کد خبر: ۱۲۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
سازمان بسیج فرهنگیان فارس
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج جلسه ویدئو کنفرانسی به همت بسیج فرهنگیان فارس و با مشارکت ادارات آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان در استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان فارس،جلسه ویدئو کنفرانسی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با حضور مدیر کل محترم آموزش و پرورش فارس دکتر اسماعیلی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان دکتر جوکار، جانشین فرماندهی محترم سپاه فجر در امور اقشار برادر زارع، پرورشی، رؤسای آموزش و پرورش سراسر استان و معاونین آنها، مدیران بسیج فرهنگیان شهرستان ها و تنی چند از فرهنگیان بسیجی برگزار شد. دکتر ناصر جوکار در این نشست گفت؛هفته بسیج را جا دارد خطاب به همه ملل آزاده دنیا تبریک و به همه اقطاب سرمایه داری عالم تسلیت گفت، چرا که فرهنگی که ۴۱سال پیش زیر سایه آموزه های خمینی کبیر متولد شد، کمتر کسی فکر می کرد روزی این چنین ابعاد جهانی به خود گیرد، به طوری که از شرق هند تا غرب افریقا را در بر گیرد.
وی اظهارداشت: بسیج یک میلیشیای تصنعی، تبلیغاتی و یک زائده و یا امری دولتی نیست. بسیج مولود تفکر انقلاب است و چیزی نیست که با یک سزارین تاریخی به زور از پهلوی انقلاب بیرون کشیده شده باشد. دکتر جوکار افزود: بسیج حتی منحصر به جنگ نیز نبود و بعد از جنگ مأموریت خویش را به انجام رساند، هر چند که دست هایی پشت پرده درصدد بود بعد از جنگ، مأموریت این شجره طیبه را تمام شده بپندارد.لذا تفکری در صدد قطع تنه این نهال نوپا بر آمد هرچند در این گیرودار تنها دست های خودشان را خونین کردند. رئیس سازمان بسیج فرهنگیان یادآور شد: بسیج به رهبری جوان ترین پیر تاریخ امام پاکی ها خمینی کبیر متولد شد و به رهبری امام ثانی این انقلاب از جذر و مدها و پیچ و خم تاریک تاریخ عبور کرد تا امروز به دست ما رسید. بر ماست که از این شجره طیبه حراست کنیم، چرا که این مولود، از انقلاب پاسداری می کند. بسیج به پشتوانه رهبری، آن پیر فرزانه، دو قطبی شرق و غرب را شکست و قطبی جدید با محوریت اسلام را بنا نهاد. بحمدا... قطب دوم طاغوت را نیز به زودی خواهد شکست و جهان تک قطبی با محوریت اسلام را بنا خواهد نهاد. این مقام مسئول در سپاه فجرفارس بیان داشت: همانطور که پوزخند کمونیست ها هنگام خطاب امام راحل به گورباچف را فراموش نمی کنیم، پوزخند لیبرال ها هنگام خطاب رهبری فرزانه مبنی برشکستن استخوان های لیبرال سرمایه داری را نیز این روزها می شنویم و به زودی این وعده نیز محقق خواهد شد. اما، جهان امروز تشنه مکتوبات فکری معلم است. چرا که معلم دیروز، شهید نبرد تنزیل شد و معلم امروز با اسلحه قلم، شهید نبرد تأویل است. ما شک نداریم، همانطور که انقلاب از دامن معلم آغازیدن گرفت، از دامن پاک معلم هم پاسداری خواهد شد، چرا که بسیجی تربیت شده معلم است.لذا رسالت معلم دیروز پاسداری عملی و اجتماعی از آموزه های انقلاب و رسالت امروز معلم پاسداری نظری و اجتهادی از این دستاوردها است. دکترجوکار خاطر نشان کرد: رسالت امروز معلم آن است که به تعبیر فارابی فاصله میان مدینه فاضله و مدینه جاهله را روز به روز فزون تر کند. و به تعبیر ابن بادجه؛ آموزش و پرورش باید کار دو جماعت را از طریق بالا بردن نرخ امنیت و سلامت کساد کند، یکی قاضی و دیگری پزشک.معلمان عزیز بدانند که وجه افتراق تربیت سکولار با تربیت دینی تنها در یک چیز است؛ تربیت سکولار به دنبال تربیت حیوان متمدن و تربیت دینی به دنبال تربیت انسان متمدن است. معلمان از طریق احضار سفره های زیرزمینی فطرت جهد خود را برای رشد افاضل و قطع اراذل بکار گیرند تا در دام و پروژه متدین سکولار نیفتیم. دکترجوکار تأکید کرد: معلمان عزیز با ورود به پویش لبخند رضایت همواره بر قطر مقبولیت نظام بیفزایید، چرا که رسالت این پویش ایجاد تعادل بین پرورش و آموزش بوده و مأموریت دارد کاستی های پرورشی را با کمک به معلم پوشش دهد. جوکار در پایان گفت: پویش لبخند رضایت از طرفی با هدف عیان سازی زحمات جامعه معلمی در دوران کرونا، اجازه ندهد قدر آنان در بستر لامکانی مدفون شده و در اوج مظلومیت دیده نشوند. هر چند که رسالت معلم مستوری و کار در اوج گمنامی است، اما رسالت بسیج فرهنگیان آن است تا حنجره فریاد معلم شده و نای نی باشد برای انعکاس صلای روحبخش ایشان.

جلسه ویدئوکنفرانس در سطح استان به مناسبت هفته بسیج

در ادامه این جلسه از جناب آقای محمودی بعنوان فرهنگی بسیجی نمونه استانی تقدیر و تشکر به عمل آمد. در پایان،از کاور بسیج فرهنگیان مزین به فرمایش امام خامنه ای (دام ظله) «معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشور و پایه ریز تمدن نوین»، نیز در این جلسه ویدئوکنفرانس رونمایی گردید. 
نام:
ایمیل:
* نظر: