شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۳۴:۳۹
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۲۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
به مناسبت هفته دفاع مقدس
سرهنگ پاسدار فرج الله قیطاسی: ایمان و اعتقاد رزمندگان اسلام ،نقش بی نظیر امام (ره) ، وحدت و انسجام اقشار مختلف مردم باعث پیروزی ما در جنگ تحمیلی شد.

سرهنگ قیطاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان در مراسم نماز دشمن شکن جمعه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  گفت: ایشان فرمودند:« دفاع جزء هویت ملی هر کشور است .»و این مطلب اهمیت وعظمت  دفاع مقدس را می رساند.

 

وی در توصیف دفاع مقدس گفت:در زمینه دفاع مقدس  سه نکته مورد توجه است: اول اینکه چرا جنگ بر ما تحمیل شد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی  دشمنان انقلاب بر آن شدند تا باشروع یک جنگ نا برابر، انقلاب نوپای اسلامی ما را ازبین ببرند و این بهانه ای شد برای شروع جنگ تحمیلی.

 دوم اینکه چرا از جنگ تحمیلی به دفاع مقدس یاد می شود؟ جواب این مسئله این است که در طول جنگ تحمیلی هشت ساله،ما فقط دفاع کننده بودیم و با اخلاص ، ایمان واعتقاد راسخ از کشور دفاع کردیم .

سومین سؤال اینکه عامل موفقیت ما در جنگ هشت ساله چه بود؟ در این خصوص باید گفت

عوامل متعددی در ایستادگی ومقاومت وپیروزی ما دخیل بوده است ازجمله:ایمان و اعتقاد رزمندگان اسلام،نقش بی نظیر امام (ره)  و وحدت و انسجام اقشار مختلف مردم.

امکانات ما درزمان جنگ تحمیلی در مقایسه با امکانات دشمن بسیار ناچیز بود، ولی ایمان واعتقاد رزمندگان اسلام باعث پیروزی در مقابل دشمن شد. رهبری وتدبیر حکیمانه حضرت امام (ره) درزمان جنگ ،باعث ایجاد انگیزه و روحیه مضاعف در رزمندگان ما می شد و نقش امام در فرماندهی و مدیریت جنگ ، بی بدیل بود . با نگاهی به آمار شهدای جنگ تحمیلی می توان دریافت که همه اقشار مردم از مرد و زن در اداره و پشتیبانی جنگ همکاری داشتند و همین اتحاد و همبستگی مردم انقلابی ما بود که دشمن را به ستوه آورد .

رزمندگان و شهدای ما ثابت کردند که در راه دفاع از میهن و انقلاب اسلامی حاضر نیستند یک قدم عقب نشینی کنند ، و ما باید بدانیم که هر چند دشمن با همه ی آنچه در توان دارد از جمله راههای مختلف نظامی و سیاسی وتحریم اقتصادی با ما به مبارزه برخاسته است ما با الگو قرار دادن ایستادگی ، استقامت ، ایمان و اتحاد رزمندگان اسلام دشمن،نقشه های دشمن را ناکام خواهیم کرد.









نام:
ایمیل:
* نظر: