آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس؛
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس؛ جهاد تبیین، تنها راه مقابله با جنگ شناختی و تحریفی دشمنان است
 به گزارش روابط عمومی سپاه فجر فارس، همایش گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج در شهرستان لارستان برگزار شد.
 سرهنگ پاسدار قاسم علیپور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس، میهمان ویژه این مراسم در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به جایگاه والای استاد شهید مرتضی مطهری گفت:در رابطه با شهید والا مقام شهید مطهری بنظر می رسد که ما بنا بر رسالتی که در مورد او بر عهده ماست کوتاهی نموده ایم و نسل امروز که می تواند پاسخ سوالات و شبهات خود را از مفاهیم و افکار و  ادبیات ارزشمند  بدست آورد از وی  بخوبی مطلع نیست. همچنین شهید یک ایدئولوژیست و تدوین گر اصلی در انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوست و وظیفه ماست که ایشان را به مردم بشناسانیم.
 وی افزود: اندیشه شهید مطهری ترجمانی از مکتب امام خمینی بود و افکار امام خامنه ای دنباله ای از مکتب فکری این دو بزرگوار است.
 معاون هماهنگ کننده سپاه فجر ادامه داد: پنج گام تحقق تمدن نوین اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری در رابطه با مباحث انقلاب اسلامی مطرح شده که
  اولین گام انقلاب اسلامی بود که با رهبری امام راحل و از بین بردن حکومت طاغوت عملی شد.
  گام دوم نظام اسلامی بود که با رفراندوم و رای دهی مردم محقق گردید.
 گام سوم شکل گیری دولت اسلامی است که این گام به دلیل وجود موانعی هنوز به طور کامل شکل نگرفته است؛ یکی از این موانع   تفکر و منش غیر اسلامی خواص است که آسیبی را در ذهن مردم ایجاد می نماید راه حل این است که انسان های کارآمد و قوی را مصنوب نماییم.مطالبه گری منطقی، فنی و عقلانی باید در نظام اسلامی صورت پذیرد. باید بنیادها و نهادهای ناکارآمد که دارای بروکراسی ناکارآمد هستند از بین بروند. باید مساجد ما کانون تربیت نیروهای متخصص و انقلابی باشد. باید اصلاحات و اقدامات خوبی در راه بروکراسی اداری صورت پذیرد.
 گام چهارم ایجاد جامعه اسلامی است. در این جامعه باید افکار عمومی، خانواده، مسجد، حوزه علمیه و همه ارگان ها برای خود نقش تعیین نمایند. باید با ایجاد کرسی های آزاد اندیشی و محفل های پرسش و پاسخ نسبت به افکار عمومی و سوالات آنها پاسخگو بود.
 گام پنجم تمدن سازی اسلامی است. ارکان تمدن سازی، دین، علم، اخلاق و عقلانیت است. مسئله ما با غرب موشک و هسته و حقوق زنان نیست بلکه مسئله تمدن نوین اسلامی است که امروزه تفکر شکل گیری آن به اقصی نقاط جهان صادر شده است .
 سرهنگ علیپور در پایان سخنان خود به جنگ ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: دشمنان در هشت عرصه جنگ دیپلماتیک، جنگ شناختی و نرم، جنگ اطلاعاتی، جنگ سیاسی،جنگ سایبری،جنگ نیمه سخت و امنیتی،جنگ سخت و تهدید نظامی و جنگ اقتصادی در پی ضربه زدن به این نظام و انقلاب هستند و اینکه مقام معظم رهبری ماموریت جهاد تبیین را ابلاغ نموده اند علتش این است که دشمن بیشترین امید خود را بر روی مسئله تحریف و شبهه پراکنی و ایجاد فضای غبارآلود در بین مردم کشورمان گذاشته است به طوریکه شناخت حق و باطل و تشخیص راه درست برای آحاد مردم سخت و دشوار است که این کار را روزانه با بمباران خبری و کار تبلیغی انجام می دهد تا تحریفات خود را در ذهن جوان ما بنشاند که  لازم است آحاد مردم با بالا بردن سواد رسانه ای خود و  انجام جهاد تبیین از طرف خواص و انقلابیون با این حربه دشمنان مقابله کنیم زیرا جهاد تبیین  تنها راه مقابله با تحریف می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: