آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
نشست روسا و معاونان دانشگاه‌های کازرون با مسئولان بسیج دانشجویی استان فارس به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی و رسانه بسیج دانشجویی فارس، نشست روسا و معاونان دانشگاه‌های کازرون با مسئولان بسیج دانشجویی استان فارس به میزبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید. 

نشست روسا و معاونان دانشگاه‌های کازرون با مسئولان بسیج دانشجویی استان فارس در دانشگاه سلمان فارسی برگزار شد

در ابتدای این نشست، دکتر محمدرضا دالوند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، با بررسی وضعیت اجرا و اثرات برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها گفت: بایستی در برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی با طرح و چشم انداز و  تحلیل SWOT که با تحلیل نقاط ضعف و قوت و فرصت ها و تهدیدات انجام می شود، کار کنیم و خروجی اش یک کار تمیز و علمی و اثربخش خواهد بود.

دکتر علیرضا راستی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ادامه  با اشاره  به عدم بانک اطلاعاتی از ظرفیت های دانشگاهی خاطر نشان نمود: متاسفانه در شهرستان کازرون به دلیل نبود یک بانک اطلاعاتی از ظرفیت های دانشگاهی و از طرفی عدم باور و اعتماد به ظرفیت های علمی بومی ، شاهد عدم استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان توانمند در عرصه های مختلف هستیم و این ضرورت احساس می شود که هم بانک اطلاعاتی تهیه شود و هم یک هم هم افزایی دانشگاهی در برنامه ها صورت پذیرد.

اعظم قنبریان، رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران کازرون با اشاره به وضعیت دانشگاه ها در ایام کرونا گفت: باید برای فعالیتهای فرهنگی دانشگاه ها هم خود را با وضعیت حاضر وفق دهیم و هم چشم اندازی برای دوران پسا کرونا داشته باشیم که فضای دانشجویی لطمه و آسیبی نبیند.

مریم ریحانی، معاون فرهنگی مرکز آموزش عالی زینب کبری(س) کازرون، با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری کارگاه های آموزشی اظهار داشت: یکی از برنامه های موثر در فضای دانشگاهی که باید سرمایه گذاری بر روی آن انجام دهیم ،برگزاری کارگاه های آموزشی در مباحث فرهنگی اجتماعی است و مستلزم این هست که به صورت مستمر برگزار شود و با توجه به  عدم اعتبار مالی در مراکز آموزشی کوچک ، ضرورت دارد دیگر مراکز با یکدیگر مشارکت و هم افزایی نمایند.

دکتر علی‌محمد احمدی‌قراچه، رئیس دانشگاه پیام‌نور کازرون نیز در این نشست اظهار نمود: از شعار زدگی در کارهای فرهنگی و مطالبه گری باید بپرهیزیم که خود بزرگترین آفت برای فضای دانشگاهی است.

در ادامه سعید یوسفی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، ضمن تقدیر از حضور روسا و معاونین دانشگاه‌های کازرون در این نشست صمیمی،  به وضعیت بوجود آمده ناشی از کرونا اشاره کرد و افزود: متأسفانه در دوران کرونا به‌دلیل انقطاع زمانی بین نسلی ، چالش انتقال تجربه کار در فضای دانشگاهی در تشکل ها بوجود می آید و این یک آسیب بزرگ و اساسی برای تشکل های دانشجویی است و بسیج دانشجویی با حمایت دانشگاه‌ها، برای رفع این مشکل آمادگی کامل دارد تا با تشکل های دانشجویی فعالیت های مشترک و تعاملات سازنده برقرار نماید.

وی به ضرورت نگاه مساله محور به ماموریت های تشکل های دانشجویی و بسیج دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج دانشجویی از سال قبل با رویکرد مسأله‌محوری در عرصه های ماموریتی و جنبشی خود قدم برداشته و اتفاقات خوبی را رقم زده است.

مسئول بسیج دانشجویی فارس در پایان افزود: بسیج دانشجویی با همکاری دانشگاه ها در حال راه اندازی مراکز تحقیقاتی دانشجویی است که این مراکز با هدف تولید علم و به تبع آن تولید ثروت  و کارآفرینی برای دانشجویان نقش آفرینی خواهد کرد.  

در پایان محمدهادی صحرابان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون ضمن تقدیر و تشکر از تعامل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کازرون گفت: در سال تحصیلی جاری روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی همکاری بسیار خوبی با این تشکل انقلابی داشته اند و جا دارد نسبت به دغدغه های روسای محترم دانشگاه ها نشست های فصلی برگزار نماییم تا همگرایی و هم افزایی در فضای دانشگاه های کازرون برای انجام موثرتر برنامه ها را داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: