آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر:
حجت الاسلام محمودی زاده گفت: در هشت سال دفاع و در جبهه‌ها و پشت جبهه ها غیر از خدا هیچ چیز حاکم نبود و آنچه باعث می‌شد رزمندگان با کمترین امکانات بر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شوند، خدا باوری و اعتماد به خدا بود.
به گزارش تنویر، حجت‌الاسلام  محمود محمودی زاده امروز در آئین تکریم و معارفه مسئولین نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه جهرم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر، اظهار داشت: تاکید بر تکرار  مسائل مهم و ارزشی با هدف جلوگیری از تحریف آن است همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی روز گذشته خود بر این مسئله تاکید داشتند.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاع هشت ساله، تکرار دستاوردها را مفید و مثمرثمر عنوان کرد و افزود: در هشت سال دفاع و در جبهه‌ها و پشت جبهه ها غیر از خدا هیچ چیز حاکم نبود و آنچه باعث می‌شد رزمندگان با کمترین امکانات بر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شوند، خدا باوری و اعتماد به خدا بود.

حجت الاسلام محمودی زاده با تاکید بر مسئله خداباوری و اعتقاد به نصرت الهی بین رزمندگان و امام امت، بیان کرد: اگر انسان خداباور باشد، دچار ترس و اندوه نمی شود همانطور که در قرآن به آن اشاره شده است.

وی دومین برکت دفاع مقدس را بعد از اعتماد به خدا، اعتماد به خود و توانایی جوان‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: چون دستمان از همه جا کوتاه بود، با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» همانطور که امام راحل فرمودند، ابهت شرق و غرب را در جنگ شکستیم.

اخلاص، ساده زیستی و شهادت طلبی ویژگی های تفکر بسیجی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر افزود: از نمونه‌های بارز خودباوری، پیشرفت در عرصه دفاعی و ساخت موشک بود که شهید تهرانی مقدم از نمونه جوان های خودباور و معتقد به نصرت الهی در این زمینه، توانست پایه‌گذار قدرت موشکی ایران اسلامی باشد.

حجت الاسلام محمودی زاده سومین دستاورد دفاع مقدس را شکوفایی استعدادها بیان کرد و اظهار داشت: ابتکار عمل امام راحل و تدابیر سراسر ابتکار ایشان، باعث ایجاد جو "ما می توانیم" شده بود و بر همین اساس نگاه امام به مقوله جنگ، مانند دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی بود که با تشویق و ترغیب ملت توانستند حکومت شاهنشاهی پهلوی را ساقط کنند.

وی ادامه داد: امام راحل معتقد بودند که با حضور مردمی در عرصه دفاع مقدس و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان در عرصه جنگ، مانند عبور از رود خروشان اروند یا ساخت پله‌ای خیبری و ... قطعا پیروز میدان نبرد ملت بزرگ ایران خواهند بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس چهارمین دستاورد دفاع مقدس را تحول در صنایع دفاعی کشور معرفی و بیان کرد: از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس ایجاد وحدت ملی بین اقوام و طوایف ایرانی، ارتش و سپاه و بسیج مردمی بود که حس وطن‌دوستی را در نهاد یکایک ملت بزرگ ایران نهادینه کرد.

وی ضمن بیان تشابه ایجاد صحنه های زیبا در دفاع مقدس با صحرای کربلا، گفت: آنچه ما در دفاع مقدس دیدیم با توجه به سختی‌ها و مشکلات جز زیبایی نبود چون دین باوری در بین اقشار جامعه حاکم بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس با اشاره به زیبایی اعزام به جبهه‌ها، شب‌های عملیات، تشییع پیکر مطهر شهدا، بیان داشت: جنگ ما تحولاتی از قبیل حق‌طلبی، ایثار و شهادت‌طلبی را در جامعه ایجاد و ماندگار کرد.

وی به ظهور تولد و تبلور تفکر بسیجی در سایه تاسیس مدرسه عشق و معرفی جوانان مخلص و جهادگر در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تفکر بسیجی یعنی داشتن روحیه اخلاص، ایثار، ساده زیستی، دینداری و شهادت طلبی.

حجت الاسلام محمودی زاده ثمر نگاه و تفکر بسیجی را نهراسیدن، اندوهگین نشدن و تسلیم رضای خدا بودن خواند و با اشاره به آیه «انّ معی ربی سیهدین» بیان داشت: وجه تمایز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی ولایت با دیگر نیروهای مسلح سایر کشورها، جنبه معنویت آن است که باعث می‌شود یک نفر در مقابل تعداد کثیری دشمن بایستد و مبارزه کند.

به گزارش تنویر در این آئین، حجت الاسلام ظهرابی به عنوان مسئول جدید نمایندگی در سپاه جهرم معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمد گشتاسبی تقدیر شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: