کد خبر: ۱۲۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کمک مومنانه
با یک همت جمعی به محوریت مرکز نیکوکاری سردار شهید قاسم سلیمانی، تعداد ۱۲۴ دستگاه گوشی همراه و تبلت در قالب پویش «همکلاسی مهربان» تهیه و در اختیار دانش‌آموزان محروم و نیازمند لارستان قرار گرفت.

به گزارش تنویر سازندگی ، از آغاز شروع شیوع کرونا همه‌چیز زندگی بشر متفاوت شده که یکی از جلوه‌های آن تغییر رویه در نحوه آموزش مراکز علمی، دانشگاهی و به‌ویژه مدارس شده است.
آموزش‌های غیرحضوری که در ماه‌های پایانی سال تحصیلی گذشته و همچنین از ابتدای سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ در سطح کلیه مدارس رواج پیداکرده، علاوه بر پیشگیری از حضور دانش آموزان در مراکز آموزشی که موجب قطع زنجیره انتقال کرونا می‌شود، دارای معایبی نظیر عدم وجود زیرساخت در مناطق محروم و دورافتاده، سرعت‌پایین اینترنت، عدم امکان خرید گوشی همراه برای فرزندان در خانوارهای نیازمند، امکان نظارت کمتر معلمان بر امر آموزش و امتحانات و غیره نیز است.
برای رفع مشکل تأمین گوشی تلفن همراه جهت خانواده‌های محروم و مستضعف که یکی از نیازهای اساسی جهت بهره‌گیری از آموزش غیرحضوری است، گروه‌های مردمی، مؤسسات خیریه، جهادگران و خیرین دست‌به‌کار شده‌اند تا گوشه‌ای از آلام آنان را برطرف کنند.

یکی از این گروه‌ها در لارستان، مرکز نیکوکاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که با راه‌اندازی «پویش همکلاسی مهربان» توانسته با ترتیب یک برنامه‌ریزی منسجم اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهروندان به‌منظور یاری‌رساندن به دانش آموزان، حرکتی جهادی انجام دهد.

دبیر ستاد پویش «همکلاسی مهربان» در لارستان از مشارکت بیش از ۶۰ مدرسه در این پویش خبر داد و یادآور شد: امید می‌رود به‌زودی سطح بیشتری از مدارس تحت پوشش مرکز نیکوکاری سردار سلیمانی لارستان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از پویش همکلاسی مهربان، ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر به ارزش هر بسته ۷۰ هزار تومان تحویل همیاران مدارس جهت توزیع میان دانش آموزان نیازمند شده است، ادامه داد: با کمک خیرین گران‌قدر تعداد ۲۹ گوشی هوشمند به مبلغ ۶۰ میلیون تومان خریداری و در اختیار دانش آموزان قرارگرفته است.

رحیمی از ثبت سفارش ۴۵ دستگاه تبلت خبر داد و عنوان کرد: هزینه هر تبلت حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با حسن نظر ستاد اجرائی فرمان امام(ره) و کمیته امداد امام خمینی(ره) با تخفیف ویژه به‌ زودی به دست ما می‌رسد.

دبیر ستاد پویش «همکلاسی مهربان» در لارستان، افزود:  تعداد ۵۰ دستگاه گوشی و تبلت(غیرنقدی) توسط خیرین پیش از شروع پویش همکلاسی مهربان و حین کمک‌رسانی به دانش آموزان مستعد هدیه داده‌ شده است.


برچسب ها: همکلاسی مهربان
نام:
ایمیل:
* نظر: