آخرین اخبار
کد خبر: ۲۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
"چ"فيلمي كه سينماي دفاع مقدس را متحول كرد/ازتقدير رهبر تا تخريب ضدانقلاب اكنون اين سوال پيش مي آيد كه چه چيزي در فيلم "چ" وجود دارد كه برخي از داخل و معاندين در خارج از كشور اين فيلم و كارگردان آن را به شدت تخريب مي كنند؟
به گزارش تنویر به نقل از basij.ir، "چ" نام فيلمي به كارگرداني ابراهيم حاتمي كيا و محصول سال ۱۳۹۲ است. اين فيلم داستان ۲ روز از زندگي شهيد مصطفي چمران از روز ۲۵ تا ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ را در پاوه به تصوير مي‌كشد.

روزهايي كه امام خميني در فرماني، مهلت ۲۴ ساعته‌اي به دولت و ارتش داد تا حصر پاوه را بشكنند و منطقه را از وجود نيروهاي كوموله و دموكرات پاكسازي كنند.

فريبرز عرب‌نيا، مريلا زارعي، سعيد راد، بابك حميديان،‌ مهدي سلطاني سروستاني، اميررضا دلاوري، اسماعيل سلطانيان و ... از جمله بازيگران اين فيلم سينمايي هستند.

فيلم «چ» در سينماهاي آزادي، فرهنگ، ايران، ماندانا، عصر جديد، كيان، حافظ، مركزي، كارون، شكوفه، زندگي، ملت، تماشا، راگا، شاهد، سپيده، موزه سينما، برج ميلاد، پايتخت، فرهنگسراي بهاران، فرهنگسراي خانواده در حال اكران است.

علي شيرازي منتقد سينما درباره فيلم نوشت: «بيش‌تر مسائل سال­‌هاي اول انقلاب و به ويژه دهه‌ي شصت، در سينما و تلويزيون هم‌چنان بكر و دست‌نخورده هستند و اين بار، حاتمي‌كيا فرصت، تجهيزات و امكانات خوبي پيدا كرده تا به يكي از آن­‌ها (كردستان و پاوه) بپردازد.

وي افزوده است: او هم به لحاظ تكنيكي و سينمايي تقريباً چيزي كم نگذاشته و پس از سه دهه تجربه‌ي فيلم‌سازي، يكي از آثار قابل دفاع جنگي سينماي وطني را عرضه كرده است؛ اما اين برتري فقط به ساخت خوب صحنه­‌هاي جنگي و هدايت درست عوامل و صحنه­‌اي كم‌سابقه در سينماي ايران مانند سقوط و انهدام تدريجي هلي‌كوپتر محدود مانده؛ چرا كه فيلم‌ساز در برابر شخصيت‌ها و موضوع انقلابي فيلمش كاملاً «انقلابي» عمل كرده است.

اگرچه فيلم «چ» به خاطر مسائل حاشيه اي نتوانست به عنوان بهترين فيلم در جشنواره فجر انتخاب شود؛ اما اين فيلم بعد از گذشت يك هفته از اكران آن در سينماهاي تهران 90 ميليون تومان فروش داشت.

فيلم "چ" به خاطر داشتن يك كارگردان انقلابي نتوانست در ميان اپوزيسيون مورد توجه واقع شود و اين فيلم در فاصله كوتاهي مورد نقد تعداد زيادي از شبكه هاي اپوزيسيون قرار گرفت.

اين درحالي بود كه فرزندان شهدا و تعداد زيادي از دانشجويان در مراسم هاي مختلف از ابراهيم حاتمي كيا به خاطر ساخت اين فيلم تشكر كردند.

همچنين سردار "احمد حق طلب" رئيس سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در سپاه و بسيج از تمجيد رهبر معظم انقلاب از فيلم "چ" خبر داد و اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اخيرشان با مسئولين راهيان نور كل كشور از فيلمي كه اخيرا در خصوص حادثه پاوه ساخته شده بود، تجليل به عمل آورند.

وي افزود: ايشان تاكيد داشتند كه بازگويي حوادث مهم دفاع مقدس در شرايط فعلي، بسيار ارزشمند و قابل تقدير است و فيلم "چ" به خوبي توانست كه ابعاد اتفاقات آن روزهاي پاوه و ايثارگري‌ها و دلاورمردي‌هاي مردم را به تصوير بكشد.

به گزارش دانا، اكنون اين سوال پيش مي آيد كه چه چيزي در فيلم "چ" وجود دارد كه برخي از داخل و معاندين در خارج از كشور اين فيلم و كارگردان آن را به شدت تخريب مي كنند؟

انتهاي پيام/
نام:
ایمیل:
* نظر: