آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
هسته فرهنگی بسیج دانشگاه شهید مطهری شیراز؛
هسته فرهنگی بسیج دانشگاه شهید مطهری شیراز پیرامون مسائل فرهنگی کشور و دانشگاه با دکتر علیدادی رئیس این دانشگاه گفت‌وگو کرد.
هسته فرهنگی بسیج دانشگاه شهید مطهری شیراز پیرامون مسائل فرهنگی کشور و دانشگاه با دکتر علیدادی رئیس این دانشگاه گفت‌وگو کرد.


متن مصاحبه به این شرح است:


نظر شما در مورد اوضاع فرهنگی دانشگاه شهید مطهری (ره) و همچنین اقدامات انجام شده در زمینه کتاب و کتابخوانی چیست؟

پاسخ: اگر ما به گذشته نگاه کنیم می بینیم که انسان‌هایی در تاریخ ماندگار می‌شوند که از خود چیزی به یادگار بگذارند و آثار خودشان را به صورت نوشته درآورند و مکتوب نگه دارند مثل حافظ و سعدی که اگر آثارشان به شکل مکتوب درنیامده بود امروز ما آنها را نمی شناختیم اما الان در زمان حال و آیندگان هم می‌توانند از نوشته های آنان استفاده کنند. امروزه متاسفانه با توجه به آمارهایی که در رابطه با سرانه کتابخوانی داده می شود متوجه می شویم که مردم کمتر اهل مطالعه شده‌اند و از کتاب‌ها فاصله گرفتند و به عنوان مسئول در دانشگاه شهید مطهری (ره) سعی بر رواج این مسئله داشته و با توجه به بودجه های اختصاص داده شده در این زمینه با خرید کتاب‌های مختلف کتابخانه دانشگاه را توسعه بخشیدیم.


به نظر جنابعالی به عنوان یک شخص با تجربه با وجود اوضاع فعلی کشور چه کارهایی در فضای مجازی در جهت ارتقای کتاب و کتابخوانی می‌توان انجام داد؟

پاسخ: ‌امروز یکی از تعاریف جدیدی که در مورد افراد باهوش می شود این است که هرچقدر فرد سریعتر بتواند خود را با محیط وفق و انطباق بدهد فرد باهوش‌تر است که با توجه به تعطیلی دانشگاه ها و وضعیت کشور، چقدر خوب است که بتوانیم از کتابهای صوتی استفاده و کتابهای ارزشمندی را که در اختیار داریم، مطالعه کنیم.


جناب آقای دکتر خودتان چقدر اهل مطالعه هستید و از کتاب استفاده می کنید؟



پاسخ: اگر بگوییم که به دلیل وضعیت شغلی فرصت کتابخواندن نداریم، حرف خوبی نیست ما وظیفه داریم مطالعه کتاب را همیشه داشته باشیم چه در اوقات فراغت و چه در ساعات شبانه روز. به دلیل اینکه استاد دانشگاه هستیم، کتاب های متناسب با این کار را بیشتر مطالعه میکنیم در حوزه مدیریت و همچنین در حوزه‌های دیگر.


توصیه های شما برای دانشجویان در موضوع کتاب و کتابخانه چیست؟


پاسخ: توصیه ما برای دانشجویان عزیز این است که آثار شهید مطهری رحمت الله علیه و همچنین مقالاتی که متناسب با رشته های تحصیلی شان است را مطالعه بفرمایند.

با توجه به اینکه در نزدیکی هفته کتاب و کتابخوانی هستیم، هسته فرهنگی بسیج اقدام به یک فراخوان در حوزه کتاب و کتابخوانی کرده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

پاسخ: در اول من تشکر می کنم از همه کسانی که زحمت کشیده اند و این فراخوان را به وجود آوردند و توصیه من به دیگر دانشجویان این است که این فرصت را از دست ندهند و از کتاب‌های ارائه شده در این فراخوان استفاده کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: