جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۰۱:۲۶
کد خبر: ۱۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
ابراهیم پس از چند ماه دوري از خانواده با حالتي گرفته تنها به خانه برگشت و خبر شهادت برادرش محمد علی را براي خانواده آورد ولي نه تنها با شهيد شدن برادرش، هيچ غمي به دلش راه نداد بلكه عزم و اراده اش براي پر كردن سنگر خالي برادرش بيشتر شد و دوباره به جبهه برگشت

خدایا! خوشا به حالت که میزبان یارانمان هستی! خوشا به حالشان که میهمانت هستند، حالا فرشتگان باید بر خاکشان سجده کنند که اینها« أسماء » را خوب آموخته اند، حالا ملائک باید در اوج آسمان فریاد کشند که: فتبارک الله أحسن الخالقین.

شهید علم الهدی

به گزارش خبرنگار تنویر از خرامه، شهيد ابراهيم زارع به دليل علاقه شديد به مقام شامخ روحانيت براي تحصيل در حوزه علميه وارد شيراز شد و پس از مدتي تحصيل در شيراز براي تكميل درس خود راهي قم شد و چند سال نيز در شهر مقدس قم مشغول تحصيل دروس حوزوي شد. با شروع جنگ تحميلي و اعزام نيروهاي بسيجي به جبهه، او نيز درس را كنار گذاشت و به همراه برادر بزرگترش عازم جبهه شد، پس از چند ماه دوري از خانواده با حالتي گرفته تنها به خانه برگشت و خبر شهادت برادرش( محمد علي زارع) را براي خانواده آورد ولي نه تنها با شهيد شدن برادرش، هيچ غمي به دلش راه نداد بلكه عزم و اراده اش براي پر كردن سنگر خالي برادرش بيشتر شد و دوباره به جبهه برگشت و چند ماه بعد از شهادت برادرش او نيز در تاريخ 19/10/65 در عمليات كربلاي 5 به فيض عظماي شهادت نائل آمد.

بخشی از وصيت نامه گهربار شهید ابراهیم زارع كه دو روز قبل از شهادتش بيان نمود:

از شما ملت عزيز خواهانم كه پشتيبان ولايت فقيه باشيد، امام را تنها و مظلوم نگذاريد، سخنان امام را از گوش دل و جان خود بپذيريد، اسلحه افتاده شهيدان را نگذاريد كه لوله هايش سرد و خاموش شود

شهيد محمدعلي زارع در پانزده سالگي ازدواج كرد و صاحب دو فرزند شد. در سال 1363 جهت انجام خدمت سربازي دفترچه آماده به خدمت گرفت و جهت آموزش نظامي به همدان اعزام شد، پس از گذراندن دوران آموزش نظامي به يكي از روستاهاي اطراف سنندج منتقل شد و در پايگاه توحيد به خدمت مشغول شد، بعد از مدتي به عنوان بي سيم چي پايگاه انتخاب شد و بعد از مدتي به علت صلاحيتي كه از خود نشان داد به عنوان فرمانده ي پايگاه انتخاب شد و پس از آن به جبهه جنوب اعزام گرديد تا اينكه در تاريخ 4/5/1365 جزيره مجنون شاهد عروج خونينش به ملكوت اعلي بود.

درخدمت يار همچو حيدر رفتن

يا همچو حسين زخمي وبي سر رفتن

همراه شهيدان بحق اسلام

با آل علي بر سر كوثر رفتن

امروز كه اين شور جواني به سرم هست

خطم تو نگه دار كه فردا اثرم نيست

پيام خانواده شهيد:

مردم بايد ياد و نام شهدا را زنده نگهدارند، به دين و مذهب مقيد باشند و حامي و نگهبان انقلاب باشند كه با خون شهدا تثبيت شده است.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: