سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۴۴:۳۳
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
همزمان با هفته مبارک بسیج
همزمان با هفته مبارک بسیج،نشست خبری فرمانده سپاه لارستان با اصحاب فرهنگ و رسانه شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه لارستان، فرمانده ناحیه مقاومت  بسیج سپاه لارستان در نشست خبری با اهالی رسانه شهرستان، ضمن تبریک چهل‌ویکمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین، شعار محوری هفته بسیج امسال را «بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین» عنوان کرد و گفت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان با محوریت پایگاه‌های مقاومت بیش از ٢١٠ ویژه‌برنامه در بیش از ٣٠٠ عرصه خدمتی در سطح شهرستان تدارک دیده که اکثر این برنامه‌ها بر مبنای خدمات‌رسانی است.

امیر جاهدی با اشاره به عملکرد یک‌ساله مجموعه بسیج شهرستان ادامه داد: با حمایت دستگاه‌های اجرایی و کمک خیرین ١٠۵ سری جهیزیه به نوعروسان اهدا شده که ارزش ریالی کمک‌ها یک میلیارد و ۵٧۵ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ٣۵٠ میلیون تومان به مناطق آسیب‌دیده از سیل کمک شده است، افزود: از مردم لارستان به جهت کمک به مناطق سیل‌زده پلدختر، اهواز، سیستان و کرمان تشکر می‌کنیم که در این امر نیروهای جهادی ناحیه مقاومت نیز نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

فرمانده بسیج سپاه ناحیه لارستان با تأکید بر توزیع بسته‌های بهداشتی بین تمامی منازل در مرکز شهرستان، تصریح کرد: ٢٨ هزار و ١٠٠ بسته بهداشتی در دور اول و دوم ایام کرونا در مجموعه شهرستان و همچنین در روستاها و بخش‌های تابعه بین جامعه هدف توزیع شد که در جای خود بی‌نظیر بود.

فرمانده سپاه لارستان تصریح کرد: تهیه دو هزار بسته لوازم التحریر و اهدای ۲۰۰ عدد موبایل و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند از دیگر برنامه‌های ما بود که جا دارد از همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان، بسیج دانش آموزی، بسیج فرهنگیان و مرکز نیکوکاری شهید سلیمانی تشکر کنم.

جاهدی با اشاره به مرمت و بازسازی منزل نیازمندان گفت: از سال گذشته تا امروز ٢٨ مورد مرمت و بازسازی منازل نیازمندان در مجموعه گروه‌های جهادی پایگاه‌های مقاومت انجام شده است که ٩ مورد هم ساخت منزل مسکونی بوده که برای اولین بار با هم‌افزایی دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی دست به این اقدام زده‌ایم.

فرمانده بسیج سپاه ناحیه لارستان در ادامه بیان کرد: برای برپایی امنیت پایدار در مجموعه محلات شهرستان، حدود ۴٨٢ تور ایست و بازرسی و گشت‌های محله‌محور را با مشارکت ٣ هزار نفر از بسیجیان از سال گذشته تا به امروز انجام داده‌ایم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در راستای مقابله با گرانفروشی، قاچاق کالا و اقلام خوراکی نیز، کشف انبارهای قاچاق در دستور کار معاونت اطلاعات مجموعه بوده و ارزش ریالی کالاهایی که تا به امروز به اداره تعزیرات تحویل شده، ١٩ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ٣٢ هزار و ۵٠٠ بسته معیشتی به خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا به ارزش ریالی ۶ میلیارد و ۴٢۵ میلیون تومان تا به امروز اهدا شده است، افزود: ان‌شاءالله در هفته مبارک بسیج هم این بسته‌ها به تناوب آماده می‌شود که در مرحله سوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه بین جامعه هدف توزیع خواهیم کرد. 

جاهدی با اشاره به اقدامات این ارگان در حوزه کارهای فرهنگی تصریح کرد: بیش از ١١٠ پوستر و عکس‌نوشت، ٨٠ نماهنگ، ٣ سرود فاخر و تشکیل قرارگاه رسانه‌ای رزمایش کمک‌های مؤمنانه طی یک سال اخیر انجام شده است.

وی با بیان اینکه به منظور حضور پررنگ‌تر پایگاه‌های مقاومت بسیج در مقابله با کرونا «شعار بسیج، دستان گره‌گشاست، هر پایگاه یک خدمت و هر اداره یک سنگر خدمت» انتخاب‌شده است، عنوان کرد: تقدیر از هنرمندان بسیجی، برگزاری مراسم شب‌شعر، رونمایی از کتاب شعر شاعران لارستانی، برگزار مسابقه «استور موشن»، اردوهای جهادی و غیره از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته بسیج در لارستان است.

فرمانده سپاه لارستان به اجرای برنامه‌هایی نظیر راه‌اندازی یک کارگاه تولید ماسک، توزیع رایگان نفت سفید، ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه‌ها، توزیع سبد کالا بین نیازمندان، سرپرستی ایتام نیازمندان توسط بسیجیان در صنوف مختلف، شناسایی بیماران نیازمند و معرفی آنان به دانشکده علوم پزشکی، ارائه خدمات پزشکان متخصص به افراد آسیب‌پذیر، تسویه‌حساب دفتری نیازمندان در سوپرمارکت‌های محله و غیره با مشارکت پزشکان و دانشکده علوم پزشکی لارستان اشاره کرد و افزود: طرح «هر خانه یک خدمت» نیز به‌عنوان یک پیشنهاد به‌منظور نذر سلامتی برای اهالی خانه مطرح‌شده که در این پویش عموم شهروندان می‌توانند متناسب با حرفه خود به هر نوعی به همنوعان یاری رساند.

جاهدی با تأکید بر اینکه در اجرای کارها می‌بایست از ظرفیت همه آحاد و سلائق مختلف بهره گرفت، ادامه داد: هیچ اعتقادی به موازی‌کاری ندارم و تلاش کرده‌ایم در امورات اجرایی با وجود داشتن خط و خطوط مشخص، گرایش‌های سیاسی را دخیل نمی‌کنیم اما باید برای پیشبرد اهداف از پتانسیل همه نهادها و افراد بهره برد.


جاهدی در پایان با اشاره به طرح «هر خانه یک خدمت» که به عنوان نذر سلامتی برای اهالی خانه است، توضیح داد: هر کسی در این طرح می‌تواند هر خدمتی را در خانه برای عموم مردم انجام دهد و ان‌شاءالله ما نیز حاضریم با محوریت پایگاه‌های مقاومت در شهرستان این قدم‌ها را برداریم.


نام:
ایمیل:
* نظر: