت با حضور مسئولان در ناحیه یک آموزش و پرورش که حوزه استحفاظی این ناحیه است، زده می شود، ولی دانش آموزان و بسیج فرهنگیان ما در فضای مجازی به واسطه ارتباطی که با دانش‌آموزان و معلمان دارند، برنامه‌های خودشان را اجرا می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: