آخرین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
رئیس بسیج جامعه زنان گفت: طی همکاری مشترک با آموزش و پرورش، 300 هزار معلم زن را تحت آموزش‌های لازم قرار می‌دهیم تا پس از کسب آموزش‌های لازم، نیازهای دانش‌آموزان را در حوزه حجاب و عفاف پاسخگو باشند.

مینو اصلانی در‌ خصوص فعالیت‌های بسیج جامعه زنان اظهار داشت: بسیج جامعه زنان به مناسبت هفته بسیج برنامه‌های متنوعی را در سراسر کشور برگزار می‌کند.

وی افزود: تکمیل دوره‌های تربیت مربی حجاب و عفاف و آموزش 3 هزار نفر در سطح کشور، افتتاح پایگاه‌های جدید مقاومت خواهران در برخی استان‌ها و برپایی تجمعات 50 هزار نفری در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و تهران، برگزاری همایش بزرگ بسیجیان در روز 5 آذر با حضور یک هزار و 400 نفر از خواهران بسیجی در شهر تهران و رونمایی از 4 جلد کتاب در حوزه تعلیم و تربیت از مهمترین اقدامت بسیج جامعه زنان در طول هفته بسیج است.

* عضویت 5 میلیون و 250 هزار زن در بسیج

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه 5 میلیون و 250 هزار نفر از زنان کشور در قالب نیروهای عادی و فعال به عضویت بسیج درآمده‌اند، گفت: بسیج جامعه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، خدمت‌رسانی و هنری به فعالیت می‌‌پردازد.

اصلانی ادامه داد: بسیج جامعه زنان برای تمام مخاطبان خود در زمینه مباحث اخلاقی، اعتقادی‌، ‌قرآن و آشنایی با مسائل روز دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند. همچنین برای افزایش توانمندی زنان متخصص از جمله زنان کارمند، پزشک و مهندس دوره‌های کارآمدسازی را ایجاد کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های اجتماعی بسیج جامعه زنان در قالب برپایی مراسم‌های مختلف به مناسبت ولادت‌ و شهادت ائمه خلاصه می‌شود و از این طریق تلاش می‌کنیم تا با فضاسازی مناسب در جامعه مردم را با شعائر دینی آشنا کنیم.

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه زنان بسیجی در قالب گروه‌های بسیج سازندگی به منظور خدمت‌رسانی به مناطق محروم اعزام می‌شوند، ‌گفت: به عنوان مثال زنان پزشک برای ارائه خدمات بهداشتی به مناطق محروم اعزام و مشغول خدمت‌رسانی می‌شوند.

* تربیت صدها وبلاگ نویس برای گسترش مفاهیم ارزشی و اعتقادی در فضای مجازی

اصلانی در ‌خصوص فعالیت‌های فرهنگی بسیج جامعه زنان اظهار داشت: در حوزه فرهنگی تاکنون 4 هزار هیئت قرآنی در سطح کشور ساماندهی شده‌اند به گونه‌ای که در بحث تربیت حافظان قرآن کریم از میان خواهران، فعالیت‌های زیادی انجام می‌شود، همچنین بسیج جامعه زنان با تربیت صدها وبلاگ نویس،‌مباحث ارزشی و اعتقادی را در فضای مجازی گسترش می‌دهد.

رئیس بسیج جامعه زنان با تأکید بر اهمیت آسیب‌شناسی مشکلات خانواده توسط بسیج جامعه زنان عنوان کرد: در سراسر پایگاه‌های بسیج مشاوران خانواده به زنان ارائه خدمت می‌کنند، همچنین همایش تبیین جایگاه خانواده با هدف آسیب شناسی این نهاد و حل مشکلات آن در تمام استان‌ها برگزار می‌شود.

اصلانی گفت: تقویت،‌ تحکیم و تعالی بنیان خانواده مهمترین هدف بسیج جامعه زنان است و در این جهت برنامه‌های مختلفی همچون مشاوره، آموزش، تربیت فرزندان و توانمندسازی مادران،‌ راه‌اندازی مهد مساجد و بسیج نونهالان اجرا شده است.

* تربیت 52 هزار مربی برای گسترش حجاب و عفاف در جامعه

وی در‌خصوص برنامه‌های بسیج جامعه زنان برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بیان کرد: بسیج جامعه زنان تا کنون 52 هزار مربی و کارشناس را در این حوزه تربیت کرده است که در سطح کشور به صورت شبکه خوشه‌ای فعالیت می‌کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان اضافه کرد: بسیج جامعه زنان طی همکاری مشترک با آموزش و پرورش 300 هزار معلم زن را تحت آموزش‌های لازم قرار می‌دهد. در این طرح که از تابستان امسال شروع شده و تا پایان امسال ادامه دارد معلمان زن با کسب آموزش‌های لازم نیازهای دانش‌آموزان را در حوزه حجاب و عفاف پاسخ می‌دهند.

اصلانی با اشاره به تشکیل پژوهشکده مجازی حجاب و عفاف گفت: این پژوهشکده فعالان و اندیشمندان حوزه حجاب و عفاف را به صورت شبکه‌ای به هم متصل می‌کند تا در زمینه ترویج حجاب و عفاف تولیدات خوبی داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: