آخرین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
برادران وخواهران این نهضت باید ادامه یابد چون چشم تمام محرومان ومظلومان جهان به این انقلاب دوخته شده است.
به گزارش تنویر، سردار شهید ولی الله نوری در سال 1340 در خانواده ای مومن ومذهبی به دنیا آمد. پدرش از بازاریان شریف و مادرش خانه داربود.دوران کودکی را در دستهای گرم پدروآغوش پر مهر مادر سپری کرد.تحصیلات ابتدایی را دبستان وحیدو راهنمایی را در مدرسه ی ابوذر ومتوسطه را در دبیرستان 22 بهمن در سعادتشهر با موفقیت پشت سر گذاشت.
 
هنوز هفده بهار از زندگی اش نگذشته بود که شورش مردم علیه حکومت طاغوت آغاز شده واو نیز با مشت های گره کرده در تظاهرات وراهپیمایی ها به جمع ملت غیور پیوست. تا این که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.با شروع جنگ تحمیلی به خیل سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. در مهر ماه سال 1361 بعد از گذراندن دوره های آموزشی در پادگان امام حسین خود را برای دفاع از اسلام و ایران آماده کرد.به دفعات درجبهه های جنوب و غرب حضور پیدا کردوبا پذیرفتن مسولیت های مختلف در چندین عملیات شرکت کرد.
 
او که در سالهای جنگ عهده دار مسئول پرسنلی سپاه مهاباد بود از مدتی به دلیل قابلیت ها وبروز رشادتها یش به سمت فرماندهی گردان جندالله منصوب شد و چندین ماه در این پست مقدس با دشمنان انقلاب و منافقین به نبرد و مبارزه پرداخت.
 
ایشان طبق سنت حسنه ی پیامبر اکرم(ص) با یکی از دختران اقوام ازدواج می کند وثمره ی آن فرزند پسری بود که درهنگام شهادت پدر یک ساله بود. سرانجام پس از دوسال خدمت شایسته درجبهه های غرب در 17 خرداد سال 66 به همراه جمعی از همسنگرانش در کوه های لندی شیخان مهاباد در کمین دشمن قرار گرفتند وپس از چندین ساعت در گیری به در جه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاک ومطهرش در گلزار شهدای سعادتشهر در جوارامامزاده حسین (ع) آرام گرفت.
 
فرازی از وصیت نامه شهید
 
برادران وخواهران این نهضت باید ادامه یابد چون چشم تمام محرومان ومظلومان جهان به این انقلاب دوخته شده است پس بیاییم ادامه دهندگان راه این نهضت باشیم وتحت تاثیر بلندگو های تبلیغاتی دشمن قرار نگیریدو نصایح رهبر فرزانه را با جان و دل خریداری باشید وهرگز از صحنه خارج نشوید زیرا بیرون رفتن از مردم از صحنه ،یعنی داخل شدن بیگانه.
نام:
ایمیل:
* نظر: