پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۲۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
فرمانده تیم مشترک مقابله با کرونا خبر داد:
فرمانده حوزه دو بسیج امام حسن مجتبی (ع) از اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور پیشگیری از کرونا بر اساس اجرای سه گام اصلی مراقبت، حمایت و نظارت خبر داد. قرارست این طرح مشترک در راستای اجرای دستورات مقام معظم رهبری، و سپس پیرو اجرای تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، باشد تا با کمک نیروهای جهادی بسیج، اقدامی موثر در مقابله با کرونا، خصوصا در حوزه مراقبتی از مبتلایان صورت گیرد.

فرمانده حوزه دو بسیج امام حسن مجتبی (ع) از اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور پیشگیری از کرونا بر اساس اجرای سه گام اصلی مراقبت، حمایت و نظارت خبر داد. قرارست این طرح مشترک در راستای اجرای دستورات مقام معظم رهبری، و سپس پیرو اجرای تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، باشد تا با کمک نیروهای جهادی بسیج، اقدامی موثر در مقابله با کرونا، خصوصا در حوزه مراقبتی از مبتلایان صورت گیرد.

 برادر هاشمی از آغاز اجرای این طرح در شیراز به عنوان یکی از شهرهای قرمز کشور و در عین حال فعال در زمینه پیشگیری از کرونا، خبر داد که بسیجیان با همکاری نیروهای خدوم و زحمتکش دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اقتباس اطلاعات و آمار مبتلایان روزانه کرونا به انجام مشاوره و مراقبت تلفنی آنان پرداخته و تلاش می کنند که آنان را ترغیب به حضور در منزل نموده و اعضای درگیر در مراقبت از فرد مبتلا را به مراکز غربالگری معرفی نمایند تا آنان نیز در از سلامت خود مطمئن شده و راهکارهای کنترل بیماری فرد مبتلا و پیشگیری از ابتلای دیگر اعضای خانواده را فرا بگیرند.

فرمانده تیم مشترک بسیج و بهداشت با بیان اینکه در قالب این طرح، کمک های معیشتی همچون گذشته جمع آوری شده، اما توزیع آن بر اساس لیست استخراجی از افراد مبتلا و نوع مشاغل آنان خواهد بود، تا افراد مبتلا نیاز نداشته باشند برای ارتزاق خود از منزل خارج گردند. این کمک های هدفمند با حضور در درب منازل افراد با حفظ حرمت و شان آنان صورت خواهد گرفت که در کنار تقدیم این کمک ها، به آنان راهنمایی و مشاوره های مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

ایشان وفاق و همدلی در بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و بسیجیان را در روزهای نخست طرح عالی دانستند که مطمئنا تا آخر نیز ادامه خواهد یافت. نمونه این وفاق حضور اعضای ستاد مهار کرونا هر حوزه در مراکز بهداشت و انجام جلسات مشترک و ارتباطات کاری است که باید تا پایان طرح به همین صورت ماندگار شده و در عرصه هایی چون گشت مشترک نظارت بر اماکن و مراکز عرضه کالا و خدمات و همچنین انجام تست های تشخیص کرونا نیز همپای هم در ماموریت ها حضور داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: