آخرین اخبار
کد خبر: ۴۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
آیت الله نوری همدانی در شهرستان خنج:
دشمن با راه های مختلف از جمله اختلاف شیعه و سنی، اختلافات قومیتی و ... سعی در ایجاد اختلاف در بین مسلمانان داشته اما بدانید رمز موفقیت ما، وحدن کلمه بوده است.
به گزارش تنویر، آیت الله نوری همدانی از مراجع بزرگ اسلام در مسجد جامع شهرستان خنج ضمن اشاره به اینکه خداوند، خلقت را با هدایت توﺃم نموده است، گفت: انسان یک موجودی بسیار ممتاز بوده که هدایت آن به وسیله عوامل مختلفی می باشد. عقل، کتاب های آسمانی، وجود پیامبران الهی، جانشینان پیامبر و ...، عواملی هستند که به هدایت انسان کمک می کنند.

این مرجع جهان اسلام ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) پس از آنکه توانست 23 سال اسلام را تثبیت و برقرار کند، پیش از آنکه از دنیا ارتحال نماید اینگونه فرمود که من در میان شما دو سرمایه گرانبها می گذارم، از اینها تبعیت کنید تا دچار گمراهی نشوید و همیشه در راه هدایت گام بردارید. این دو سرمایه بزرگ، قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) بوده که راهنمایی برای هدایت انسان و محور هدایت می باشند.

وی در ادامه افزود: ما باید همانند پیامبر اکرم (ص) در مقابل دشمنان، شدید و قوی برخورد نموده اما نسبت به همه مسلمانان، چه شیعه و چه سنی، الفت و مهربانی داشته باشیم.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: قرن ها بر مردم، استبداد حکومت می کرد؛ عده ای کاخ نشین و لذت گرا، رژیم ارباب و رعیتی داشته و بر مردم ظلم می کردند؛ زمانی مملکت ما زیر سیطره روسیه، انگلیس، آمریکا و استبداد بود و الان نیز برخی از کشورهای اسلامی، غلام حلقه به گوش آنها هستند، اما ایران اسلامی توانست به سلطه استکبار در مملکت پایان دهد.

این عالم بزرگوار ادامه داد: امام خمینی (ره) کار بسیار بزرگی در زمینه اتحاد مسلمین انجام داد و توانست معادلات سیاسی مستکبران را به هم بزند. مستکبران را پریشان و مستضعفان جهان را امیدوار کرد.

وی افزود: حضرت امام (ره)، اسلام ناب محمدی را به عرصه زندگی مردم وارد کردند. باید توجه کنیم که اولین رکن انقلاب اسلامی، اسلام ناب، رکن دوم مردم و رکن سوم ولایت فقیه می باشد. پیش از انقلاب، مردم به حساب آورده نمی شدند اما امروز مردم در تمامی صحنه ها حضور فعال دارند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه به برکات انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، برپایی نماز جمعه می باشد.

وی با اشاره به صحبت های امام خمینی (ره) ادامه داد: دشمن با راه های مختلف از جمله اختلاف شیعه و سنی، اختلافات قومیتی و ... سعی در ایجاد اختلاف در بین مسلمانان داشته اما بدانید رمز موفقیت ما، وحدن کلمه بوده است.

این عالم جهان اسلام در بخش دیگری از صحبت های خود ﺗﺄکید نمود: امنیتی که هم اکنون در ایران وجود دارد، در هیچ جای دنیا نبوده و عزتی که داریم نیز، در هیچ جای دیگری پیدا نمی شود.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: کسانی که زیر پرچم اسلام ناب محمدی هستند، در برابر دشمن، شدید و مقاوم اما نسبت به یکدیگر مهربان و باعطوفت هستند.

این مرجع جهان اسلام در پایان خاطرنشان کرد: برای بنده توفیق بود که خدمت مردم عزیز خنج رسیدم. ان شاءالله همه ما بتوانیم در پیمودن راه اسلام ناب، تلاش نموده و موفق باشیم.

وی، مردم خنج را متعهد و ولایتمدار و شهرستان خنج را نقطه ای عالم خیز و شهیدپرور دانست.

در ابتدای این مراسم، امام جمعه اهل سنت خنج در سخنانی ضمن خیرمقدم خدمت آیت الله نوری همدانی و هیئت همراه به شهرستان خنج، گفت: مردم خنج همیشه مشتاق دیدار بزرگان و ارزشمندان بوده اند و امروز این را نصیب گردیده اند که جای بسی خوشحالی است.

شیخ عبدالصمد ابونجمی ادامه داد: مردم خنج همیشه دین و دیانت را سرمشق زندگی خود قرار داده و مسئله حجاب در این شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

وی در پایان ﺗﺄکید کرد: افتخار می کنیم که در کنار عالمی جلیل القدر همچون آیت الله العظمی نوری همدانی هستیم.

امام جمعه تشیع خنج نیز در صحبت هایی ضمن خیرمقدم به آیت الله نوری همدانی، گفت: خطه جنوب فارس از دیرباز نقش مهمی در خدمت به نظام داشته اند.

حجت الاسلام رضا صفایی ادامه داد: مردم شهرستان خنج مردمی مؤمن، بافرهنگ و ولایتمدار هستند که همواره در عرصه های گوناگون، نه تنها هزینه ای بر نظام متحمل نکرده اند، ارادت خود را نیز با حرکت در مسیر اعتلای نظام، رشد بیداری اسلامی و ارائه نمایه بسیار زیبا از وحدت و انسجام، ثابت کرده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: