جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۰۲:۰۷
کد خبر: ۱۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
بدان که اول شرط مجاهده با نفس و حرکت به سمت حق تعالی تفکرات تفکر در این مقام عبارت است از اینکه انسان لااقل در هر شب روز مقداری ولو کم فکر کند در اینکه ما در اینجا مسافریم و چند روزی دیگر اینجا هستیم باید به فکر خود بود.

روحانی شهید محمد علی سبحانی در سال 1350در خانواده ای متدین و مومن در شهر شیراز دیده به جهان گشود و دوران ابتدایی و راهنمایی را به خوبی به پایان رسانید و پس از آن راهی حوزه علمیه ابوصالح شیراز جهت فراگیری علوم دینی و فلسقی شد.

وی با شروع جنگ هشت ساله عازم جبهه های جنگ شد و در تاریخ 4/6/65 در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی شلمچه با اصابت ترکش به بدن و صورت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

«متن مصاحبه گروه خبری بسیج طلاب فارس با برادر روحانی شهید محمد علی سبحانی»

برادر روحانی شهید طی گفت و گویی سخنانی را پیرامون شخصیت و رفتار برادر شهید خودش اظهار داشت و گفت: در آن دوران حضرت آیت الله نجابت در شیراز در ماه مبارک رمضان جلسات سخنرانی می گذاشتند من باب تفسیر دعای سحر میگذاشتند که محمد علی در این جلسات با علاقه شرکت می کردند و با توجه به امکانات بسیار کم آن دوران ضبط صوتی با خود می برند و سخنرانی ها را ضبط می کردند و همچنین یادداشت برداری می کرند و این متون را بصورت جزوه ایی جمع آوری کرد که هم اکنون در حوزه علمیه ابوصالح انتشار پیدا کرد.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله نجابت محمدعلی را بسیار دوست می داشت و تا محمد علی در جلسه سخنرانی حضور پیدا نمی کرد سخنرانی و کلاس را شروع نمی کردند.

وی گفت: محمد علی به کلاس های آیت الله نجابت بسیار علاقه داشت و در موقع سخنرانی به هرشکلی که شده خود را به کلاس سخنرانی می رساند و با علاقه خاصی جلسات را پیش می برد.

مختصری از وصیت نامه روحانی شهید:

««بدان که اول شرط مجاهده با نفس و حرکت به سمت حق تعالی تفکرات تفکر در این مقام عبارت است از اینکه انسان لااقل در هر شب روز مقداری ولو کم فکر کند در اینکه ما در اینجا مسافریم و چند روزی دیگر اینجا هستیم باید به فکر خود بود که در آنجا غیر از عمل صالح و معرفت الله و آن زمانهایی که در اینجا در فکر و ذکر خدابوده ایم دیگر همه و همه فانی و لغو و عبث بوده.»»

وصیت نامه روحانی شهید محمد علی سبحانی

بدانکه اول شرط مجاهده با نفس و حرکت بجانب حق تعالی تفکر است و تفکر در این مقام عبارتست از اینکه انسان لااقل در هر شب و روز مقداری ولوکم فکر کند در اینکه ما در اینجا مسافریم و چند روزی دیگر اینجا هستیم یا به فکر خود بود که در آنجا غیرعمل صالح و معرفه الله و آن فرمان هایی که در اینجا در ذکر خدا و یاد خدا بودیم دیگر همه و همه فانی و عبث بوده و تفکر کنیم که از این دنیا حتی یک گفتن هم نمی توان برد و ننه و بابا و خواهر و برادر و زن و بچه اینجا همه تا پای گور بیشتر نمی توانند بیایند و با تفکر خودت بایستی که کارت را راست بیک طرفه العینی عمرت می گذرد و یک دفعه چشمت را باز میکنی و از خواب خرگوشی بیدار می شوی که میبینی کار از کار گذشته و دیگر هیچ کار نمی توانی بکنی و روز تخابن فرا رسیده.

خب بدبخت نو که در خواب غفلت هستی و هرچه می شنوی پشت گوش می اندازی و کمی تکان نمی خوری دلت قصی شده و در آن اثر نمی گذارد.خب این دنیا که تمام شد چه می خواهی بکنی کمی تفکر کن که آخر مرگ تو را فرا میگیرد و تو در خواب خرگوشی فرو رفتن و آماده نمی شوی لایه می خواهی در سراشیبی مرگ قراربگیری،متوجه و بیدار می شوی که جوابت **کلا** و ای بدبخت تفکر کن که تو برای چیز دیگر در اینجا آمدی برای زر و زیور و شهوات و غیره نیامدی؛آمدی اینجا که معرفتت بیشتر شود آمدی اینجا که توشه ای برای آنجا ببری و باید این حدیث تفکر کنی که علی(ع) فرمودند:«رحمه الله امرا علم من این و فی این و الی این» خدا رحمت کند مردی را که بداند از کجا آمده و در کجا زندگی می کند و به کجا می رود و بدانکه اینجا فان است و آنجا بقا است.

و بدانیدکه اینجا سراب و آنجا هدف است و بدانکه اینجا مات و آنجا حیات است و بدانکه اینجا و آنجا دارالبقاء است. بیدار شو که می گذرد این عمر و از خواب خرگوشی بیرون آی و انجام ده که می گذرد و چند چیز را باید بفهمی :

1-دنیا فان و آنجا بقا است.

2-همیشه یاد مرگ باشید.

3-یقینن به خدا و نبوت و امامت و معاد ایمان داشته باشید نه این یقینها بلکه یقین های تنوری نه یقین های الکی.

4-و برای که در همه حال خدا ناظرتوست.

5-حب دنیا از ریشه بکنی که راس خطایاست.

6-با اخلاص همیشه کار کنی.

7-و بدانی شیطان همیشه در حال حمله است.

8-و بدان ما بنده ایم و اطاعت مولی واجب است.

9-عاشق خدا باشی.

10-آماده امتحان الهی باشی و باید تفکر کنی که مگر این دنیا فانی نیست پس چرا یک لحظه از عمرت را به بطالت گذرانی چون هنگامی که عمر انسان تمام شود و با تمام رسد اگر تمام عالم را بدهی دیگر یک ثانیه به عمرت اضافه کنی نمی شود.حال ببین چقدر این عمر یک لحظه اش ارزش دارد....

انتهای پیام/224224


منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: