آخرین اخبار
کد خبر: ۳۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
مقام معظم رهبری می فرمایند: عوامل استکبار فیلم بد درست می کنند، نوار بد درست می کنند، حرف هلای بد درست می کنند، شعر بد می گویند، داستان بد می نویسند و همه اینها را داخل کشور بین نوجوانان و جوانان و مردم عادی پخش منتشر میکنند و یا از طریق ماهواره رواج می دهند. این مورد اخیر(ماهواره) واقعا گنداب فسادی است که تیر های زهرآگین خود را به سمت ملت ها و کشورها هدف گیری میکند.

به گزارش تنویر:پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان به این امید بودند که این انقلاب بیشتر از چند صباحی نمی تواند دوام داشته باشد، ولی پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، احساس خطر کرده وبه فکر فروپاشی این نظام از راههای مختلف برآمدند در همین راستا دشمنان به سرکردگی آمریکا تمامی اشکال براندازی نظامی، اعم از کودتا و ترور جنگ نامنظم و تجزیه طلبانه اعم از شورشها و تحریکات قومی و محلی جنگ کلاسیک همه جانبه و... را در حالی به ایران تحمیل کردند که پایه های نظام اسلامی هنوز شکل نگرفته بود. اما این فعالیت های برانداخته نتیجه اش شکست و تحقیر استکبار و تثبیت نظام مردم سالاری دینی در ایران بود.


دشمنان پس از نا امیدی و شکست در جنگ سخت با تغییر استراتژی شیوه دیگری از جنگ علیه نظام اسلامی ایران  را در قالب جنگ اعتقادی و فرهنگی آغاز کرده و در سالهای اخیر با اختصاص سالانه میلیون ها دلار برای تغییر افکار و باور های ملت های مسلمان( قلب ها و ذهن ها) به ویژه ملت بیدار و مقاوم ایران هزینه میکند. در این عرصه مجهز ترین ابزار تهاجم فرهنگی از دیدگاه دشمن رسانه ها و در راس آنها ماهواره است.


مقام معظم رهبری می فرمایند: عوامل استکبار فیلم بد درست می کنند، نوار بد درست می کنند، حرف هلای بد درست می کنند، شعر بد می گویند، داستان بد می نویسند و همه اینها را داخل کشور بین نوجوانان و جوانان و مردم عادی پخش منتشر میکنند و یا از طریق ماهواره رواج می دهند. این مورد اخیر(ماهواره) واقعا گنداب فسادی است که تیر های زهرآگین خود را به سمت ملت ها و کشورها هدف گیری میکند.


در اینجا معرفی اجمالی برخی مهره ها و شبکه های ماهواره ای می پردازیم:

رابرت مرداک کیست؟غول رسانه ای و سرمایه دار یهودی الاصل آمریکایی و استرالیایی متولد 1931 در ملبورن استرالیا است. پدرش سرکیث مرداک شریک روزنامه و مادرش یک یهودی ارتدوکس بود.


مرداک در طول دوران فعالیت خود تا کنون توانسته است امپراتوری رسانه ای تشکیل دهد.حداقل 60 شبکه ی تلوزیونی به 13 زبان مختلف از جمله : موسسه تلوزیونی فاکس و شبکه معروف فاکس نیوز 130 روزنامه و مجله ی معتبر مانند دیلی تلگراف، وال استریت ژورنال، تایمز، نیویورک پست و... پر تاثیر ترین مجله انگلستان که یک مجله جنسی و مملو از تصاویر زنان برهنه عمده ترین سهام کمپانی عظیم نیوزکورپریشن و... را به راه انداخته است.


 در این مقاله به این سوال که چرا ما ماهواره می بینیم میپردازیم:

بر اساس نظر سنجی ها و بررسی ها میدانی توسط مراجع معتبر عمده ترین دلایل استفاده از ماهواره در بین ایرانیان به شرح زی است(خوداتن تامل کنید و تصمیم بگیرید)


1-      جوزدگی:

جوزدگی و چشم و هم چشمی در بین خانواده های ایرانی یک واقعیت تلخ است که باید با ان مقابله نمود برخی از مردم در زندگی گرفتار جو جامعه اطراف خود هستند. در نگاه این دسته، اصالت با هم رنگ شدن با جماعت است. اگر جماعت اطراف ماهواره را جزئی از زندگی بدانند او هم به دانبال این جو رفته و ماهواره ای خوهاد دشت اگر به این عدم استقلال فکری چشم وهم چشمی هم اضافه شود مصیبت دو چندان میشود.


ما براساس کدام حرف به سراغ ماهواره می رویم؟ چه کسانی بودند که ما را به جهت ماهواره نداشتن تحقیر کردند؟

کسانی که برای دینشان،برای ناموسشان، براس خانواده اشان برای عفاف و غیرتشان ارزش چندانی قائل نیستند. پدر که پس از خریدن ماهواره می بیند چوگنه دختر ش از حجاب فاصله گرفته و همرسش با مرد های غیربه چقدر راحن شده و وقتی به خودش باز می گردد می بیند که دیگر مثل چذشته روی ناموسشان دیگر حساس نیستند.آیا عاقلانه استن با حرف چنین فردی من زندگی خودم را مدیریت کنم؟


آیا منطقی نگاه این شخصی که خنواده اش برایش اهمیت آنچنانی ندارد برای من اهمیت داشته باشد.

2-      بیکاری : واقعا ما اگر مادری و همسری ( را با مطالعه ، آموزش و تفریحات سالم خانوادگی ) درست به جا بیاوریم یا اگر صله رحم ( سر زدن به مادر، خواهر و...) را جدی بگیریم آیا باز هم وقت ازاد و خالی برای ما باقی می ماند؟


3-      اخبار سیاسی آیا سودی که شما از اخبار ماهواره ای به دست می آوریم با آن ضرر و خطری که متوجه خانواده یتان می کنید قابل مقایسه است . کدام عقل سلیم این حکم را می کند که این دزدان ناموس را وارد خانه کنند برای این که اخبار سیاسی روز دنیا آشنا بشوند .

4-      لذت گرایی و دور بودن از فضای لذت معنوی : برخی از مردم به جهت ضعیف شدن در مسئال معنوی و دوری از تفکر ، لذت را بر همین لذایذ مادی محدود کرده اند . آیا لذت واقعی را نمی توانیم در دین و معنویت بیابیم ؟


5-      تنوع موضوع: آیا پاسخگوی به این تنوع طلبی می تواند شعله های طمع و حرس و ولع انسان را برای تنوع بیشتر خاموش نماید .

6-      سریال های جذاب و دیدنی : فیلم ها و سریال های ماهواره ایی علاوه بر انحرافات اخلاقی مخاطب خود را درگیر یک داستان میکنند . که خود به خود قدرت تعقل را از او میگیرند در نتیجه زمانی که مخاطب باسیر داستان همراه می شود . آنچه از قهرمان و شخصیت های فیلم صادر می شود را یک ارزش تلقی می نماید .


7-      مد گرایی و جذابیت های آرایشی و پوششی بیایم با تقویت عفت، غیرت و عز نفس با این پدیده شوم مقابله کنیم .


8-      حریص شدن نسبت به شناخت ماهواره به دلیل ممنوعیت آن


9-      نا کافی بودن امکانات تفریحی

 

تهیه کننده : مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فیروزآباد

حجت الاسلام علی رضا علی پور

 

نام:
ایمیل:
* نظر: