جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۰۸:۱۲
کد خبر: ۴۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
رسانه‌های انگلیسی‌زبان؛

پایگاه اطلاع رسانی شبکه صدای امریکا (VOA):

در حال که ضرب الاجل توافق هسته ای نزدیک می شود، کری و مقامات ایرانی با هم ملاقات می کنند.

  تنها دو هفته مانده به ضرب الاجل ماه نوامبر برای توافق هسته ای با یاران، جان کری، وزیر خارجه امریکا طبق برنامه، روز یکشنبه با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار می کند. کاترین اشتون، مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در مذاکرات عمان حضور خواهد داشت. این مذاکرات درحالی آغاز می شود که اوباما هفته پیش گفته بود، امریکا و دیگر اعضای 1+5، چارچوب پیشنهادی جدید را برای توافق هسته ای به ایران ارائه داده اند.

نشریه هافینگتون پست امریکا (Huffingtonpost):

گزارش: رهبر عالی ایران، مشاور عالی خود را به مذاکرات هسته ای اعزام می کند.

 

چشم انداز رسیدن به توافق در برنامه هسته ای ایران روز شنبه روشن تر و امیدوار کننده تر شد؛ چرا که گزارشات از احتمال ارسال یک مشاور ارشد سیاست خارجی به آخرین دوره مذاکرات توسط رهبر ایران آیت الله خامنه ای خبر می دهد. طبق گزارش عصر شنبه "المانیتور"، علی اکبر ولایتی ممکن است در مذاکرات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، کاترین اشتون مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، و جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، شرکت کند.

پایگاه اطلاع رسانی رادیو اروپای آزاد (RadioFreeEurope):

کری و لاوروف مذاکراتی را درمورد ایران، سوریه و اوکراین انجام دادند.

  جان کری، وزیر خارجه امریکا، در دیدار با همتای روسی خود تاکید کرد: هیچ ارتباطی بین مذاکرات هسته ای و مسائل دیگر وجود ندارد و ما می خواهیم این موضوع را کاملا روشن سازیم. مذاکرات هسته ای در مسیر خود قرار دارند و مستقل هستند. وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت، هرچند نسبت به دستیابی به توافق تا ضرب الاجل 24 نوامبر، امیدوار است اما هنوز "شکاف ها و اختلافات واقعی" بین ایران و قدرت های جهانی وجود دارد.

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

ایران می گوید، توافق هسته ای تا ضرب الاجل 24 نوامبر در دسترس است و هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد.

  معاون وزیر خارجه ایران روز شنبه گفت، ایران هیچ جایگزینی را برای راه حل دیپلماتیک با شش قدرت جهانی برسر برنامه هسته ایش در نظر نگرفته و باور دارد که هر دو طرف مصمم به دستیابی به توافق تا ضرب الاجل 24 نوامبر هستند. عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایرانی افزود: هیچ راه حل میانه ای وجود ندارد و افکار همه ما بر چگونگی دستیابی به توافق متمرکز شده است.

انتهای مطلب224224

نام:
ایمیل:
* نظر: