پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۳۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
در آغاز هفته بسیج صورت گرفت:
سرهنگ افشاریان: تنها تشکلی که در این بیش از چهل سال در آن انحرافی بوجود نیامده همین بسیج است. اگر بخواهیم از افتخارات و عقبه بسیج بگوئیم، باید ساعت ها صحبت نمود. شعار امسال: بسیج، پیشرو در خدمت و امیدآفرین
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان با اشاره به خدمات بسیج در چهل سال گذشته گفت:

بسیج یعنی هرجایی که بن بست یا قفلی یا مانعی ایجاد بشود، می تواند راهگشا باشد.

وی خاطر نشان کرد: در زمان دفاع مقدس از زمانی که بسیج به صحنه آمد و جنگ توسط خود مردم مدیریت شد، پیروزیهای ویژه و غرورآفرین زیادی داشتیم.
پس از دفاع مقدّس، بسیج در بحث سازندگی کشور قرار گرفت که توفیق زیادی داشتیم.

سرهنگ افشاریان در ادامه به ماجراهای فتنه 78 و فتنه 88 پرداخت و گفت:
همه دشمنان نظام دست به دست هم دادند تا انقلاب اسلامی، نظام و رهبری و همه ارزشها را بزنند (مانند جنگ احزاب) اما روحیه بسیجی مردم، بصیرت بسیجی و وسط میدان بودن بسیجی هم فتنه 78 هم فتنه 88 را خنثی کرد.
معادله 9 دی با حضور بسیجی وار مردم و اون روحیات بسیجی و بابصیرت مردم، فتنه را از بین برد.

او با اشاره به اینکه مثال های زیادی از موفقیت بسیج در بیشتر زمینه ها وجود دارد، افزود:
در همین موضوع کرونا کشور ما به نسبت دیگر کشورها در برخی از مسائل جریان کرونا  مدیریت شده است.

نظام سلطه ای که ادعای کد خدایی جهان را دارد، در موضوع کرونا درمانده است.
آمریکا واقعا امروز در باتلاق کرونا گرفتار شده است.

وی با بیان اینکه در بحث کمک های مؤمنانه، کمک های بزرگی توسط بسیج و روحیه بسیجی انجام شد، گفت:
ما که میگوئیم بسیج، بسیج فقط در قالب پایگاه مقاومت تعریف نمی شود. هرکس که نام نویسی کرده در شجره بسیج، برایش افتخار است اما شاید کسانی نیامده باشند ولی عمل، روحیه و تفکرش بسیجی است، اوهم در دایره بسیج تعریف می شود.

سرهنگ افشاریان، با ذکر مثالی از آیت الله حائری شیرازی از قول ایشان گفت هر پیامبری معجزه ای داشت و خداوند بر اساس مشیّت خود یک معجزه ای به امام خمینی ره هدیه دادند و آن بسیج بود.

تنها تشکلی که در این بیش از چهل سال در آن انحرافی بوجود نیامده همین بسیج است.
اگر بخواهیم از افتخارات و عقبه بسیج بگوئیم، باید ساعت ها صحبت نمود.


او با اشاره جریان بیماری کرونا در امسال، برگزاری برنامه های بسیج در فضضای حقیقی کمتر شده و عمده فعالیت ها در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد. شعار امسال نیز بسیج، پیشرو در خدمت و امیدآفرین تعیین شده و این واقعا عبارت گزافی نیست.
بسیج همیشه هم خود پیشرو بوده و هم دیگران را با خود حرکت داده است.
مثلا موضوع گران فروشی، و یکی از مشکلات مردم ما امروز مسئله معیشت و گرانی است و بسیج با تشکیل قرارگاه هفده ربیع، نقش مطالبه گرایانه بسیج فعال شد و با نماینده مجموعه صنعت ومعدن و تعزیرات دعوت شد و گلایه کردیم چرا در این شهرستان که 25 درصد صنعت استان فارس در این شهرستان وجود دارد و چندهزار واحد تولیدی و صنفی داریم، پس از گذشت یکسال از شهرستان شدن، چرا این دستگاه ها حضور نیافتند و حداقل می توانند یک نماینده برای اداره امورات تعیین کنند و در فرمانداری مستقر شوند.

افشاریان در پایان نیز با برنامه های هفته بسیج را بیان نمود.

  • کمک به دستگاه هایی مانند تعزیرات و صنعت ومعدن برای مهار گرانی.
  • تشکیل گروه های بسیجی به صورت محله محور (پایگاه ها) و ارتباط نزدیک با عزیزان شبکه بهداشت و درمان. هر گروه چند تیم هستند و رصد لازم را در محلات نسبت به غربالگری بیماران و قرنطینگی آن ها انجام خواهند داد. همچنین توزیع کمک های مؤمنانه به نیازمندان محلات.
  • از دیگر برنامه ها که همیسه بسیجیان در صحنه ایثار در میدان بودند، طرح نذرخون برای حداقل شهرستان زرقان توسط بسیجیان برای اهدای خون حضور خواهند یافت..
  • مسابقات کتابخوانی سیره شهدا، تفسیر بیانیه گام دوم انقلاب.
  • اردوهای جهادی در زمینه حوزه بهداشت و درمان
  • پنجم آذر نیز که اوج فعالیت ها بوده در سالهای قبل، اما امسال بواسطه شرایط کرونا رزمایش بزرگ کمک های مؤمنانه انجام خواهد شد. که این موضوع تأکید چندباره مقام عظمای ولایت می باشد. بسته ها نیز حاول کالاهای اساسی معیشتی و بهداشتی است.
  • تجلیل از بزرگان بسیج و پیشکسوتان بسیجی علی الخصوص افرادی که در بسیج مسئولیت داشتند مانند فرماندهان پایگاه
  • برنامه ها به صورت محله محور با تشکیل قرارگاه های محله انجام می شود. اعضای قرارگاه از نخبگان و افراد معتمد در محل مثلا امام جماعت، فرمانده پایگاه و ... برای حل مشکلات محله
  • برپایی ایستگاه های سلامت با نگاه بهداشتی
  • تجلیل از نخبگان بسیجی

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: