آخرین اخبار
کد خبر: ۳۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
توسط علمی و پژوهشی ناحیه بقیه الله (عج) شیراز صورت گرفت:
گیاهان دارویی کاشته شده توسط این مجموعه در آزمایشگاه مجهز ناحیه بقیه الله (عج) شیراز در مورد تحقیق و ارزیابی کیفی قرار گرفته است.
به گزارش تنویر، ماریا سعیدی منش مسئول معاونت علمی پژوهشی مرکز رشد شهدای هسته ای  گفت:جشنواره و نمایشگاه اوقات فراغت شیراز از 15 الی 24 مرداد ماه در خیابان حافظ بر پا شده است که این معاونت با حضور در این نمایشگاه توانسته است توانمندی های خود را در کاشت گیاهان دارویی و فناوری نانو به نمایش بگذارد.
 
وی با اشاره به تولید گیاهان دارویی خاطر نشان کرد: کارشناسان گیاهان دارویی تحت نظر این معاونت توانسته است بیشتر از 20 نوع از گیاهان کم یاب از جمله کدوی پوست کاغذی، استویا، بابونه، به لیمو، گل گاوزباون اورپایی، باد رنجبویه، اویشن و ... را تولید و جهت مصرف کننده با ارائه کامل توسط کارشناسان عرضه نمایند.

سعیدی منش ادامه داد: گیاهان دارویی کاشته شده توسط این مجموعه در آزمایشگاه مجهز ناحیه بقیه الله (عج) شیراز در مورد تحقیق و ارزیابی کیفی قرار گرفته است.
 
آمادگی برگزاری دوره های مختلف در بخش فناوری نانو
 
معاونت علمی پژوهشی مرکز شهدای هسته ای با اشاره به توانمندی بخش نانو یادآور شد: در این نمایشگاه سعی شده است فناوری نانو در بخش علم و صنعت به نماش بگذاریم.
 
 این مسئول افزود: در این نمایشگاه دستکش های نانویی و جوارب های نانو با دوام بالا، ضد قارچ، حساسیت و ضد بو جهت مصرف کنندگان عرضه می گردد.
 
 سعدی منش با اشاره به برکزاری دوره ها افزود: در اینده نزدیک دوره های علمی و تئوری گیاهان دارویی در آزمایشگاه مجهز و پیشرفته سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز برگزار می گردد.
 
 وی ادامه داد: برنامه های در دست اقدام این مرکز در بخش نانو، برگزاری دوره های کاربردی فناوری نانو در سطح مدارس و دوره امادگی المپیاد نانو در سطح دانش اموزی برگزار می گردد، همچنین در بخش سمینار و دوره های آموزشی کلاس های سلول بنیادی در برنامه های اجرایی این مرکز می باشد.
 
 معاونت علمی پژوهشی مرکز رشد شهدای هسته ای سپاه ناحیه بقیه الله (عج) در پایان خاطر نشان کرد: آزمایشگاه پیشرفته این مرکز آماده همکاری با تمام دستگاه های اجرایی و کارشناسان دانشگاهی می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: