آخرین اخبار
کد خبر: ۳۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
همه‌ى دنیا و بخصوص دنیاى اسلام، موظفند هرچه میتوانند به تجهیز ملت فلسطین کمک کنند.
به گزارش تنویر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با سفرای کشورهای اسلامی در روز عید فطر سال جاری به 4 راهبرد مشخص در موضوع فلسطین اشاره داشتند که باید چراغ راه دستگاه دیپلماسی قرار بگیرد.

ایشان در این دیدار با اشاره به انگیزه‌های سیاسی و قدرت‌طلبانه برخی سران کشورهای اسلامی که امت اسلامی را دچار تفرقه کرده است فرمودند: پیام روشن ما به دولت‌های اسلامی این است که بیایید به یاری مظلوم برخیزیم و نشان دهیم که جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم آرام نمی‌نشیند. برای تحقق این هدف باید همه‌ی دولت‌های اسلامی از اختلاف نظرهای سیاسی و غیر سیاسی صرف نظر کنند و همه با هم، به کمک مظلومانی بشتابیم که در چنگال گرگ خونریز صهیونیست در حال دست و پا زدن هستند.

آیت الله خامنه ای در ادامه دو وظیفه‌ی اساسی در دستور کار جهان اسلام را ضروری خواندند؛ نخست فراهم کردن امکانات حیاتی برای مردم غزه و دوم، عکس‌العمل قوی و مناسب در مقابل رژیم آدمکش صهیونیست و حامیانش.

رهبر معظم انقلاب همچنین «ابراز برائت و تنفر از همدستان و حامیان جانیان حاکم بر تل آویو» و در صورت امکان «برخورد اقتصادی–سیاسی با آنها» را از دیگر وظایف ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی عنوان کردند.

اما راهبرد دیگری که از سوی حضرت آیت الله خامنه ای در قبال قضیه فلسطین ترسیم شده است تجهیز کردن و مسلح کردن گروه های مقاومت در سرتاسر فلسطین است.

ایشان پیش از این در خطبه های نماز جمعه در بهمن ماه سال 1390 با صراحت به حضور و حمایت ایران اسلامی از حزب‌الله و مقاومت فلسطین در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه اشاره داشته و تاکید کرده بودند از هر حرکت و اقدامی علیه رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای با این حال در جریان جنگ جاری در غزه تجهیز ملت فلسطین را وظیفه دنیاى اسلام دانستند: « میخواهید خلع سلاح شود تا همین مقدار ضربه‌اى را هم که در مقابل این‌همه جنایت وارد میکند، نتواند وارد کند؛ ما عرض میکنیم به‌عکس، همه‌ى دنیا و بخصوص دنیاى اسلام، موظفند هرچه میتوانند به تجهیز ملت فلسطین کمک کنند.»

پنج روز قبل از این اظهارات و در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب، ایشان با تاکید بر مقاومت قاطع و مسلحانه در برابر رژیم صهیونیستی فرمودند: این اعتقاد ما است که کرانه‌‌ى باخترى هم مثل غزه باید مسلح بشود. دست قدرت [لازم است‌‌]. کسانى‌‌که علاقه‌‌مند به سرنوشت فلسطینند، اگر میتوانند کارى بکنند، کار این است؛ در آنجا هم باید مردم را مسلح کنند. تنها چیزى که ممکن است از محنت فلسطینى‌‌ها بکاهد، عبارت است از همین که دست قدرت داشته باشند، بتوانند قدرت‌‌نمایى بکنند؛ والا با برخورد رام و مطیع و سازش‌‌کارانه، هیچ کارى به نفع فلسطینى‌‌ها انجام نخواهد گرفت و از خشونت این موجود خشن و خبیث و گرگ‌‌صفت چیزى کاسته نخواهد شد.

مقام معظم رهبری در این دیدار همچنین از همه پرسی به عنوان راه حل منطقی و انسانی برای حل مساله فلسطین یاد کردند.

شایان ذکر است با آغاز جنگ غزه و تبدیل شدن مساله فلسطین به موضوع اول جهان اسلام پس از بحران سوریه، شایسته است وزارت امور خارجه دولت جمهوری اسلامی ایران که در پیگیری راهبردهای اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب بیشترین وظایف را بر عهده دارد، بر اساس یک برنامه مشخص و با بهره گیری از ظرفیت های جنبش عدم تعهد نقش فعالتر و کاربردی در موضوع فلسطین ایفا کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: