آخرین اخبار
کد خبر: ۴۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران:
سردار رمضان شریف گفت: سپاه پاسدارن استراتژی اتاق‌های فکر و نهادهای امنیتی قدرت‌های غربی را به چالش کشیده است.
به گزارش تنویر به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در یادداشتی که به بهانه "شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی" در جنایت بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی در قنیطره سوریه؛ تهیه شده است با گریزی به فلسفه وجودی و رسالت ذاتی سپاه و دور اندیشی حضرت امام (ره) از تاسیس این نهاد انقلابی و مردمی، "فصل جدید" عملکرد سپاه را " الگویی الهام بخش" برای جوانان مسلمان و پدید آورنده مقدمه شکل گیری "جبهه امت اسلامی" دانسته است.

متن کامل این یادداشت که تحت عنوان "سپاه و جبهه امت اسلامی" منتشر شده است بدین شرح است:

بی‌تردید "انقلاب اسلامی ایران" به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با گفتمان منحصر به فرد خود، تأثیر شگرفی در تحولات جهان معاصر داشت؛ یکی از مختصات این گفتمان، "وحدت امت اسلامی" و نشان دادن ضرورت توجه و تمرکز مسلمانان به "دشمن مشترک" یعنی "صهیونیسم بین الملل" به سرکردگی امریکا و رژیم صهیونیستی بود.

در طول 36 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد همواره تقابل معناداری بین انقلاب اسلامی و دشمنان آن در جریان بوده است و در این راستا، در آغاز بخش عمده‌ای از طراحی‌های دشمن برای مقابله با انقلاب و نظام، در بسترهای امنیتی و نظامی تعریف و عملیاتی گردید و در مراحل بعدی توسعه‌ی آن به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در دستور کار اتاق‌های فکر سلطه و صهیونیسم قرار گرفت.

امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی با دوراندیشی و تدبیری حکیمانه یکی از نمادهای اصلی برای حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دادند و در حقیقت با طراحی و تأسیس این نهاد انقلابی و مردمی دژ مستحکمی را برای ناکامی طرح‌ریزی‌های دشمن و در واقع صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بنا کردند.

شروع فعالیت‌ها و نقش آفرینی‌های سپاه پاسداران این نهاد را یک نهاد شناخته شده برای تمامی افکار عمومی معرفی کرده است. شناسنامه سپاه با ایثار، شهادت و عمل به تکلیف همراه بوده است و کارنامه و عملکردش گویای موفقیت‌ها و توانمندی‌های گوناگون در عرصه‌های مختلف است.

سپاه استراتژی اتاق‌های فکر قدرت‌های غربی را به چالش کشیده است
سپاه به‌عنوان یک نهاد کاملا مردمی که برخاسته از متن جامعه انقلابی و اسلامی است همواره با آرمان‌های این انقلاب و مردم همزاد و همراه بوده است و اگر چنین نبود ایثار و شهادت نیز در آن معنی پیدا نمی‌کرد.

همگان به خوبی این حقیقت را درک کرده‌اند که نوع عملکردها در هر سازمانی یا منفعت طلبانه است و یا ایثارگرانه. عملکردی که همراه با محاسبات مادی باشد در آن هیچ‌گاه رنگ ایثار و فداکاری و روحیه سلحشوری و شهادت طلبی و حس تکلیف گرایی به چشم نمی‌خورد. اما وقتی با نهادی مثل سپاه روبرو می‌شویم سراسر کارنامه‌اش آکنده از عطر شهادت و ایثار است.

اگر ما امروز، شاهد شهادت سردارانی چون "الله دادی ها"، "تقوی ها"، "تهرانی مقدم ها" و دیگر سرداران دلاور و غیرت‌مند از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم خود گویای این واقعیت است که سپاه یک نهاد "آرمان خواه" و "تکلیف گرا" است که با گذشتن از علایق مادی، تمامی داشته‌های خود را به اذن و هدایت "ولی"در راه خدا و خدمت به مردم وارد میدان کرده و بهترین و عزیزترین سرمایه‌ها و نیروهای خود را نیز سپر بلای اسلام و ملت عزیز ایران ساخته است.

سپاه در عمر پربرکت سی و چند ساله خود بحران‌های بسیاری از سرگذرانده است ولی هرگز ذره‌ای از خط مشی که امام بزرگوار و مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند خارج نشده و در عمل به فرامین ولی فقیه و رهبری معظم، کوچکترین تردیدی به خود راه نداده است. اگر امروز الله دادی ها در سوریه و تقوی ها در عراق به شهادت می‌رسند، حجت و نشانه واضحی از استمرار "پاسداری" از انقلاب اسلامی است.

سپاه در کارنامه خود، فصل‌های گوناگونی به ثبت رسانده است که دوران خطیر، سرنوشت ساز و کم‌نظیر کنونی هم از جمله فصل‌های جدید آن است. فصلی که در آن سپاه براساس رسالت ذاتی و تجارب ارزشمند خود، نقش غیرقابل انکاری در توانمندسازی کشورهای مسلمان برای حفظ جغرافیا و ارزش های حیاتی آنان داشته است؛ به گونه‌ای که برای جوانان مسلمان تبدیل به "الگویی الهام بخش" و برای جهان اسلام پدیدآورنده مقدمه شکل گیری "جبهه امت اسلامی" شده است.


در عین حال آنهایی که با تحلیل‌های گوناگون در تلاش هستند تا عملکرد سپاه را مورد سوال قرار دهند، از واقعیت‌هایی که در "عمق استراتژیک ایران اسلامی" می‌گذرد ناآگاهند و نمی‌دانند در اتاق‌های فکر و نهادهای امنیتی قدرت‌های غربی درباره این منطقه چه طراحی هایی صورت می‌گیرد، در واقع آنها از این مسئله بی خبر هستند که تمامی طرح‌ها و برنامه‌های دنیای سلطه و استکبار برای به زانو درآوردن ایران اسلامی است و اگر ما در خط مقدم جبهه با آنان روبرو نشویم باید با پرداخت هزینه‌های سنگین به مقابله با آنها در درون مرزهای خود بپردازیم! کسانی که سپاه را با معیارهای سیاسی و اقتصادی می‌سنجند بدانند سخت در اشتباهند؛ چون سپاه در عمل و با آگاهی، دوراندیشی و قاطعیت اثبات کرده است با وجود تمامی فرصت‌ها هیچگاه خود را وارد بازی‌های بی حاصل نکرده است و از روحیه‌ای که از ابتدای شکل گیری در درون خود رشد داده مجاهدانه صیانت کرده است و همچنان در وادی شهادت و ایثار قدم می‌زند و به چیزی جز عمل به تکلیف در جغرافیای ایران و جهان اسلام نمی اندیشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: