آخرین اخبار
کد خبر: ۴۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
آیت الله نوری همدانی در لارستان:
آیت الله نوری همدانی گفت: امنیت از برکات انقلاب است و در زمان حاضر انقلاب به قدرتی دست یافته که با محوریت مردم در برابر بسیاری از ترفندهای دشمن ایستادگی کرده است.
به گزارش تنویر، آیت‌الله نوری همدانی در مسجد امام جعفرصادق(ع) لارستان،اظهار داشت: از دوران بسیار دور به جهت آشنایی با سیدعبدالعلی اللهی(ره) و سیدمجتبی موسوی لاری(ره) در قم که از مفاخر لارستان می باشند، مراودت داشته ام.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در قرآن کریم در 73 جا درباره شکرگذاری به نعمات آیه وجود دارد، افزود: در یکی از این آیات خداوند متعال فرموده است؛ آنان که شکرگذار نعمات هستند، خداوند توفیق می دهد و آنان که کفران نعمت کنند در همین دنیا دچار عذاب خواهند شد.

این عالم دینی با برشمردن عظمت خداوند و نعمات بی شمار او برای انسان ها، تصریح کرد: براساس فرموده امام جعفرصادق(ع)، بزرگترین، بالاترین و برترین نعمت ها، بهره مندی از نعمت ولایت اهل بیت(ع) است.

وی اضافه کرد: پیامبرخدا(ص) فرمودند؛ بالاترین نعمتهای ما، اهل بیت من هستند که مانند کشتی حضرت نوح می باشند، چراکه آنان که به کشتی حضرت نوح پناه بردند نجات یافتند، انان که به ائمه متوسل و ولایتمدار شود، از تمام طوفان ها و بحرانها مصون و محفوظ می ماند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، شعاعی از ولایت است، خاطر نشان کرد: انقلاب ایران، بسیار رخداد بزرگی بود و ماجرای سیاسی کل مستکبران جهان را به هم زد و کل مستضعفان و مظلومان دنیا را امیدوار ساخت و با ایجاد موج مردم از برکات انقلاب بهره مند می شوند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید ارکان، برکات، اهداف و آسیب های انقلاب اسلامی را بشناسیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک امانت الهی است که شناخت و نگهداری آن یک وظیفه بزرگی در اختیار ماست.

آیت الله نوری همدانی با برشمردن ظرفیت های انقلاب اسلامی، گفت: نخستین ثمره انقلاب، ولایت فقیه است و این یعنی آنکه، مردم پس از استبداد سلاطین دچار استکبار مستکبرین بودند، ولایت فقیه همه این ها را قلع و قَم کرد.

وی ولایت فقیه را اولین و مهمترین دستاورد انقلاب دانست و اضافه کرد: انقلاب، از یک طرف هم رژیم سلطنتی را نابود کرد و استعمار را کنار زد.

این مرجع عالیقدر دینی، استکبارستیزی را دومین ثمره انقلاب معرفی و افزود: قبل از انقلاب مردم با دید خودباختگی به اروپا و آمریکا می نگریستند اما پس از انقلاب چهره این جنایتکاران که با سلطه گری بر کشورهای اسلامی تسلط یافته بودند و این ملت ها را مورد تهاجم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره کرده بودند، از بین برد.

آیت الله نوری همدانی سومین دستاورد انقلاب را، ایجاد خودباوری در مردم و جامعه برشمرد و تصریح کرد: مردم قبل از انقلاب به خاطر سرکوبگری ها اصلاً متصور نبودند که به قدرت دست یابند و این انقلاب بود که خودباوری، خوداتکایی و شجاعت را به مردم ارزانی کرد.

وی تأکید کرد: پس از انقلاب جوانان ما آنقدر اعتماد به نفس یافتند که توانستند با استعداد خود در انرژی هسته ای، تولید سلول های بنیادی و علوم دانش بنیان با فعالیت شب و روزی جوانان کم سن و سال این قدرت ها با خوداتکایی بصورت بومی مهار کنند.

این مرجع تقلید چهارمین دستاورد انقلاب را احیای فرهنگ جهاد و شهادت دانست و خاطر نشان کرد: این دستاورد مسئله بسیار مهمی بود و باعث شد مردم طوری تربیت شوند که از شهادت استقبال کنند و به پیشرفت های صنایع دفاعی و موشکی فراوان دست یابند.

وی یادآوری شد: ملت ما در زمان حاضر در همه صحنه ها اعلان می کنند که ما هستیم که در سوریه، عراق و هر نقطه دیگری که مظلومان و مستضعفان نیاز به کمک داشته باشند، یاری رسانیم و پاسخ را بدهیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه این ملت ما بودند که در جنگ های 22، 33 و 51 روزه غزه با حمایت از مردم مظلوم فلسطین براسرائیل پیروز شوید، اذعان کرد: اسرائیل جنایتکار کودک کش به زودی محو خواهد شد و این نشان از قدرت و شهیدپروری ملت ماست.

وی پنجمین دستاورد مهم انقلاب را، نشان دادن جایگاه بانوان دانست و عنوان داشت: قبل انقلاب خانم ها خانه نشین و تعدادی تابع غرب و غرب گرا بودند، اما الان بانوان توانسته اند در عرصه های مختلف علم و دانش با نشاط و حضور موثری در جامعه داشته باشند.

این مروج علوم اسلامی با تأکید براینکه یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب وحدت و انقلاب است، تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی، حوزه و دانشگاه، دولت و ملت همه و همه با هم در یک هدف گام برمی دارند و صفا و صمیمت از دستاوردهای انقلاب است.

وی با ابراز رضایت از امنیت حاکم بر ایران، بیان کرد: امنیتی که در ایران وجود دارد در هیچ جای جهان نیست و این امنیت از برکات انقلاب است و در زمان حاضر انقلاب به قدرتی دست یافته که با محوریت مردم در برابر بسیاری از ترفندهای دشمن ایستادگی کرده است.

آیت الله نوری همدانی یکی از برکات انقلاب را شناخت صهیونیست ها، عنوان و تأکید کرد: بر اساس فرموده حضرت امام(ره)، رژیم صهیونیستی غده سرطانی است و این غده باید از بین برود.

وی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب را امید داشتن مستضعفان عالم به آن اعلام و افزود: انقلاب ما مستضعفان را بیدار کرد و اکنون به انقلاب ما به عنوان یک پناهگاه نگاه می شود.

این مرجع دینی اضافه کرد: به برکت انقلاب، روز به روز مستضعفان جهان متشکل تر، بیدارتر و هوشیارتر در برابر مستکبرین گام بر می دارند و از طرفی نیز، مستکبرین منفورتر می شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیج یکی از دهها برکات انقلاب است، عنوان کرد: در بسیج افرادی خدمتگذار، مخلص، حاضر در همه صحنه ها، پشتیبان انقلاب اند و برای خدا کار می کنند.

آیت الله نوری همدانی با توصیه به حاضرین در قدرشناسی از نعمت بزرگ انقلاب، اذعان کرد: ایرانی که به عنوان یک کشور ضعیف شناخته می شد، در زمان حاضر در کل جهان ایران به اندازه یک قدرت بزرگ شناخته می شود.

وی با قرائت آیه 7 از سوره مبارکه ابراهیم، افزود: اگر نعمت های خدا را بشناسیم، در برابر خدا خاضع باشیم و از آن در راه خدا استفاده کنیم، باعث نصرت و افزایش روزی می شود و اگر کفران نعمت کنیم، دار عذاب می شویم.

این مرجع تقلید، یکی دیگر از برکات انقلاب را، فتح کردن دلها دانست و تصریح کرد: انقلاب ما در دلها راه پیدا کرد و بیدارگری را ایجاد نمود و باعث ایجاد موجی در کشورهای تونس، یمن، اردن، عربستان، بحرین و حتی اروپا و آمریکا شد.

 وی با تأکید بر با عظمت بودن انقلاب، اضافه کرد: مردم در برابر استبداد و استکبار بیدار شده بودند که نمونه هایی از آن را می توان، تشکیل حکومت اسلامی و یا تحریم تنباکو بود و آن امام(ره) بود که اصرار داشت که شاه باید برود و رژیم سلطنتی سقوط کند.

آیت الله نوری همدانی اولین گام در ایجاد انقلاب اسلامی را محو و نابودی رژیم شاهنشاهی عنوان و تصریح کرد: حضرت امام(ره) پس از نابودی رژیم سلطنتی به میدان استکبار جهانی رفت و اسلام را به دنیا شناساند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با خود موجی ایجاد کرد که این موج زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج)، است، اذعان کرد: به فرموده امام(ره)، انقلاب ما زمینه انتظار و ظهور را فراهم می کند.


این مرجع عالیقدر دینی با بیان اینکه پس از حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب نیز با ادامه راه آن بزرگوار توانستند کشور را در این دنیای پرطلاتم هدایت کند، افزود: ما از روی ایمان و عقیده به انقلاب می نگریم که این حکومت به ظهور حضرت حجه(عج) متصل خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: