کد خبر: ۴۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
غلامحسين مظلومي بعد از مدتي پنجه نرم کردن با بيماري خود به حکم قضا گردن نهاد و جان به جان آفرين تسليم کرد.
مظلومي در روز 23 دي ماه سال 1328 در شهرآبادان به دنيا آمد، شهري که از دل آن جاسميان و دهداري و بسياري ديگر به تيم‌ملي معرفي شدند. بعدها هم غلامحسين مظلومي مشهورترين و اولين بازيکن دهه 50 آباداني در تيم‌ملي بود. مظلومي رکورددار کسب آقاي گلي در مسابقات مختلف بود. به جز تورنمنت هايي مثل جام ميلز، باردولو، اتحاد باشگاه ها و ... او در مسابقاتي مثل جوانان 1969 آسيا با 6 گل و جوانان 1970 آسيا با 5 گل آقاي گل شد. اين دو مسابقه در تايلند و فيليپين برگزار شد.

او در مسابقات آسيايي 1974 تهران که به قهرماني فوتبال ملي ما منجر شد، با 5 گل آقاي گل رقابت ها شد و بالاخره در سال هاي 1352، 1353 و 1355 با تيم هاي تاج و شهباز 3 بار آقاي گلي را در رقابت هاي ليگ تخت جمشيد به دست آورد.

غلامحسين مظلومي 2 برادر فوتباليست به نام هاي پرويز و محمد داشت که اين دومي در تيم شاهين بازي مي‌ کرد. غلامحسين در شهر آبادان براي تيم تاج اين شهر بازي مي‌ کرد و در سال 49 بعد از درخشش در مسابقات جوانان آسيا به تيم تاج تهران آمد، رايکوف که اولين کاشف استعداد مظلومي بود ابتدا در تيم‌ملي جوانان از وجود مظلومي بهره برد و وقتي سرمربي تاج شد، از او خواست که به اين تيم برود. اتفاقا در اولين ميداني که رايکوف آبي‌پوشان را همراهي کرد تاج قهرمان شد و مظلومي با 5 برد، آقاي گل اين رقابت ها هم شد.


مظلومي بعد از پايان عمر فوتبال که بسيار مستعجل بود و در سال 57 به علت پارگي مينيسک به پايان رسيد، به مربيگري روي آورد. مدتي مربي تيم نيرومند بود که به پيام تغيير نام داد. او هدايت آبي‌پوشان پايتخت را در سال 67 برعهده داشت. يک سال بعد سرمربي تيم‌ملي اميد شد. در عرصه ملي سرمربيگري نوجوانان هم از جمله فعاليت هاي او بوده است؛ او به جز سرپرستي استقلال در سال 88 و مديريت تيم هاي پايه اين باشگاه در تيم هاي باشگاهي بسياري مربيگري کرده که از آن جمله مي‌ توان به شهرداري کرمان، مقاومت تهران، کشتي سازي بندرعباس، پتروشيمي ماهشهر، موتوژن تبريز، استقلال نوين تهران و ... مي‌ توان اشاره کرد.

او در مسابقات المپيک 1976 مونترال، گل پيروزي بخش ايران را برابر تيم‌ملي کوبا به ثمر رساند، مظلومي با ثبت 21 گل ملي به مدت 19 سال رکورددار اين عرصه بود و رکوردش توسط علي دايي در سال 75 شکسته شد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: