آخرین اخبار
کد خبر: ۳۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
مسئول مساجد و محلات بسیج سپاه فجر:
فرج الله قیطاسی مسجد را محکمترین سنگر انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس به عنایت پروردگار و همت جوانان مسجدی رقم خورد.
به گزارش تنویر، سرهنگ قیطاسی مسئول معاونت مساجد و محلات بسیج در گفتگو با خبرنگار ما  ضمن گرامی داشت "روز جهانی مسجد" 30 مرداد، ماموریت اصلی این سازمان را آسیب شناسی و نیاز سنجی پایگاه محلات و تحقق ارتش 20 میلیونی مد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: سازمان بسیج مساجد و محلات وکیل مدافع پایگاه ها در ستاد ها است و فعالیتش شامل جذب، آموزش، سازماندهی کارهای فرهنگی می باشد.

مسئول بسیج مساجد و محلات با اشاره به اینکه جایگاه مسجد در زمان نبی اکرم(ص) اهمیت ویژه ای داشته است افزود: از کارهای فرهنگی گرفته تا برنامه ریزی برای مسائل اقتصادی و نظامی با مدیریت شخص پیامبر در مسجد دنبال می شد.

فرج الله قیطاسی مسجد را محکمترین سنگر انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس به عنایت پروردگار و همت جوانان مسجدی رقم خورد.


وی با اشاره به نقش بسیج در طول دوران انقلاب اسلامی گفت: بسیج نیرویی است که با توجه به مقتضیات زمان و نیاز جامعه نقش آفرینی می کند. بسیج قبل از دوران دفاع مقدس که کشور با نا امنی روبرو بود توانست با گشت های بازرسی نقش خود را ایفا کند و با شروع جنگ تحمیلی به عنوان نیروی نظامی وارد عرصه شد و بعد از دفاع مقدس نیز در امر سازندگی به کمک دولت شتافت.

مسئول بسیج مساجد ادامه داد: بسیج در مدت زمان کم با هزینه اندک در ریشه کن کردن فلج اطفال به شبکه بهداشت کمک فراوانی کرد. و هم اکنون نیز با تشکیل گردان های حهادی در روستا و نقاط محروم کار خود را دنبال می کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب که می فرمایند«مسجد، هم مدرسه است، هم دانشگاه، هم مرکز تفکّر و تأمل، هم مرکز تصفیه روح، هم مرکز خلوص و مرکز اتّصال بنده به خداست» افزود: بسیج محلات می تواند در مسائل مختلف نقش آفرین باشد در همین راستا اقداماتی در موضوعات سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و غیره انجام داده است.

قیطاسی با اشاره به اقدامات انجام شده در مساجد و اینکه هماهنگی بین روحانی، هیئت امنا و پایگاه مقاومت مسجد به پیشبرد کارها کمک می کند گفت: یکسری کارهای ابتکاری مانند راه اندازی صندوق های قرض الحسنه و یا فراهم کردن سبد کالایی برای افراد آسیب پذیر و نیازمند با توجه به ظرفیت پایگاه ها صورت گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: