آخرین اخبار
کد خبر: ۴۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
فرمانده سپاه بقیه الله(عج) شیراز:
فرمانده سپاه بقیه الله(عج) شیراز گفت: یکی از رویکردهای اصلی سپاه در اجرای برنامه ها، انجام کارهای اقناعی است زیرا معتقدیم در صورت قانع شدن مردم، به صورت آگاهانه در عرصه های مختلف حضور خواهند داشت.
به گزارش تنویر به نقل از ایرنا، جواد قناعتی فرمانده سپاه بقیه الله(عج) شیراز در دیدار با مدیر و کارمندان خبرگزاری ایرنا استان فارس در شیراز بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی با برنامه ریزی های دراز مدت تلاش می کنند مردم را درگیر حواشی کنند که در صورت هدایت مردم با فعالیت ها و کارهای به سمت خوبی ها، جامعه از آسیب ها و بدی ها نهی می شود.

وی با بیان اینکه مسایل فرهنگی دغدغه اصلی مسوولان جامعه ما است افزود: دشمن برای اقشار مختلف جامعه ما برنامه ریزی کرده است به طوری که کینه و دشمنی خود را با ابزارهای مختلف از جمله گوشی های همراه و نرم افزارهای مختلف با قابلیت دسترسی برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، دنبال می کند.

قناعتی اظهارداشت: از حدود 23 سال پیش دشمن با استفاده از فضای نرم و جنگ نرم دشمنی خود با جمهوری اسلامی را دنبال می کند که بر اساس شرایط روز شیوه دفاع نیز باید مناسب باشد.

وی اضافه کرد:این درحالی است که هنوز عده ای جنگ فرهنگی و نرم علیه کشور را قبول ندارند که آگاهی بخشی و تبیین شرایط کشور و فعالیت های دشمن در جنگ نرم،برای اقشار مختلف مردم از وظایف رسانه هاست.

فرمانده سپاه بقیه الله(عج) شیراز ادامه داد: هم اکنون کشور ما در یک جنگ فرهنگی نابرابر است و این باور باید در همه مردم و مسئولان ما نهادینه شود زیرا در این صورت شاهد حضور همه مردم در صحنه مقابله و دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دشمن در تغذیه فرهنگی جامعه ما نقش مستقیم دارد

قناعتی عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار شبکه ماهواره ای در کشور قابل دریافت است که 165 شبکه برنامه های خود را به زبان فارسی پخش می کنند و فضای ماهواره یکی از عرصه های موفق دشمن در حوزه جنگ نرم است.

فرمانده سپاه بقیه الله(عج) شیراز افزود: این شبکه ها روزانه سه هزار و 480 ساعت برنامه با زبان فارسی تهیه و پخش می کنند که در راه اندازی این شبکه ها توسط دشمنان، همه اقشار جامعه ما مورد توجه قرار گرفته اند.

قناعتی گفت:دشمن با راه اندازی این شبکه ها،در تصمیم گیری و تغذیه فرهنگی جامعه ما تاثیر مثبت دارد که این یک هشدار جدی برای مردم و مسوولان است.

او بیان کرد: فضای جنگ نرم بسیار متفاوت تر از جنگ سخت است و حضور در این عرصه تنها کار نیروهای نظامی نیست بلکه تمام مردم باید در عرصه مقابله با جنگ نرم مشارکت داشته باشند تا به پیروزی برسیم.

قناعتی اظهارداشت: امروز کشور ایران به یک قدرت در فضای جنگ نظامی و سخت تبدیل شده است که در صورت بروز هرگونه خطا از سوی دشمنان ما هیچ جایی دنیا برای آنان امن نخواهد بود.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی اگر در برابر جمهوری اسلامی دست از پا خطا کنند طول و عرض میدان جنگ به اندازه کره زمین خواهد بود.

قناعتی ادامه داد: بر این اساس دشمنان انقلاب اسلامی برنامه ریزی های خود را از طریق فضای فرهنگی دنبال می کنند که در این عرصه، رسانه نقش برجسته و مهمی دارد.

او عنوان کرد: در بخش آگاهی بخشی، اغنا سازی و فرهنگی سازی مردمی در بخش آسیب های ماهواره و افزایش جمعیت نیازمند همکاری و مشورت با رسانه هستیم زیرا برای طراحی کارها و سیاست گذاری ها نیازمند نیاز سنجی مردم هستیم.

وی با اشاره به فرهنگی سازی افزایش جمعیت در کشور افزود: در بخش افزایش جمعیت در کشور نیازمند فرهنگ سازی جدی و اغنای مردمی هستیم زیرا عدم تحقق چشم انداز در بخش جمعیت کشور، کشور در آینده با مشکلات روبرو خواهد بود.

قناعتی گفت:باید باور مردم در مورد ارجح بودن منافع ملی بر منافع شخصی تقویت شود و ما در پی نهادینه کردن این باور در بخش های مختلف کشور هستیم.


فرمایش رهبری معظم انقلاب درباره خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مسئولیت آن را دو چندان می کند

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز اضافه کرد: فرمایش رهبر معظم درباره نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در داخل و خارج از کشور مسئولیت این خبرگزاری را دو چندان می کند.

وی اظهارداشت: خبرگزاری ایرنا مایه افتخار و مباهات نظام است و در تمام عرصه ها رسالت و نقش خود را به خوبی انجام داده است.

قناعتی بیان کرد: خبرگزاری ایرنا رسانه امین نظام اسلامی است و این خبرگزاری یک رسانه مهم و مرجع در کشور و استان فارس است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی به موقع یکی از نیازهای اصلی جامعه است که مسئولان باید نسبت به ارائه اطلاعات به موقع به رسانه ها جامعه را به سمت آرامش هدایت کنند.

او گفت: رسانه به دلیل ارتباط بیشتر با مردم، باید به عنوان ویترین برای مسئولان و مردم عمل کند زیرا عملکرد رسانه در تصمیم گیری های مسئولان موثر است.

قناعتی با بیان اینکه کار در رسانه یک فعالیت دو سویه است عنوان کرد: برای سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرای مناسب برنامه ها، نیازمند ارتباط با رسانه ها به عنوان چشم و گوش مردم هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن همه کارهای ما را رصد می کند افزود: در کار رسانه نوع بیان مطلب بسیار حائز اهمیت است به طوری که دلسوزی برای نظام می شود با لفظ مثبت و منفی بیان شود.

قناعتی گفت: سپاه فعالیت های خود را در سه عرصه سخت، نیمه سخت و نرم دنبال می کند که به دلیل حساسیت در برخی از بخش های، فعالیت در این مجموعه با ظرافت هایی همراه است.

وی بیان کرد: نوع کار در سپاه ناحیه بقیه الله(عج) به دلیل مرکزیت شهر شیراز، بسیار متفاوت است.

 وظیفه اصلی رسانه ها، امیدبخشی به جامعه است

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان فارس نیز گفت: عمده هدف ما در بخش اطلاع رسانی کشور، امید بخشی به جامعه است که انتقال مفاهیم درست و اطلاع رسانی به موقع از مهمترین وظائف رسانه است.

بهنام احمدی افزود: رسانه پل ارتباطی مردم و مسئولان است که می تواند با اطلاع رسانی شفاف و به موقع نقش هدایت گری خود را به خوبی در جامعه ایفا می کند.

وی با بیان اینکه بر این باوریم عملکرد رسانه نباید ابزاری برای سوء استفاده رسانه های غربی و دشمنان شود اضافه کرد: مسوولان باید خود را در برابر رسانه ها وافکار عمومی جامعه پاسخگو بدانندوباپاسخ به موقع جامعه را ازحواشی بدورکنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: