آخرین اخبار
کد خبر: ۴۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
دوستدار شعار هفته بسیج دانش‌آموزی را "دانش‌آموز بسیجی، طلایه‌دار بصیرت حسینی"، عنوان کرد و گفت: برنامه‌های این هفته از 7 آبان آغاز شده و تا 13 آبان ادامه یافته و در هفته بسیج دانش‌آموزی در استان بیش از 50 هزار عنوان برنامه در بیش از 4 هزار واحد مقاومت اجرا می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان فارس گفت: بیش از 50 هزار برنامه همزمان با هفته بسیج‌ دانش آموزی در بیش از چهار هزار واحد مقاومت در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بسیج دانش آموزی استان فارس، محمدجعفر دوستدار در نشست خبری بیان کرد: تعمیق ارزش‌ها، تمرین مسئولیت‌پذیری، تقویت نشاط و ارتقاء عمل سازمانی مهمترین اهداف این سازمان است.

وی مخاطب‌محوری و کیفیت‌بخشی را مهمترین برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس ذکر و خاطرنشان کرد: امسال مسئولیت بسیج دانش‌آموزی در دبیرستان‌ها به خود دانش‌آموزان واگذار شده است.


سرگرد پاسدار محمدجعفر دوستدار گفت: در زمان جنگ سخت 36 هزار دانش‌آموز ندای رهبر خود را لبیک گفته و استان فارس نیز 3 هزار شهید دانش‌آموز را به انقلاب تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه امروز این شهدا برای ما افتخار هستند، افزود: در فضای امروز جامعه، دانش‌آموزان مورد هجمه جنگ نرم قرار گرفته و دشمنان این موضوع را درک کرده و متأسفانه برخی مسئولان ما از جنگ نرم در محیط دانش‌آموزی و از ظرفیت عظیم دانش‌آموزی غفلت کرده و برخی بودجه‌های کشور برای مسائلی که چندان ضرورتی ندارد در نظر گرفته می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به اهداف سازمان بسیج دانش‌آموزی، خاطرنشان کرد: این سازمان با گسترش و تعمیق ارزش‌ها سعی در کمک به فضای آموزش و پرورش داشته و سند تحول آموزش و پرورش با استفاده از مطالبات راهبردی در سطح ملی تدوین شده و شامل 46 خصوصیت و ویژگی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

دوستدار با بیان اینکه هدف از تدوین این سند آماده‌کردن دانش‌آموزان برای ورود به جامعه و مسئولیت‌پذیری است، تصریح کرد: تقویت نشاط و هویت ملی، دینی، فردی و عزت نفس از اهداف این سازمان بوده و تبیین اصول حاکم بر بسیج در این سازمان در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه نظام به بسیج و بسیج به کیفیت نیاز دارد، بیان کرد: تمرکززدایی و مخاطب‌محوری از دیگر اصول این سازمان بوده و سال گذشته بسیج دانش‌آموزی استان فارس پرچم‌دار واگذاری مسئولیت به دانش‌آموز دبیرستانی بوده و دوره دانش‌آموزی تمرین مدیریت و مسئولیت‌پذیری و دوره دانشجویی دوره تکمیل آن است و سبب می‌شود این دانش‌آموزان زمان مدیریت واقعی و مسئولیت واقعی آزمون و خطای کمتری داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج دانش‌آموزی، اظهار کرد: طراحی نوشت‌افزار ایرانی با تدوین مطالبی مفید در دفاتر برای دانش‌آموزان و طراحی سررسید دانش‌آموزی با عنوان کوله‌پشتی در راستای تلاش برای آموزش سبک زندگی و تدوین 50 مهارت در این سررسید از جمله فعالیت‌‌های این سازمان بوده و همه اینها خاص و بومی استان فارس است که در کشور مطرح شده است.

50 هزار برنامه همزمان با هفته بسیج‌آموزی در سراسر استان برگزار می‌شود

50 هزار برنامه همزمان با هفته بسیج‌آموزی در سراسر استان برگزار می‌شود

دوستدار با بیان اینکه مرکز تولید محتوا برای دانش‌آموزان و امکان ایجاد ارتباط با یکدیگر در این فضا با آدرس WWW.BDFARS.IR  راه‌اندازی شده، افزود: از سال گذشته فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی یک دانش‌آموز است و این مرکز با هدف غنی‌سازی محتوای مطالب خاص دانش‌آموزان طراحی و راه‌اندازی شده ،رادیو شهاب در هفته بسیج دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به چاپ و انتشار کتاب اسوه‌های تشکیلاتی که خاص شهدای دانش‌آموز شاخص کشور است، گفت: این کتاب در قالب مطالبی کوتاه و فشرده و در راستای الگوگیری دانش‌آموزان تهیه شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس با بیان اینکه در این سازمان مجموعه‌ای با عنوان یک فنجان کتاب تولید شده، خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه کشور زیبنده فرزندان این مرز و بوم نیست و این مجموعه به صورت هفتگی تولید شده و هر هفته یک کتاب به صورت کلیپ تصویری برای دانش‌آموزان تهیه می‌شود.

دوستدار با اشاره به لزوم آموزش سبک زندگی به دانش‌آموزان، تصریح کرد: نخستین مجموعه تعلیم و تربیتی با سخنرانی‌های کوتاه و در حد 5 دقیقه‌ای حجت‌الاسلام حدائق، استادیار حلقه‌های صالحین بسیج دانش‌آموزی، تهیه و در مدارس استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی استان فارس مسابقه‌ای علمی در سطح ایران طراحی کرده، عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیج دانش‌آموزی در تمام مقاطع تحصیلی حضور دارد، این رقابت علمی در مقطع ابتدایی به ابتکار این سازمان و با حضور 250 هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به اینکه لیگ علمی پایا از دیگر رقابت‌های منحصربه‌فرد بسیج دانش‌آموزی است، اظهار کرد: در این رقابت دانش‌آموزان در قالب گروه‌های 5 نفره به رقابت علمی می‌پردازند و یک هزار و 270 تیم در مرحله شهرستانی شرکت کرده که از این تعداد 39 تیم به مرحله استانی و 7 تیم به مرحله کشوری راه یافتند.

دوستدار با بیان اینکه طرح مسجد دانش‌آموزی از دیگر طرح‌های این سازمان است، افزود: مسجدی در میدان شهرداری شیراز به عنوان پایلوت این برنامه در نظر گرفته شده و در این طرح کارکردهای مختلف مسجد که به فراموشی سپرده شده، احیا می‌‌شود.

وی شعار هفته بسیج دانش‌آموزی را "دانش‌آموز بسیجی، طلایه‌دار بصیرت حسینی"، عنوان کرد و گفت: برنامه‌های این هفته از 7 آبان آغاز شده و تا 13 آبان ادامه یافته و در هفته بسیج دانش‌آموزی در استان بیش از 50 هزار عنوان برنامه در بیش از 4 هزار واحد مقاومت اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس برخی عناوین برنامه‌های این هفته را تجدید میثاق با امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا با حضور در گلزار شهدا، حضور سازمان‌یافته دانش‌آموزان در نمازجمعه، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و غیره عنوان و خاطرنشان کرد: در این هفته نشست معرفتی و بصیرتی فرماندهان واحدها، همایش مربیان آمادگی دفاعی، دیدار با خانواده‌های شهدای دانش‌آموز، راه‌اندازی هیئت‌های دانش‌آموزی و برگزاری سوگواره و عزاداری امام حسین(ع) در مسیر 13 آبان و مسابقه نقاشی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی با موضوع اسرائیل رژیم کودک‌کش نیز برگزار می‌شود.

دوستدار با بیان اینکه برای دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان مسابقه شهرآورد علمی نخبگان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این مسابقه که با شیوه‌ای نوین و جدید اجرا می‌شود دانش‌آموزان در 5 رشته شرکت می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: