چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۴۹:۳۳
کد خبر: ۳۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
وظیفه خود بدانند همدلی و هم زبانی و همگامی با علمای عزیز اسلام و یاران صدیق امام(ره) و دشمنی با فریبکاران لیبرال و منافقی که در جهت عناد با اسلام در آمدند.

وصیت نامه روحانی شهید مرتضی انفعالی

خون حسین سلام الله علیها در جوش و خروش است،خون حسین این فرزند پاک رسول خدا حماسه ساز است.خون حسین این زاده زهرای اطهر قلبها را به جوش و خروش می آورد.میدانهای مبارزه با عشق حسین شور و هوایی دگر دارد،نام حسین و یاد حسین سینه ها را به سوز و گداز وا می دارد و اشکهای مشتاق را بی اختیار فرو می ریزد همان اشکهایی که باید در روز محشر شاهد عشق با صداقت و صفای عاشقان باشند و هر قطره از آنها مرواریدهایی باشند در دل ظلمت کفر و انفاق انقلاب اسلامی ما نشئت گرفته از خون حسین است و اما این بنده ضعیف و ذلیل که می خواهد انشاالله سرباز اسلام و امام باشد و یکی از جمله آزادشدگان باشم که همچون سربازی فداکار خود را وقف اسلام و مسلمین کنم و همچون عزیزان با فضیلتی که قبل از ما رفتند ما هم آنچان پاک و مخلص که بتوانیم راه آن شاهدان صحنه حق را ادامه دهیم و لیاقتی بدست آوریم تا مانند آنها از هوا و هوس های نفسانی و شیطانی مبرا شویم.

وصایای اینجانب به پدر و مادر و دوستان و بستگان که خدا حق همگی را بر این حقیر حلال کند:

1-وظیفه خود بدانند همدلی و هم زبانی و همگامی با علمای عزیز اسلام و یاران صدیق امام(ره) و دشمنی با فریبکاران لیبرال و منافقی که در جهت عناد با اسلام در آمدند.

2-با تمام توان در خدمت اسلام و انقلاب باشید و شکر کنید خدای را که بر ما منت نهاد تا بدست ما اسلام و قرآن زنده نگه دارد و انشاءالله در این راه ثابت قدم باشیم.

3-از برادران و خواهران عزیز می خواهم فرزندانشان را از حلال که اول طفولیتشان است با اسلام و قرآن و امام آشنا کنند که در سن رشد سربازان فداکاری برای اسلام و مسلمین باشند.

4-از عموم افراد حزب الهی مصرانه می خواهم که در اظهار نظر پیرامون علما وفقهای عظیم الشان اسلام که هر کدام ستونی استوار برای اسلام می باشند به دقت بیندیشند و متوجه این باشند که خدای نکرده نظر شخص عامی را در کنار فتوای عالمی قرار ندهند و متوجه باشند که نظر دادن نسبت به مسائل اسلام خیلی مشکل است و هرگونه اظهار نظر شخصی بدون اطلاع دقیق عقوبت اخروی دارد و قدر تمام علمای عزیز را بدانند و مسایل کوچک را که برای هر کس ممکن است پیش بیاید بزرگ نکنند و تا دقیقا اطلاع نسبت به کمیت و کیفیت کسی پیدا نکردند بر علیه او موضع گیری ننمایند همچنین ارزش علمای گران قدر شهرمان و خاندان عزیز دستغیب امام جمعه محترم شهرمان و دیگر روحانیون مبارز را بدانند وسعی بر این باشد که انشا الله همگی یکی باشند.

و در آخر از خواهران و برادران عزیز می خواهم که حق پدر و مادر را به بهترین نحو ادا کنند که بعد از اطاعت از حق تعالی اطاعت از والدین اعم واجبات است بازهم از برادران و خواهران و دوستان متعهد می خواهماین حقیر را حلال کنند و این بنده حقیر را اگر لغزشی کرده ام عفو نمایند.


**متن گفتگو گرروه خبری بسیج طلاب فارس با خانواده روحانی شهید مرتضی انفعالی **

متن گفتگو با مادر روحانی شهید مرتضی انفعالی:

ایشان پس سلام و صلوات بر روان پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین آرزوی سلامتی برای سلامت رهبرکبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ایی به بیان خصوصیات فرزند شهیدشان مرتضی انفعالی پرداخت.

وی گفت: آقا مرتضی در همان زمان کودکی شخصیت فعالی بود و پیگیر مسائل مذهبی و اعتقادی بود؛ایشان از کلاس پنجم ابتدایی علاوه بر کتاب های درسی که داشت کتاب های دینی و مذهبی را هم مطالعه می کرد و علاقه زیادی در این زمینه نشان می داد.

مرتضی در همان زمان کودکی شخصیت بدی نداشت و بیشتر وقتش را صرف مطالعه می کرد-مرتضی پس از اینکه درسش را به پایان رساند برای جذب وارد سپاه شد و در ادامه آن به قم سفر کرد و درس طلبگی را شروع کرد.

بعد از مدتی که در قم مشغول تحصیل بودند گفتند باید طلاب هم وارد جبهه های جنگ بشوند و ایشان با اشتیاق کامل وارد جبهه شدند.

مرتضی به اصرار زیاد وارد خط مقدم جبهه شدند و وقتی عملیاتی که درونش به جهاد می پرداختند به اتمام رسید خبر رسید که مرتضی مفقود شده؛حدود دوازده سال ما به دنبال خبری از مرتضی بودیم که آیا هنوز زنده است یا اینکه شهید شده که بعد از این مدت طولانی جسد مرتضی رو آوردن.

متن گفتگو با خواهر روحانی شهید مرتضی انفعالی:

مرتضی انفعالی از همان دوران بچگی به نماز جماعت علاقه زیادی داشت و در نماز جماعت مسجد بصورت فعال شرکت می نمود و به اعضای خانواده هم توصیه می کرد که در نماز جماعت شرکت کنیم و ما هم با مرتضی در نماز جماعت مسجد محله شرکت می کردیم.

مرتضی به کتابخوانی علاقه زیادی داشت-همیشه کتاب های اعتقادی از کتابخانه می گرفت و به ما هم توصیه می کرد این کتابها را بخوانیم-مرتضی در شکل گیری انقلاب اسلامی نیز فعالیت داشت و اعلامیه هایی رو در بین مردم پخش می کرد.

مرتضی در یکی از عملیات ها در حین خنثی سازی مین بدلیل انفجار آسیب شدیدی می بینند و به بیمارستان می روند که بعد از مدتی به ما اطلاع دادند و به دیدن ایشان رفتیم-بعد از اینکه بهبود پیدا کردند در بیمارستان مجددا به میدان رزم می روند.

انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: