سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۰۸:۱۶
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس
همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس،یادواره شهدای سرباز لارستان برگزار شد.
به مناسبت گرامیداشت هفته پرشکوه دفاع مقدس، یادواره شهدای سرباز لارستان با حضور جمع زیادی از سربازان یگانهای نظامی و انتظامی مستقر در این شهرستان برگزار شد.
 در دومین روز از هفته دفاع مقدس، طی آئینی باشکوه و با حضور خانواده معظم شهدا، رزمندگان، جانبازان و افسران و سربازان وظیفه یگانهای نظامی و انتظامی مستقر در لارستان، یادواره شهدای سرباز در جوار قبور مطهر شهدای هشت سال جنگ تحمیلی شهر لار برگزار شد.
در این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان در سخنانی با بیان اینکه صدام در ابتدای حمله به کشور ایران خیال خام تصرف سه روزه ایران و ساقط کردن انقلاب اسلامی را در سر می پروراند، اظهار کرد:طبق آمار در جنگ دفاع مقدس ۲ میلیون ۶۰۰ هزار سرباز وظیفه نقش آفرین بودند که حدود ۶۰ هزار سرباز در این راه به شهادت رسیدند.
سرهنگ پاسدار امیر جاهدی با اشاره به اینکه یگانهای نظامی انقلاب نوپای ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی از انسجام کامل برخوردار نبود و این در حالی است که صدام با تجهیزات و نیروی مجهز به میدان نبرد پا گذاشته بود، تصریح کرد: صدام در معادلات نظامی و بر روی کاغذ خود را پیروز جنگ می دانست اما متأسفانه در دوران پهلوی ساختار نظامی ایران در دست آمریکایی بود و مستشاران غربی برای نظامیان کشورمان طرح ریزی می کردند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ابتدای راه علاوه بر جنگ، درگیر مشکلات داخلی بود، دولت آنچنان که باید شکل نگرفته بود و از طرفی ارتش و سپاه و نیروهای بسیج مردمی انسجام خود را نیافته بود، خاطر نشان کرد: امام(ره) به ما یاد داده بود که نباید به قدرت های پوشالی زمینی تکیه کنیم چراکه قدرت واقعی دست خداست.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان خوشبختانه در عصر حاضر نیروهای نظامی ایران بنا به آمار آمریکایی ها جزء ۸ قدرت برتر دنیا هستند و در برخی شاخه ها در بین سه کشور نخست جهان قرار داریم، ادامه داد: آمریکایی ها از ترس نیروهای نظامی کشورمان جرأت خطا کردن نمی کنند و قدرت نظامی ایران بازدارنده است
این مسوول با اشاره به اینکه یکی از دلائل اصلی پیروزی ایران در جنگ گوش به فرمان ولی بودن نیروها و مردم بود، گفت: زمانی که حضرت امام(ره) دستور رفع حصر آبادان و فتح خرمشهر را دادند، هیچگاه کسی مخالف نکرد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در ۴ سال قبل در مراسمی فرمودند باید آقایی دلار در جمهوری اسلامی شکسته شود، تصریح کرد: متأسفانه پس از گذشت چند سال هنوز معاملات جمهوری اسلامی بر مبنای دلار است و قیمت دلار باعث بروز تکانه های عجب در اقتصاد کشور می شود و موجب آزار مردم می شود و اگر حرف حضرت آقا در آن زمان عملی شده بود امروز شاهد این اتفاقات نبودیم.
جاهدی با تأکید بر اینکه شهدا به ما یاد دادند که باید تابع ولایت بود و چون تابع بودیم، پیروز شدیم، اضافه کرد: شهدا تابع محض ولایت بودند.
 سپس رزمنده و جانباز 8سال دفاع مقدس سیدعلی مومن به روایتگری پرداخت و در ادامه از خانواده سرباز شهید محمدرضا حیدری تجلیل و  نخستین نرم افزار اندروید شهدای لارستان که توسط جمعی از جوانان بسیجی تهیه شده، رونمایی شد.
در پایان این مراسم نیز از سربازان نمونه یگان های نظامی و انتظامی مستقر لارستان تجلیل شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: