جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۵۲:۵۰
کد خبر: ۴۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
پاسخ به یک شبهه
این‌که می‌گویند لباس پیامبر(ص) لباس عرف زمان بوده، صحت ندارد.

به گزارش بسیج طلاب فارس به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌سانی آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، این مرجع تقلید در جمع تعدادی از طلاب، به استدلال کسانی که معتقدند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله لباس خاصی نداشته و پوششی مطابق با عرف جامعه داشته‎اند، پاسخ داد و گفت: گروهی می‌گویند شواهد نشان می‎دهد افرادی که وارد مسجد می‌شدند و از قبل پیامبر صلی الله را ندیده بودند، در بین جمعیت ایشان را تشخیص نمی‌دادند لذا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، لباسی مطابق با پوشش عمومی جامعه داشته‌اند.

وی افزود: اینکه افرادی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را نمی‎شناختند، دلیل بر عدم رسمیت لباس روحانیت نمی‎شود چون مسلمانان صدر اسلام به مستحباتی که از طرف پیامبر صلی الله علیه و آله بیان می‎شد عمل می ‌کردند.

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: عمامه هم یکی از این مستحبات بود لذا این طور نبود که فقط خود ایشان عمامه بگذارند.

این مرجع تقلید ادامه داد: پیامبر جدای از اشخاص نبود و بقیه هم از سنت او طبعیت می‎کردند. یک عده‎ای مثل ایشان بودند و اینطور نبود که پیامبر برای خود یک جای مخصوص و لباس مخصوص قائل نباشد. این لباس، لباس رسمی مسلمانان بود.
ایشان با تاکید بر حفظ حرمت در خطاب به طلبه‌ها خاطرنشان کرد: حفظ حرمت لباس پیامبر صلی الله علیه و آله وظیفه‎ای است که بر دوش ما گذاشته شده است و همه ما باید مواظب باشیم که رفتار و کردار و گفتارمان مطابق با شأنیت و جایگاه این لباس باشد.

برچسب ها: شبهه
نام:
ایمیل:
* نظر: