پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۳۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۴
محمد و گرجی فتوح آبادی در جوانی، از دعای مادر بی نصیب شدند اما این باعث نشد که به امتداد دهندگان خون شهدای کربلا نپیوندند

به گزارش خبرنگار تنویر از خرامه، شهيد جاویدالاثر گرجي فتوح آبادي پس از شروع جنگ تحميلي در مهرماه سال 1359 با يك گردان از تانك زرهي از مركز زرهي شيراز عازم جبهه حق عليه باطل گرديد و در تاريخ 3/8/1359 در درگيري كه در جاده آبادان- ماهشهر براي شکست حصر آبادان با نيروهاي بعثي عراق روي داد، تانك حامل وي هدف قرار گرفت و به جمع شهداي جاويدالاثر جنگ تحميلي پيوست.

شهيد محمد فتوح آبادي، در اسفندماه سال1359 بدون اطلاع دادن به خانواده اش به جبهه رفت و مدت 20 روز در جبهه در قسمت بهداشت و درمان به خدمت مشغول شد. در خردادماه1360 موفق به اخذ ديپلم از آموزشگاه بهداري کوار شد. يك سال در روستا ماند و در 18 ارديبهشت سال1361 به خدمت مقدس سربازي رفت. آموزش خود را در شاهرود گذراند و بعد از آن به مركز توپخانه اصفهان منتقل گرديد كه بعد از چندي به قسمت بهداري پيوست. در آبانماه 1361 به جبهه اعزام شد و با اين كه به گفته خودش مي توانست در اصفهان بماند، چندين بار به مرخصي آمد؛ هميشه مي گفت اميدوارم من هم عمري نداشته باشم و براي دين و وطنم بميرم و چه پرافتخارتر كه شهيد شوم. ننگ و نفرين بر ذلت و ننگ و نفرين بر عمري كه مرگ جوانان را ببينيم و خم به ابرو نياورم. بالاخره محمد در 11 فروردين سال1362 در چم هندي ايلام به آرزوي ديرينه خود، يعني شهادت، دست يافت.

پيام خانواده شهيد:

ما خدا را شكر مي كنيم كه دو برادر( شهید جمشید فتوح آبادی و شهید گرجی فتوح آبادی) در راه اسلام تقديم كرده ايم؛ خود نيز آرزوي شهادت در راه خدا داريم، شهدا در راه خدا، اسلام، وطن و مردم جان خود را از دست داده اند؛ پيرو آنها باشيد.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: