آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس؛
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس، پس از پیگیری‌های بسیار بار دیگر طی بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار توقف جذب نیرو در آموزش و پرورش از طریق آزمونهای استخدامی شد.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس، پس از پیگیری‌های بسیار بار دیگر طی بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار توقف جذب نیرو در آموزش و پرورش از طریق آزمونهای استخدامی شد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسمه تعالی

نمایندگان محترم انقلابی مجلس شورای اسلامی استان فارس و سکان‌داران مجلس یازدهم!

همانطور که طی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه نظام آموزش و پرورش که فرمودند: در نظام اسلامی برونداد و حاصل دوازده سال تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و جوانان باید تربیت انسان های مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، بانظم، با انصاف، دارای اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسان های مجاهد و اهل عمل باشد.

نظام آموزش و پرورش رکن اصلی هر کشوری است که نسل‌های یک کشور را تعلیم و پرورش می‌دهد و دارای چنان اهمیتی است که همه ی شما بزرگواران بدان واقف هستید.


اما چطور میتوان به چنین آرمان های بزرگ و اصیلی نزدیک شد در حالی که برخی نمایندگان ما بدون در نظر گرفتن اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در رشد، تعالی و تربیت نسل های این ملت اصیل و شریف، آموزش و پرورش را به اشتباه، بنگاهی در جهت اشتغال افرادی غیرمتخصص و به دور از صلاحیت‌های لازم جهت مقام والا و پر اهمیت و مقدس معلمی قرار دهند و به تعبیر رهبر انقلاب به صورت برف انباری معلم جذب نظام آموزشی نمایند.


نمایندگان محترم مردم؛ از سال ۱۳۸۸ که مجلس طرحی را تحت عنوان طرح تعیین تکلیف نیروهای نهضتی و حق التدریس تصویب کرده تا کنون نزدیک به ۲۰۰,۰۰۰ نفر بدون داشتن صلاحیت لازم و آزمون علمی و به بهانه‌ی کمبود نیرو جذب آموزش و پرورش شده اند که مغایر با ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین می‌باشد و ضربه ای بزرگ به آینده کشور بوده و هست.


شاهد این هستیم که نمایندگان مجلس مجدداً به دنبال تصویب الحاقیه‌ای به تبصره این قانون هستند که به دنبال آن ظرفیت معلمان متخصص فرهنگی به ۱۰۰,۰۰۰ نفر نیروی غیرمتخصص داده میشود که تصویب دوباره این طرح مخالفت با نظر کارشناسی های قانونی و در تضاد روشن با بیانات رهبری که در خطاب مستقیم با شما نمایندگان مردم فرمودند که: «اینطور نباشد که به موجب تصویب شما افراد بی‌حساب به شکل برف انباری وارد آموزش و پرورش بشوند» می باشد و انجام این امر قطعاً خیانتی است به آینده ملت شریف و بزرگ ایران.


همچنین گلایه داریم از برخی نمایندگان که جواب تماس و درخواست ما دانشجویان را ندادند و درخواست جلسه‌ای را که پیشنهاد کردیم نپذیرفتند و این به دور از شأن نمایندگان مردم و ما دانشجویان و معلمانی است که پرورش نسل آینده کشور را به عهده داریم و پاسخگویی به خواسته های آحاد ملت از وظایف نمایندگان محترم می باشد که البته برخلاف برخی وعده های انتخاباتی برخی از نمایندگان انقلابی‌ که همانا استفاده ازظرفیت ها و توانایی‌های جوانان مومن انقلابی استان فارسی است که متاسفانه ازآنها بطور کامل استفاده نمیشود.


درخواست ما از شما نمایندگان فارس آن است که تمام توان خود را در جلوگیری از این اقدام نسنجیده و نابخردانه به کار گیرید و انتظار داریم با توجه به مسئولیت و رسالتی که بر دوش شماست به خواسته‌های به حق ما توجه کرده و ما را در این مسیر که تنها مسیر خوشبختی و پیروزی ملت شریف ماست یاری کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر: