جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۴۸:۰۷
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
فرمانده سپاه ناحیه لارستان مطرح کرد:
فرمانده سپاه ناحیه لارستان از مشارکت 1400 نفر از بسیجیان لارستان در طرح شهید سلیمانی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه لارستان، سرهنگ پاسدار عیسی افسری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان درباره اجرای طرح شهید سلیمانی در لارستان گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوارحاج قاسم سلیمانی از اول آذرماه همراه با سراسر کشور در لارستان نیز به اجرا درآمده  که تمرکز آن بر بحث پیشگیری از شیوع و قطع زنجیره کروناست  و شامل سه فاز اصلی مراقبت، حمایت و نظارت است.
سرهنگ افسری اظهار کرد: در قالب این طرح تاکنون 1400 نفر از بسیجیان لارستان در همکاری با شبکه بهداشت و درمان و در قالب تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی سازماندهی شده و به ارائه خدمات پرداخته اند.
وی ادامه داد: در فاز مراقبتی، تاکنون 731 مورد سرکشی از بیماران مبتلا به کرونا به صورت تلفنی و بعضا حضوری توسط تیم های مراقبتی بسیج انجام شده و روند مداوا و بهبودی بیماران مورد رصد قرار گرفته است.
فرمانده سپاه لارستان با بیان اینکه فاز بعدی ، مرحله حمایتی است تصریح کرد: در این سطح و از ابتدای شروع طرح تاکنون 4هزار بسته معیشتی به همت گروه های جهادی،پایگاه های مقامت و خیرین در بین خانواده های کرونا زده و یا آسیب دیده از کرونا توزیع شده و همچنین به ‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی،ارسال بسته‌‌های حمایتی و پکیج‌‌های بهداشتی صورت گرفته است و پایگاه‌‌هایی مقاومت بسیج به‌صورت محله‌‌محور تقبل کرده‌‌اند که اگر خانواده‌‌ای نیاز به خرید دارد و افراد خانواده، سن بالایی دارند و نباید برای خرید از خانه خارج شوند، پایگاه‌‌های بسیج این خرید را برای آن‌‌ها انجام ‌‌دهند.
سرهنگ افسری افزود: فاز سوم، مرحله نظارت است که در این مرحله تیم‌‌های بسیجی تاکنون 2223 مورد سرکشی میدانی از اماکن،اصناف و مکانهای پر رفت و آمد انجام داده اند و ضمن آموزش پروتکل های بهداشتی، میزان رعایت این دستورالعمل ها ارزیابی شده و صنوف متخلف مورد تذکر قرار گرفته اند.
فرمانده سپاه لارستان با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم شریف منطقه خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه و بسیج تا ریشه کن شدن کامل این ویروس منحوس در کنار کادر بهداشت و درمان شهرستان خواهد بود و آماده هرگونه همکاری و خدمت به مردم عزیز لارستان در مبارزه با کرونا می باشد.
سرهنگ افسری در پایان  به بیمارانی که قرنطینه را نادیده می گیرند هشدار داد : بخش نظارت طرح و دستگاه قضایی با اینگونه افراد که سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند برخورد خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: