پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۳۹:۳۴
کد خبر: ۱۲۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷
مسئول کارگروه رصد ، اشراف و مطالبه‌گری قرارگاه حجاب و عفاف استان فارس :
مسئول کارگروه رصد ، اشراف و مطالبه گری قرارگاه حجاب و عفاف استان فارس ، گفت : دستگاه‌های اجرایی حوزه حجاب و عفاف در خوابی عمیق به سر می برند ، دولت انقلابی آینده ، قوانین حوزه حجاب و عفاف را اجرا کند .
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز، رقیه جوکار، فعال فرهنگی حوزه حجاب و عفاف  و مسئول کارگروه رصد ، اشراف و مطالبه گری قرارگاه حجاب و عفاف استان فارس به مناسبت هفته حجاب و عفاف ، که توسط حوزه نرجس داریون برگزارشد به بیان مشکلات و ظرفیت‌های این حوزه پرداخت.
وی، ضمن اشاره به دلایل لزوم حجاب به عواقب بدحجابی برای شخص و جامعه اشاره کرد و گفت : زن در جامعه شیعی باید سنبل و‌ الگوی مناسب برای نسل های آینده باشد نه اینکه خود را بیاراید و در خیابان ویترین چشم های ناپاک گردد.
 
جوکار ، به قوانین حوزه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت : از قوانین حجاب و عفاف تنها چیزی که می‌بینیم کتابی است که به عنوان قوانین حجاب و عفاف آماده شده است و همه قوانین مصوب آن ، بر زمین مانده است.  
وی گفت : دستگاه‌های اجرایی که وظایفی در این حوزه دارند ، در خوابی عمیق هستند ؛ اینقدر خواب که تا کنون هیچ دولتی نتوانسته دستگاه‌های اجرایی خود را از این خواب بیدار کند.  
فعال فرهنگی حوزه حجاب و عفاف در ادامه ضمن مطالبه گری از دولت انقلابی آینده خاطر نشان شد : توقع داریم تا  دولت انقلابی که بزودی کابینه خود را تشکیل می دهد ، در گام دوم انقلاب در حوزه حجاب و عفاف زنگ بیداری را بزند و ضابطه اجرای قوانین را برای دستگاه‌های دولتی فراهم کند.
وی با اشاره به مصوبات اجرانشده‌ی مجلس شورای اسلامی گفت: کاش مجلس انقلابی دیگر قوانینی را به تصویب نرساند و قوانین بر زمین مانده را اجرا و قوه قضائیه ضابطه اجرا را بررسی و اجرایی نماید.
جوکار ، ضمن گلایه مندی از تولیدات داخلی پوشاک گفت : تولید پوشاک نامتعارف ، تحت حمایت چه افکار و افرادی است؟
وی ، خاطرنشان کرد : اگر معلمان که مربی دختران جامعه ما هستند ، عکس غیرمتعارف خود در استوری و پروفایل بگذارند و دانش‌آموز برایش شبهه شود ، چه کسی مسئول پیگیری این امر خطیراست؟
فعال فرهنگی حوزه حجاب و عفاف ، در ادامه افزود : اگر کارمندی، چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی با پوشش نامتعارف و نامتناسب خدمات‌رسانی کند ، آیا می شود مطالبه‌ای انجام داد.
واقعا تولیدکنندگان شلوارهای پاره در کجای کشور اینگونه تولید انبوه دارند و کسی نمی بیند کارخانه و تولیدی این شلوارها کجاست؟
جوکار در ادامه افزود : جالب است که این تولیدی‌ها نه ورشکست می شوند و نه تعطیل ؛ بلکه روز به روز تولیدات‌شان زیاد می شود و عرضه بالا و با تغییر ذائقه‌ها عده ای در خیابانها می پوشند و به راحتی در جلو چشمان همه راه میروند، ریشه این مشکل کجاست!
مسئول کارگروه رصد ، اشراف و مطالبه‌گری قرارگاه حجاب و عفاف استان فارس ، ضمن نقد پوشش فروشنده‌های خانم در فروشگاه‌ها عنوان کرد : بعضی فروشندگان زن در فروشگاه‌ها به خصوص در فروشگاههای پوشاک ، خود مدلینگ هستند و کسی اهمیت نمی‌دهد!  
وی ضمن انتقاد از تولید کنندگان گفت : دلیل تولید شلوارهای کوتاه 60 سانتی برای خانمها چیست؟ از کمبود پارچه است؟ از کوتاه بودن قد تمام زنان ایرانی است یا از نفوذ تفکر هدفمند حاکم بر تولید پوشاک و عدم نظارت است؟  
جوکار در پایان با بیان اینکه  رویش‌های انقلاب باید بیشتر نمایان شوند گفت : ما منتظریم این دولت انقلابی رنگ و بوی فاطمی به جامعه ببخشد و گام اول بیدار شدن دستگاه‌های دولتی متولی این امر هستند.  
وی خطاب به کسانی که مجری حوزه حجاب و عفاف هستند اما در این امر کوتاهی می کنند گفت : ما دختران و زنان انقلابی در دولت انقلابی و در گام دوم انقلاب از اسلام و انقلاب دفاع می کنیم و قوانین بر زمین مانده را مطالبه می کنیم تا جایی که چادر سیاه‌مان با سرخی خون‌مان رنگین شود  تا پای جان به وصیت شهدا عمل می کنیم . شهدایی که فرمودند: "خواهرم خون سرخم را به چادر سیاهت امانت می دهم."

نام:
ایمیل:
* نظر: