کد خبر: ۴۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
یکی از بحث‌هایی که در پزشکی ورزشی امروز مطرح است و پزشکان به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری و درمان آن هستند، ایست قلبی ناگهانی در ورزشکاران جوان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج ورزشکاران فارس به نقل از ایسنا تحقیقات جدید در دانشگاه کنت به درک بهتر تغییرات قلب ورزشکاران به هنگام ورزش که منجر به ایست قلبی می‌شود کمک کرده است.

HCM مشکلی است که به صورت ژنتیکی در قلب بعضی افراد ایجاد می‌شود. این مشکل در ماهیچه میوکاردیوم قلب ایجاد می‌شود به طوری که بدون دلیل این ماهیچه بزرگ‌تر می‌شود. این مشکل در هر 500 نفر در یک نفر به وجود می‌آید. گفته می‌شود که HCM باعث مرگ ناگهانی و ایست قلبی در ورزشکاران جوان می‌شود. در صورتی که ورزشکار به دلیل این ایست قلبی جان خود را از دست ندهد باز هم دیگر نمی‌تواند به ورزش حرفه‌ای خود ادامه دهد.

برای اولین بار محققان دانشگاه کنت تلاش کرده‌اند تا به کمک علم مولکولی و بیوساینس دلیل ایجاد شدن این مشکل را درک کنند و تاثیر موادی مانند کلسیم را بر این روند مشخص کنند.

با کمک درک این مطلب که کلسیم چگونه فعالیت قلب را منظم می‌کند، محققان راه را برای مطالعه تاثیر تغییر میزان مواد خاص در بدن را بر این بیماری و فعالیت قلب باز کردند.

با کمک این مطالعات تاثیر پروتئین‌ها بر فعالیت قلب مشخص می‌شود و در نتیجه‌ نشانه‌های بیماری و راه‌های احتمال برای درمان آن مشخص می‌شود.

مرگ بر اثر ایست قلبی تاکنون جان تعدادی از ورزشکاران و به خصوص فوتبالیست‌ها را گرفته است. هنوز دلیل اصلی این مشکل پیدا نشده و تنها راه‌هایی برای تخمین زدن احتمال ایجاد آن به کار گرفته می‌شوند تا از فعالیت ورزشی بازیکنانی که احتمالا این بیماری را دارند جلوگیری شود
نام:
ایمیل:
* نظر: