آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کازرون؛
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان کازرون خطاب به شهردار کازرون بیانیه ای صادر کرد.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان کازرون خطاب به شهردار کازرون بیانیه ای صادر کرد.


متن این بیانیه بدین شرح می باشد:

شهردار محترم کازرون!

براساس اخبار منتشره از طرف روابط عمومی شهرداری کازرون جنابعالی عزم بر ساخت و نصب تندیس آهنگر در میدان انقلاب کازرون دارید. از آنجا که شما را فردی انتقادپذیر می دانیم؛ لذا نکات ذیل را در این خصوص ارائه می نماییم که ان‌شاءالله مورد توجه قرار گرفته و با حمایت اعضای شورای شهر محقق گردد.

میدان انقلاب که در دوران قبل از انقلاب به دلیل قرار گرفتن در محله آهنگران قرار گرفته بود پس از احداث در میان مردم آن زمان به میدان آهنگران معروف شد که در دوران نهضت انقلاب اسلامی به دلیل جرقه های اولیه مبارزات انقلابی مردم کازرون در این نقطه از شهر؛ این مکان به نام میدان انقلاب نامگذاری شد.

از آنجا که شهر کازرون از شهرهای پیشتاز در نهضت امام خمینی(ره) می باشد بایستی مسئولین شهرستان نیز روزبه روز بر نمادسازی های انقلابی در شهر تلاش نمایند و نه از آن بکاهند.

متاسفانه در چندسال اخیر با نفوذ برخی افراد غیرانقلابی در برخی مجامع تصمیم ساز و یا تصمیم‌گیر شهرستان شاهد کمرنگ شدن این پیشینه درخشان مردم کازرون هستیم که ظلم و خیانتی نابخشودنی است و از امثال جنابعالی انتظار این است با درایت مانع این حرکت خزنده شوید.


با توجه به اینکه در رسانه ها این خبر منتشر شده و قرارداد آن نیز تنظیم گردیده، پیشنهاد می گردد این تندیس که بر اساس شنیده ها منسوب به کاوه آهنگر می باشد ( گرچه این شخصیت تاریخی وجهه کازرونی ندارد) بهتر است به جای میدان انقلاب در چهارراه پایین تر میدانی احداث و در آنجا نصب گردد و آن را میدان آهنگر نامگذاری نمایید تا هم نظر شورای شهر و جنابعالی اجرایی شده باشد و هم ظلمی به میدان تاریخی و به یادماندنی" انقلاب"  حادث نگردد.


امید است در طرح های مبلمان شهری و طراحی میادین نسبت به توسعه یادمان ها و المانهایی که معرف روحیه سلحشوری و حماسی مردم مومن و انقلابی کازرون اهتمام ویژه ای داشته باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر: