آخرین اخبار
کد خبر: ۲۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

به گزارش تنویر، شهید جواد کامیاب دربرگ ریزان سال 1337 د رشیراز و در خانواده ای منوّر به نور ایمان چشم به جهان هستی گشود . به علت فوت نابهنگام پدر از سن چهار سالگی تحت سرپرستی عمویش قرار گرفت و از همان ابتدا با رنجها و مشکلات دست و پنجه نرم کرد.

هر چند تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم ادامه داد امّا در کنار تحصیل ،اوقات فراغت را در فروشگاهی به کار پرداخت تا در تأمین هزینة زندگی یاریگر خانواده باشد .

فعالیت سیاسی شهید از سال 1356 آغاز شد و او خود را شبانه روز وقف اسلام و انقلاب نمود . وی با شرکت مستمر در فعالیتهای انقلابی و پخش اعلامیه ها و نوارهای سخنرانی حضرت امام (ره) کوشید تا اذهان جوانان را بیش از پیش با ماهیت پلید رژیم ستمشاهی آشنا سازد . با پیروزی انقلاب به عضویت بسیج درآمد و پس از آن به سلحشوران جان بر کف سپاه پیوست .

شهیدکامیاب در جریان تروریسم منافقین ، مبارزات پیگیری را با این گروهک ملحد آغاز کرد و با اینکه در این مسیر بارها مورد سوء قصد و تهدید آنان قرار گرفت دست از تلاش بر نداشت و در مجالس و محافل مختلف به افشا ی ماهیت پلیدآنها پرداخت .

سردار شهید جواد کامیاب همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران عاشقانه به سوی جبهه های نور شتافت و تا لحظة شهادت در اکثر عملیاتها شرکت کرد. وی در مدت زمان حضور در جنگ با عنوان فرماندة گردان در غالب عملیاتهایی که تا فروردین 1361 انجام پذیرفت شرکت کردو از هر عملیات زخمی به یادگار برداشت تا آنکه در جریان عملیات فتح المبین عمیق ترین زخم اشتیاق را بر جان پذیرفت و در هلهلة باران «تیغ و ترانه» به دیدار دوست شتافت . خاک خونرنگ"شوش " در تاریخ چهارم فروردین 1361 مهبط فرشتگانی بود که به تعزیت آفتاب مغموم این شهر آمده بودند . در پایان گزیده ای از وصیت نامة شهید را تقدیم می داریم :

«همان طور که امام امت خمینی بت شکن فرمودند:«اسلام است که مارا پیروز کرد . »از دوستان و خانواده می خواهم که در مرگ من هرگز ناراحت نباشند چون که ناراحتی شما باعث خوشحالی دشمنان خواهد شد و بجای ناراحتی اگر در توان دارید به جنگ دشمن بروید و نگذارید اسلام تنها بماند . بعد از مرگ من هیچ گونه تجملات نمی خواهد که بجا آورید و اگر ممکن باشد مرابا لباس سپاه بخاک بسپارید واگر هم ممکن نباشد دست کم آرم سپاه را برکفن من بگذارید . »
نام:
ایمیل:
* نظر: