آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
فرمانده سپاه داراب:
سرهنگ پاسدار هاشمیان گفت: به منظور حفظ نام و یاد شهدای ارجمند، کاشت‌درخت به نام شهدای داراب در سطح شهر و روستاها در حال انجام است.
به گزارش تنویر، محمدحسین هاشمیان در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ستادهای شهرستانی و بخشی همچنین پایگاه‌های مقاومت با شعار محوری "ما قوی هستیم" به تدارک برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخته‌اند.

وی بیان کرد: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، از مهر ماه تا پایان سال در سطح کشور به مدت ۴۰ هفته برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس جهت یادآوری ارزش‌ها و رشادت‌های ایثارگران، شهدا و خانواده‌های آنها برگزار می شود.

هاشمیان ادامه داد: در این میان از سوم تا دهم دی ماه به مدت یک هفته و مصادف با دهه بصیرت به داراب اختصاص یافته است که با هماهنگی بنیاد شهید، فرمانداری و رزمندگان شهرستان به نقش داراب در دفاع مقدس پرداخته شود.

فرمانده سپاه داراب اظهار داشت: از آنجا که رزمندگان داراب بیشتر در عملیات‌های کربلای ۴ و کربلای ۵ حضور داشتند، این ویژه‌برنامه به رزمندگان و رشادت آنها در این دو عملیات اختصاص می‌یابد.

وی ضمن برشمردن برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد: از برنامه‌های شاخص این هفته، دیدار رزمندگان با رهبر معظم انقلاب به صورت ویدیو کنفرانس در صبح روز ۳۱ شهریور ماه است که این ارتباط به صورت سراسری با رزمندگان در نقاط مختلف کشور برقرار می‌شود.

هاشمیان با اشاره به به رایزنی جهت راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در داراب اظهار داشت: برپایی یادواره‌های شهدا، شب خاطره در میدان جانبازان داراب و گلزار شهدای جنت شهر، همچنین در پایگاه‌ها از سوی اقشار و اصناف بسیج، نواختن زنگ هفته دفاع مقدس در مدارس، حضور رزمندگان در مدارس، افتتاح پایگاه مقاومت روستای بهادران، دیدار با خانواده‌های شهدا و رزمندگان و غبارروبی قبور مطهر شهدا بخشی از برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس در شهرستان داراب است.

فرمانده سپاه داراب خاطرنشان کرد: انتشار کلیپ‌های مناسبتی، نامگذاری شهدا در معابر روستاها به ویژه نام شهید سردار قاسم سلیمانی، برپایی مراسم زیارت عاشورا، چاپ دو عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس که تدوین آن سوی بخش فرهنگی سپاه داراب و چاپ و انتشار آن توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس انجام می‌شود، بخش دیگری از برنامه‌هایی است که در این مناسبت ارزشمند تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: به منظور حفظ نام و یاد شهدای ارجمند، کاشت‌درخت به نام شهدای داراب در سطح شهر و روستاها در حال انجام است و به همین منظور نخلستانی به نام شهدا در داراب راه‌اندازی شده است.

هاشمیان با اشاره استمرار کمک‌های مومنانه در مناسبت‌های مختلف گفت: از اسفند سال گذشته تا قبل از ماه محرم در دهه ولایت، رقم ۱۱ میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی از سوی آنان خیرین ، اعضای بسیج و موقوفات مردمی جمع‌آوری شده و به این وسیله از نیازمندان دستگیری شده است.

فرمانده سپاه داراب یادآور شد: بیش از ۲۰ خانوار نیازمند در سطح شهرستان شناسایی شدند که از این تعداد به ۱۸ هزار خانوار کمک‌رسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله بعدی رزمایش کمک مومنانه در دهه آخر ماه صفر و از اربعین آغاز می‌شود، بیان کرد: جهت کمک به دانش‌آموزان نیازمند در سراسر شهر، خیمه‌هایی راه‌اندازی شده. که در این راستا کمک‌های خوبی نیز جمع‌آوری شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: