آخرین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۹
نخستین دوره تربیت و تعالی ناحیه‌ای بسیج در سطح نواحی کشور با حضور یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از فرماندهان پایگاه‌ها و مدیران بسیج در ۶ مرحله در شیراز برگزار شد.
به گزارش تنویر مدیر تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بقیة‌الله (عج) شیراز گفت: نخستین دوره تربیت و تعالی ناحیه‌ای بسیج در سطح نواحی کشور با حضور یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از فرماندهان پایگاه‌ها و مدیران بسیج در ۶ مرحله در این شهر برگزار شد.

سرگرد پاسدار مجید وامق اظهار کرد: دوره تربیت و تعالی بسیج در راستای تحکیم پایه‌های معرفتی بصیرتی و اخلاقی معنوی مدیران بسیج در نظر گرفته‌ شده است که بر اساس فرمان‌های مقام معظم رهبری مبنی بر عمق‌بخشی و استحکام و ارتقای دانش اعتقادی بصیرتی، اجرای این‌گونه برنامه‌ها لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: برنامه تربیت و تعالی ناحیه‌ای بسیج پیش از ماه مبارک رمضان در شورای تربیت و تعالی مطرح و زمان و مکان اجرای این برنامه با هم‌اندیشی اعضای شورا مشخص و لوازم اجرای برنامه اعم از چگونگی فراخوانی نیروها، هزینه حق‌التدریس اساتید آموزشی، انتخاب اساتید مجرب و تهیه وسایل آموزشی و کمک‌آموزشی در این جلسه مطرح و مصوب شد.

وامق گفت: عناصر نمایندگی در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، فرمانده و شورای فرماندهی حوزه، فرماندهان پایگاه‌ها و گردان‌ها از مخاطبان برنامه تربیت و تعالی ناحیه‌ای بسیج هستند که در دوره تربیت و تعالی حوزه‌ای شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده، تقسیم‌ کار بین اعضای شورای تربیت و تعالی ناحیه در دستور کار قرار گرفت و هر کدام از اعضا موظف به اجرای مأموریت‌های خود شدند.

وامق با اشاره به تدابیر صورت گرفته خاطرنشان کرد: از جمله تدابیر ابتکاری در این زمینه تهیه و تنظیم شناسنامه دوره برای مخاطبان و همچنین اخذ شماره تلفن همراه به‌منظور ارسال پیامک برای شرکت در دوره‌های بعدی و سهولت در صدور گواهینامه پایان دوره است.  

مدیر تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بقیة‌الله (عج) شیراز بیان کرد: این دوره در شش مرحله که در هر مرحله 200 نفر از مخاطبان برنامه در چهار کلاس با ظرفیت 50 نفر در مجتمع فرهنگی مذهبی و آموزشی شلمچه شرکت داشتند برگزار شد و مجموع افراد شرکت‌کننده در این دوره بالغ‌بر یک‌هزار و 200 نفر است.

وی اظهار کرد: براساس نظرسنجی انجام‌شده میزان رضایت مخاطبان از دوره و کیفیت برگزاری و همچنین رضایت از اساتید مجرب آن، بالا بوده و خواستار تداوم در برگزاری این دوره‌ها شده‌اند.

مدیر تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بقیة‌الله (عج) شیراز تصریح کرد: ما در مقطعی از زمان به‌سر می‌بریم که دشمن با تمام ظرفیت و امکانات به جنگ ارزش‌ها و آرمان‌ها و مقدسات اسلامی و شیعی آمده و بودجه‌های کلان در این زمینه صرف می‌شود، از ‌این‌رو لازم است که در جنگ نرم فرهنگی دشمن جهاد همه‌جانبه‌ای صورت گیرد تا توطئه و نیرنگ فرهنگی و اعتقادی سیاسی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در دستور کار قرار داده شده است خنثی شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: