آخرین اخبار
کد خبر: ۴۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
سردار فتحیان در یادواره شهدای بهداری فارس:
در سال های دفاع مقدس استان فارس با اعزام نیروهای متخصص توانست به کمک آسیب دیدگان بشتابد و از ورود آسیب های بیشتر جلوگیری کند.
به گزارش تنویر، نخستین یادواره شهدای بهداری - رزمی و بسیج جامعه پزشکی استان فارس با عنوان «شهدای آسمانی» صبح امروز در حسینیه عاشقان ثار الله برگزار شد.

در این همایش رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح به بیان رشادت ها و ایثارگری های پزشکان و پرستاران در 8 سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: در سال های دفاع مقدس استان فارس با اعزام نیروهای متخصص توانست به کمک آسیب دیدگان بشتابد و از ورود آسیب های بیشتر به جامعه جلوگیری کند.

یادواره شهدای بهداری

سردار نصر الله فتحیان با بیان اینکه  اگر تجربه 8 سال دفاع مقدس نبود، قطعا پزشکی کشور عقب تر از امروز بود افزود: در دوران جنگ تحمیلی تعداد تخت های بیمارستان ها بسیار کم بود و به  ازای هر 18 هزار نفر، یک پزشک داشتیم.

وی با اشاره به حضور فعال پزشکان، بهیاران، امدادگران، پرستاران و رانندگان آمبولانس ها در جبه های حق علیه باطل افزود: در هیچ کدام از جنگ هایی که در دنیا اتفاق افتاد، حضور این جمعیت از جامعه پزشکی را ندیدیم و پزشکان ما در دوران دفاع مقدس حداقل 2 ماه در جبهه ها حضور داشتند و به مداوای مجروحان پرداختند.

فتحیان ساخت بیمارستان صحرایی را از ابتکارات پزشکان در دوران دفاع مقدس برشمرد که توانست از بسیاری از تلفات انسانی جلوگیری کند.

یادواره شهدای بهداری

به گزارش تنویر در این یادواره از کتاب ها و تمبر یادبود شهدای بهداری - رزمی رونمایی شد.

یادواره شهدای بهداری

لازم به ذکر است استاندار فارس، رئیس اداره بهداشت ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس کل دادگستری فارس، فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد و فرمانده سپاه فجر از میهمانان ویژه این همایش بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر: