آخرین اخبار
کد خبر: ۴۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
برای بقای اسلام باید فلسفه عاشورا را راهنمای عمل و الگوی رفتاری خود قرار داده تا از مسیر خطا و لغزش‌های دنیایی و به‌ویژه تبلیغات استکباری رها شویم.

به گزارش تنویر، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس گفت: جلوگیری از تکرار هتک حرمت صورت گرفته در شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) و اهانت به مقدسات دینی و فلسفه عاشورای حسینی، نیاز به برخورد جدی از سوی متولیان فرهنگی دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس گفت: جلوگیری از تکرار هتک حرمت صورت گرفته در شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) و اهانت به مقدسات دینی و فلسفه عاشورای حسینی، نیاز به برخورد جدی از سوی متولیان فرهنگی دارد.

خبرگزاری فارس: برخورد جدی با هتک حرمت به فلسفه عاشورای حسینی در شیراز

  حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه پیشین و جدید سپاه ثارالله شیراز در سخنانی اظهار داشت: اهانت، توهین، تمسخر و القائات غیردینی از سوی افراد نادان و یا مغرض به ارزش‌های دینی و اسلامی به‌ویژه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب اسلامی را به اهداف شوم خود نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نهضت عاشورا دارای ابعاد ظاهری و باطنی است، افزود: برپایی و شرکت در آیین سوگواری عزاداری حسینی وجه ظاهری و نیز چگونه زیستن و درس گرفتن از فلسفه عاشورا بعد باطنی است که تمام مؤمنان و شیفتگان اهل‌بیت (ع) باید در این راه گام بردارند تا شاهد جامعه‌ای پاک و به‌دور از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی باشیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: برای بقای اسلام باید فلسفه عاشورا را راهنمای عمل و الگوی رفتاری خود قرار داده تا از مسیر خطا و لغزش‌های دنیایی و به‌ویژه تبلیغات استکباری رها شویم.

حاجی‌زاده تصریح کرد: دوری از درگیری، اختلاف‌های جناحی و حب و بغض، تنها راه موفقیت در رسیدن به جامعه آرمانی شهدا و ولایت‌فقیه است که باید گفتمان مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در طول سابقه مبارزاتی وی را مبنای رسیدن به مدیریت اسلامی قرار دهیم.

وی بیان داشت: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در طول عمر سیاسی، اجتماعی و مبارزاتی خود حلال مشکلات و منشأ اتحاد، همدلی و همبستگی بود و تا آخر عمر پربرکت خویش از این مسیر خارج نشد و دیگران را به این حرکت الهی تشویق و ترغیب می‌کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس اضافه کرد: فلسفه عاشورا نوعی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که باید آن را در جامعه اسلامی پیاده و تفکرات عاشورایی خود را بر این مبنا قرار دهیم.

گفتنی است، در پایان این آیین طی حکمی حجت‌الاسلام علمدار شریفی به سمت نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز منصوب و از زحمات حجت‌الاسلام شعبان اسماعیلی نماینده پیشین ولی‌فقیه در این ناحیه تقدیر شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: