آخرین اخبار
کد خبر: ۴۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس خبر داد:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بیان کرد: برای برگزاری این یادواره از خانواده 162 شهید دانشجو با حضور رییس و معاونان دانشگاه در استان فارس سرکشی شده است.
به گزارش تنویر، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: یادواره سرداران و 380 شهید دانشجوی استان فارس27 آذرماه جاری در دانشگاه شیراز برگزار می شود.

اسماعیل قزلسفلی، در جمع خبرنگاران بیان کرد: تجلیل از ایثارگران علم و جهاد و شهادت، ترویج وگسترش فرهنگ ایثار وشهادت در دانشجویان، فرهنگ سازی و ارائه الگوهای برتر به دانشجویان، تجدید میثاق دانشجویان با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی، تکریم خانواده شهدا و دفاع از دستارودهای هشت سال دفاع مقدس و شبهه زدایی در این بخش از اهداف برگزاری این یادواره است.

وی افزود: برای برگزاری این یادواره 380 شهید دانشجو در استان فارس شناسایی شده است که 377 شهید مربوط به دوران دفاع مقدس و سه شهید شامل دو شهید کانون رهپویان وصال و یک شهید عملیات بمب گذاری مسجد امیرالمومنین زاهدان، متعلق به بعد از زمان جنگ تحمیلی است.

قزلسفلی اظهارداشت: بر این اساس 130 شهید دانشجو متعلق به دانشگاه های شیراز و مابقی از سایر دانشگاه های استان فارس است که شهرستان های فسا، کازرون و جهرم به ترتیب از بیشترین تعداد شهدای دانشجو برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون 27 یادواره شهدای دانشجویی شهرستانی به عنوان پیش یادواره شهدای دانشجوی استان برگزار شده است که امسال به برکت برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو یاد و خاطره شهدا در تمام مراکز آموزش عالی گرامی داشته شده است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بیان کرد: برای برگزاری این یادواره از خانواده 162 شهید دانشجو با حضور رییس و معاونان دانشگاه در استان فارس سرکشی شده است.

او ادامه داد:همچنین جمع آوری آثار شهدای دانشجو با حضور 30 گروه مستندساز دانشجویی در شیراز و 34 گروه در شهرستان ها انجام شده است.

قزلسفلی گفت: مشارکت دانشجویان در بخش های مختلف از ویژگی های این یادواره است به طوری که بیشتر کارهای یادواره شهدای دانشجو استان فارس از جمله طراحی پوستر، نماهنگ و تیزر به همت دانشجویان انجام شده است.

دبیر ستاد یادواره سرداران و 380 شهید دانشجوی استان فارس عنوان کرد: در این یادواره کتاب های مجموعه اشعار و خاطرات شهید مجید اثناعشری، نرم افزار اندروید شهدای دانشجوی استان، تمبر یادواره، کارت دانشجویی شهدای دانشجو رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه برگزاری یادواره شهدای دانشجو استان فارس به صورت دائمی دایر است افزود: خروجی ستاد یادواره شهدای دانشجوی استان فارس در قالب تولیدات فرهنگی و هنر در بخش های کتاب، نرم افزار و نشریه فعال خواهد بود.

قزلسفلی اظهارداشت: یکی از مهم ترین کارهای ستاد برگزاری یادواره شهدای دانشجو تهیه بانک جامع اطلاعات شهدای این قشر است زیرا معتقدیم این آثار گنجینه گرانبها و ماندگاری برای نسل های آینده خواهد بود.

وی بیان کرد: کتاب جامع شهدای دانشجو به نام 'سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه' حاوی اطلاعات جامع شهدای استان، زندگی نامه شهید مسعود طاهری و زندگی نامه شهید علی اکبر پیرویان در حال تدوین و نگارش است.

قزلسفلی ادامه داد: همچنین کتاب 35 دانشجوی شهید شهرستان فسا و شش دانشجوی شهرستان لارستان آماده چاپ است.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: