پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۳۰:۱۸
کد خبر: ۳۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
فرمانده سپاه ناحیه زرقان:
شیراز – ایرنا – فرمانده سپاه ناحیه زرقان گفت: اگر تجربیات آن دوران نبود امروز نمی توانستیم در برابر موج تهدیدات و فشارها و تحریمها مقاومت و ایستادگی کنیم.

به گزارش تنویرزرقان و به نقل از ایرنا،سرگرد پاسدار مجید علی پور روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا هفته دفاع مقدس را فرصتی برای انتقال فرهنگ مقاومت ، ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان دانست.


وی افزود: تعابیر عمیقی که حضرت امام (ره) در اسفند ماه سال 67 یعنی چند ماه پس از جنگ داشته اند بیانگر ارزش و قدر و اهمیت دوران طلایی دفاع مقدس است که این موضوع وظیفه همه مردم و مسوولان را در زنده و گرامی نگهداشتن این ایام دو چندان می کند.

فرمانده سپاه ناحیه زرقان گفت: اگر تعابیر امام خمینی(ره) در خصوص دوران دفاع مقدس را نداشتیم امروز در شناخت ماهیت دوران دفاع مقدس دچار سردرگمی می شدیم.

سرگرد علی پور خاطرنشان کرد: صدور انقلاب و رساندن پیام انقلاب به دنیا توسط ملتی که از ابزار رسانه ای توانمندی در آن دوران و حتی امروز برخوردار نبود کاری غیر ممکن بود لیکن یکی از برکات دوران دفاع مقدس صدور انقلاب بود که حضرت امام فرمودند ما در جنگ انقلابمان را به جهان صادر کردیم.

فرمانده سپاه ناحیه زرقان گفت: ابرقدرتهای شرق و غرب که با توسل به ابزار مادی و نظامی قدرت پوشالی را برای خود آماده و با آن به مردم دنیا زور می گفتند و می گویند در جنگ و دوران دفاع مقدس تنها با توسل و توکل رزمندگان و ملت ایران ابهت آنها شکسته شد و شکسته شدن ابهت ابرقدرتهای شرق و غرب به مراتب بزرگتر و عظیم تر از شکست در صحنه نظامی است.

سرگرد علی پور افزود: تولد جبهه مقاومت اسلامی یکی از برکات دوران دفاع مقدس بود که رزمندگان اسلامی به مظلومین جهان نشان دادیم که می شود در برابر قدرتهای بزرگ و زورگو مقاومت کرد.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی تجربیات دوران دفاع مقدس و اینکه چه طور رزمندگان اسلام پیروز این میدان نبرد شده اند باید به عنوان یک سوال اساسی مطرح وپاسخ و واقعیت آن را به مردم بخصوص نسل جوان و نوجوان روشن کرد تا بهتر بتوانند از خود و انقلاب عزیز اسلامی در برابر آماج دشمنی ها دفاع کنند.

سرگرد علی پور اظهارداشت: دشمن دیروز ما که هزاران شهید از ما گرفت امروز با صرف هزینه های هنگفت و با تولید برنامه ها تلویزیونی در قالب فیلم و سریال و مسابقه سعی در تهی سازی فکری و فروپاشی خانواده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمتری اقدامات این ایام باید دشمن شناسی باشد تا دشمنی که دیروز با چشم خود دیدیم و به جنگ او رفته و پیروز میدان شدیم بتوانیم امروز شناسایی و با ابزار مورد نیاز خودش که همان بصیرت و تعمیق معرفت است با او مقابله کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه زرقان در ادامه با تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس این ناحیه گفت: برپایی مراسم یادوراه شهدا در کلیه محلات و روستاها، برگزاری مسابقات ورزشی متنوع ، راه اندازی رژه موتوری و خودرویی و نشست های روشنگری با موضوع سبک زندگی و معرفی آسیب ها ی ماهواره از جمله برنامه های این هفته است.

سرگرد علی پور همچنین برپایی ایستگاه های صلواتی ، نواختن زنگ مقاومت و صبحگاه مشترک دانش آموزی، اردو های فرهنگی و تفریحی و سرکشی از تمامی خانواده های شهدا توسط مسوولین بخش زرقان و غبار روبی گلزار شهدا را دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در زرقان برشمرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: