آخرین اخبار
کد خبر: ۲۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
پیام بسیج جامعه زنان به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا (س):
زنان مسلمان ایران اسلامی با ترویج مستمر فرهنگ عفاف وحجاب، سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه باید با عزم ملی و مدیریت جهادی مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، به ترویج فرهنگ فاطمی در کشور بپردازند.
به گزارش تنویر، بسیج جامعه زنان به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا (س) پیامی را صادر کرد.
در قسمتی از این پیام آمده است: گسترش فضایل اخلاقی و سیره ی عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در کشور می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه را کاهش داده و بهترین برنامه برای زندگی جوانان و به ویژه بانوان باشد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز زن، روز حیات و روز پایه گذاری افتخار و نقش بزرگ او در جامعه است .

امام خمینی (رحمه الله علیه)

خودِ الگو ی فاطمه‌ى زهرا سلام‌الله علیها که در دوران کودکى، در بعد از هجرت پیغمبر (ص) به مدینه، در داخل مدینه و در همه‌ى قضایاى عمومى آن روز پدرش‌ که مرکز همه‌ حوادث سیاسى اجتماعى بود حضور داشت، نشان‌دهنده‌ نقش زن در نظام اسلامى است. البته فاطمه‌ زهرا سلام‌الله علیها قلّه‌ این فضائل است.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

- سالروز ميلاد حضرت فاطمه(س) و پاسداشت مقام زن و روز مادر، هنگامه نزول رحمت الهي به واسطه آفرينش بزرگ بانويي است كه در عصر معرفي ارزش هاي دين مبين اسلام و پيكار با آيين هاي پوسيده و خرافي در عصر جاهليت، کوثر خاتم شد و عطاي وجودش مكتب امامت را حيات بخشيد. بزرگداشت روز ولادت فاطمه زهرا (س) و سلاله پاكش حضرت امام خميني (ره)، فرصت مقتضي را براي زنان مسلمان ايجاد كرده است تا هويت مسلمان و ارزش والاي زنان در پرتو نظام اسلامي مورد توجه و ملاحظه قرار گیرد.

- آغاز سال 1393 به عطر ولایت اهل بیت (علیهم السلام) معطر شده است و این ایام بهانه خوبی است تا برنامه ریزی مدونی برای اجرای سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه انجام پذیرد که در این راستا، زنان مسلمان ایران اسلامی با ترویج مستمر فرهنگ عفاف وحجاب، سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه باید با عزم ملی و مدیریت جهادی مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، به ترویج فرهنگ فاطمی در کشور بپردازند.

- به فرموده مقام معظم رهبری: " از بُعد مجاهدت و حضور در صحنه‌ى تصميم‌گيري هاى عظيم اجتماعى فاطمه زهرا(س) در قلّه قرار دارد. يعنى بعد از رحلت پيغمبر(ص)، در قضيه خلافت، زهراى اطهر سلام‌الله‌عليها، با همه‌ى وجود با سخنش، با علمش، با تلاشش، با همه‌ى جسمش وارد ميدان شد." زنان بسيجي ایران اسلامی با پيروري از معارف ناب محمدي(ص)، شخصيت فاطمه زهرا(س) و تعمق در تعاليم اهل بيت(علیهم السلام) در احياي هويت زن مسلمان در سطح جامعه تلاش کرده و در اين روز با الگو پذيري از شخصيت اين بانوي بزرگ، اعلام می نمایند که: از حقوق حقه ملت ایران در بحث هسته ای دفاع نموده و در این زمینه نیز، گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان خواهند.

- گسترش فضایل اخلاقی و سیره ی عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در کشور می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه را کاهش داده و بهترین برنامه برای زندگی جوانان و به ویژه بانوان باشد. با زندگی کردن برپایه‌ی سیره ی عملی حضرت فاطمه زهرا(س) می توان نقش معنویت را در میان جوانان افزایش داد. در این قضیه نیز زنان مسلمان با مدیریت جهادی در خانواده ها با تأسی از فضایل اخلاقی کوثر ولایت و الگو قراردادن حضرت فاطمه زهرا(س)، در تلاشند تا آینده ای مناسب برای فرزندان خود در تمام مراحل زندگی آن ها رقم بزنند.

- یکی از القاب حضرت زهرا(س) قانعه است و ایشان در زندگی بسیار قانع بودند و با این قناعت بود که در اقتصاد نیز جهادی و حماسی عمل کردند. امید است انشاءالله زنان ما نیز این نوع سبک زندگی را به عنوان الگو در زندگی امروزی بکار گرفته و زهرا گونه با مدیریت جهادی، خانه را به کانون صفا و صمیمیت و همکاری تبدیل نمایند.

- زنان مسلمان ایران اسلامی از دولت محترم انتظار دارند در راستاي :

- گسترش فرهنگ ازدواج سالم، گام‌هاي مؤثر و عملي بردارد.

- اهتمام ويژه به مباحث عفاف و حجاب خواهران در سطح جامعه داشته باشد چرا كه حجاب زن در اسلام يكي از وسايل امنيت است.

- با مدیریت جهادی در ترویج سبک زندگی اسلامی که بر مبنای فرهنگ و اقتصاد اسلامی می باشد، در اعتلای ایران اسلامی و استحکام بنیان خانواده ها، تلاش ویژه نماید.

- سران اتحادیه اروپا و شرکای آمریکایی و صهیونیستی شان باید بدانند، ملتی که همواره و در طول 35 سال گذشته با رشادت ها و فداکاری بسیار از انقلاب اسلامی و ارزش های دینی و ملی خود دفاع کرده اند هرگز تسلیم خواسته های واهی آنان نمی شوند.

- بسیج جامعه زنان با تأکید بر لزوم فصل الخطاب قرار دادن توصیه های رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) توسط دولت یازدهم در خصوص بی اعتمادی به دولت های استعمارگر غربی و توصیه های مکرر ایشان مبنی بر ضعف نشان ندادن در سیاست خارجی کشور رهنمودهای رهبر شجاع و فرزانه انقلاب را نصب العین قرار داده و با اقتدار کامل در مقابل دشمن نظام و ملت ایران بایستند.

- امروز سکوت مجامع بین المللی و بی تفاوتی سران کشورهای اسلامی جز همراهی و تأیید جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی و به معنای مرگ انسانیت و فراموشی حقوق بشر در جهان نیست اما جهان اسلام و مردم آگاه و هوشیار مسلمان در برابر این نسل کشی و جنایت تاریخی سکوت نخواهد کرد و انتقام فرزندان خود در فلسطین ، سوریه ، لبنان و ... را خواهد گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: