آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
الهام زارع خفری
دانشجوی بسیجی انقلابی؛ دانشجویی نیست که به فهم من و شما انقلابی است. بلکه او کسی است که در عین رعایت امانت، با شجاعت و جسارت سیلی خوردن برای انقلاب را از طرف انقلابی نماها و دشمنان برای انجام تکلیف، دور از انتظار نمی داند.
الهام زارع خفری مدیریت خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان ممسنی در پاسخ به انتقاد رسانه دکتر مجید انصاری نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی از بسیج دانشجویی طی یادداشتی نوشت:

هر جا سخن از اعتماد است ،نام رسانه ها، مسئولین و... میدرخشد الا دانشجو.

حکمت بیانیه این است که نه بعنوان اظهار نظر شخصی بلکه عقیده یک جمع ، ایراد میشود. و قلم زدن میتواند برای آن مجموعه آبروداری کند یا اگر با اغراض شخصی همراه شود؛ آبرویش را بریزد. بدون اینکه شخص خاصی را مخاطب قرار دهم که از بدیهیات خبرنویسی است ، در جواب انتقاد رسانه دکتر مجید انصاری از بسیج دانشجویی و دروغگو بودن در بیان واقعیات طی شده بین دو مجموعه، بر خود لازم میدانم که مطالب زیر را بیان کنم.

اینکه بعد از رسانه ای شدن اولین دعوتنامه دانشجویی و عدم پاسخگویی از طرف نماینده و کادر دفتر و رسانه ایشان مبنی بر چرایی رسانه ای کردن این موضوع و بیان عدم فرصت و وقت نداشتن ایشان، گفته شد پاسخی از طرف بزرگواران داده نشده که علت تعویقش کرونا باشد یا نباشد.

در پی انتقاد از علت دعوت نشدن بسیج دانشجویی در جمع رسانه ها، چگونه است که در ابتدای کافه انتخابات هیچ فردی یا سازمانی متعرض این موضوع نشده بود و رسانه دانشجوی بیدار جهت مطرح کردن نامزدها شناخته شده بود ولی اکنون بین رسانه ها گمنام. به قول دوستان رسانه های مجاز و غیر مجاز همه دعوت بودن شما هم که اطلاع از دانشجوی بیدار داشتید ... در ثانی بسیج دانشجویی بعنوان یک سازمان کاملا مستقل با سازوکار معین نحوه فعالیتش برای همه سازمانها و ارگانها واضح است و هیچ نیازی به اطلاع رسانی نبوده است. بازی با کلمات خیلی زیباست. در هیچ مطلب یا صحبتی که ما بیان داشتیم سخن از واژه" عمدا " دعوت نشدن بسیج دانشجویی نیامده، فقط انتقاد از "عدم دعوت".
3️⃣ بعد از ارسال دومین دعوتنامه که تا 16 آذر مد نظر بود و مجددا نتیجه ای حاصل نشد البته با تفاوت اینکه نسبت به دور قبل مسئولین امر پاسخگو بودند،طی تماسهای مکرر ؛بزرگواران فرمودند که در دهه فجر حتما آقای انصاری در نشست دانشجویی حاضر خواهند شد که *محض یادآوری برادر بزرگوارمان و از باب حسن نیت* ، این خبر هم در سایتها و کانالهای دانشجویی استان و شهرستان و هم برای مسئولین رسانه نماینده ارسال شد.

طی تماسهای بسیار انجام شده از طرف بسیج دانشجویی با مسئولین دفتر، چند روز قبل از 22 بهمن، تقاضا شد که با توجه به اتمام دهه فجر و رسانه ای شدن خبر از قبل، جهت جلوگیری از حاشیه ها زمان و تاریخ برنامه را مشخص کنید. فرمودند که: طی یک برنامه مشترک تشکلها( البته ما تا الان تشکلی در دانشگاههای ممسنی ندیده ایم) و بسیج دانشجویی و رابطان دیده بان شفافیت... همه در یک جلسه حاضر شوند. بله جناب، دفتر بسیج دانشجویی نپذیرفت به این علت که همه افراد و تشکلها در جامعه حق مطالبه گری دارند و چه بهتر که به جای یک جلسه و یک گروه مطالبه گر ، در سطح شهرستان سایرین هم به پا خیزند که زمینه برای رشد و شکوفایی بیشتر و پیگیری مسئولین فراهم تر شود. عین مطلبی که با گروه دیده بان شفافیت بصورت تلفنی مطرح شد. به نظر شما این خواسته عجیبی است؟ خوب است که ما هم بگوییم که جلسه با فرمانداری و دیگر نهادها هم عمومیت داشته باشد ؟ قطعا چنین نیست.

همیشه صراحت و پرده برداری وجه خوبی ندارد؛ ستارالعیوب خداوند است که بی هیچ منتی حجاب می افکند بر آنچه که آبروی بنده اش را به خطر می اندازد. و لکن این خواسته خود شما برادر بزرگوارم است که بدون تحریف بخشی از آن را بازگو میکنم. 

در اینکه شما خود را حامی بسیج دانشجویی معرفی کردید که منکر نمی شویم و لکن بنده طی صحبت تلفنی عنوان کردم که فقط افراد معرفی شده از طرف بسیج دانشجویی نماینده مجموعه محسوب میشوند نه هر کسی که سر از خود به حضورتان رسید. مکان جلسه و افراد حاضر به نمایندگی از همه دانشگاهها، از طرف میزبان معرفی میشوند که مکان جلسه هم برای شما مشخص شد. در پی صحبت حضرتعالی مبنی بر تماس افراد بسیاری جهت حضور در جلسه و فرمایشتان که دعوت شدگان با خود میزبان هستند، بنده فرمودم که به جهت اینکه گروهی به صرف هواداری و گروهی نیز به جهت تخریب و بعنوان" آماده خورها" قصد حضور دارند، لذا؛ دعوت شده گان از قبل شناسایی و هماهنگ می باشند و شما علی رغم؛ صحه گذاشتن بر این موضوع، با کارشکنی با روسای دانشگاهها تماس گرفته بودین جهت معرفی افرادی برای حضور در جلسه . که این خود یکی از اسباب تنش بین دانشجویان بود !!.

در پاسخ شما مبنی بر اینکه آیا رسانه های شهرستان در برنامه حضور دارند یا خیر و سایر گفته های رد و بدل شده ...عنوان شد که جز رسانه میزبان و میهمان خیر، و همچنین توضیحی بابت علت نبستن کامنتها و آزادی بیان دانشجویی...

و اما بحث زمان جلسه. بهترین زمان ممکن از نظر شما چه زمانی است؟ فرمودین جلسه 10-12 شب و حتی تا پاسی از شب. که بسیار مایه تعجب ما بود چرا که با توجه به بعد مسافت و نیز حضور خواهران در جمع سوال کنندگان امکانپذیر نبود. همان یک ساعت برای ما کافی بود. بعد از تماسهای مکرر و تلاش شما، ساعت 8 شب و همچنان این داستان ادامه داشت تا نهایتا5-6 عصر . حقیر بعنوان شاگرد ،به لحاظ ادا کردن حق استادی دکتر انصاری عنوان کردم که با توجه به دیگر برنامه های ایشان و نیز سابقه تاخیر 40 دقیقه ای در کافه انتخابات؛ و نزدیک شدن وقت اذان مغرب ساعت 4 یا 4/30 مناسبتر است و در صورت تاخیر به برنامه خواهند رسید، که هم آقای گنجایش وهم آقای رستمی با تاکید بیان داشتید که هیچ گونه تاخیری نخواهد بود و برنامه راس ساعت شروع میشود. همچنین گریزی هم به برنامه اعلامی روابط عمومی دفتر نماینده زده شد که آن هم جاب خود.

 بین " تاخیر" تا "نیامدن" زمین تا آسمان تفاوت است . یک ساعت زمان برنامه را کاملا منتظر ماندن و عدم پاسخگویی تماسهای تلفنی مسئولین در زمان تاخیر را؛ دوستان چگونه تفسیر میکنند که به واژه" تاخیر "میرسند؟؟ و انتظار صبر و حوصله انقلابی!! بگذریم از آنچه که هواداران همانجا مطرح کردند و هجمه هایی که اتفاق افتاد. و اینکه روابط عمومی دفتر نماینده بصورت تلفنی به بنده عرض کردن که زمان برنامه تا ساعت 7 بوده است، که اصلا چنین نبوده است.

قصد بیان ریز مطالب را نداریم چرا که نه با دشمن که با یک انقلابی، نه ، یک مومن طرف هستیم و گل به خودی زدن بسی سنگین تر از دشنام دشمنان است. البته برای مسئولین میدان مطالبه گری با میدان جنگ اشتباه قلمداد شده که اینچنین مقابله به مثل میخواهند انجام دهند.
 هر مطلبی که از طرف ما عنوان شد ، جوابیه ای هم از طرف شما داشت نمیدانیم کدامیک بدون پاسخ مانده است که این فرمایش اولتان باشد و لکن ، تفاوت در نوشتار کاملا مشهود است. آنچه ما عنوان کرده ایم نه یک انتقاد به آقای انصاری که همه مسئولین مد نظر بوده است و این از واژه ها مشخص میشود. تعویض جای انتقاد با تهمت و توهین در مطالب هم خوش درخشید .این کجا و آن کجا 

 هوچی گری، عدم صداقت و علم و حکمت، دروغگو بودن کجا و عدم جسارت مسئولین در عذرخواهی، عدم نظم کاری و روحیه جهادی و تکیه بر کرسی مدیریت به اسم انقلابی بودن کجا !!

 ما باکی نداریم از گفته مان، خود آقای انصاری بعنوان یک قاضی و فردی که سابقه مدیریت رسانه ای در کارنامه شان دارند، حکمیت کنند و آن زمان تفاوت بین" منتقد و توهین کننده، امانتدار و تحریف کننده، مطالبه گر و تخریب کننده" مشخص خواهد شد. 

 ظلم آشکار به تفکر بسیجی و صداقت آن، زمانی است که مطالبه گری و انتقاد دانشجویی این چنین با تحریف استادان سخن مورد هجمه قرار گیرد و امانتداری در گفتار و نوشتار جای خود را به نداشتن علم و حکمت و تحریف بسپارد. البته؛ بسیج دانشجویی، بسیج عصمت و مصون از خطا و اشتباه نیز نیست. امید است که برداشتها و اغراض شخصی از مطالب جای خود را به فهم و استنباط واقعی حقایق سپارد نه هر چه به نفع ما بود عالی، و هر چه به ضررمان؛ افتضاح.

برادر من!! دانشجوی بسیجی انقلابی؛ دانشجویی نیست که به فهم من و شما انقلابی است. بلکه او کسی است که در عین رعایت امانت، با شجاعت و جسارت سیلی خوردن برای انقلاب را از طرف انقلابی نماها و دشمنان برای انجام تکلیف، دور از انتظار نمی داند . خدا را شاکریم که رسالت بسیج دانشجویی به جایی رسیده است که همه را به تکاپو واداشته و این چنین هجمه ها را سمت خود کشانده است. توابین آنهایی بودند که به بخاطر عدم انجام بموقع تکلیف در حمایت از حسین ابن علی(ع) بعدا قیام کردند و لکن تشبیه مناسبی برای دانشجویان در خط مقدم نیست که به واسطه میدان دار بودن، اینچنین کوبیده میشوند.
یا علی
نام:
ایمیل:
* نظر: