آخرین اخبار
کد خبر: ۵۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
با همه موانع و کمبود امکانات، رزمنده ها در عملیات والفجر 8 با عبور از اروند، سیم‌ خاردارها را پاره و میله‌های خورشیدی را باز کردند در آن لحظه در تمام بیسیم‌ها ندای"یا فاطمه الزهرا" طنین انداز شد.

به گزارش تنویر، سرهنگ سید مرتضی حسینی‌نژاد از رزمندگان مازندرانی هشت سال دفاع مقدس است که در عملیات والفجر 8 حضور داشت. وی هم اکنون از راویان دفاع مقدس در مناطق جنوب است که با آغاز سفرهای راهیان نور برای بازگویی حماسه سازی های رزمندگان به زائران راهیان نور در منطقه عملیاتی والفجر8 مستقر می شود. نوشته زیر حاصل گفت و گوی دفاع پرس با این رزمنده دفاع مقدس است.

آغاز عملیات در ساعت 10:10 شب

نیروی زمینی سپاه، نیروی هوایی ارتش، هوانیروز، پشتیبانی توپخانه ارتش و یگان دریایی ارتش عملیات والفجر ۸ را پشتیبانی می‌کردند. در شب عملیات هزار غواص از اروند رود عبور کردند. این هزار غواص مجموعه ای از لشگرهای عمل کننده در فاز اول عملیات را تشکیل می‌دادند که  درهر یک از لشگرها تعدادی از غواصان را به عنوان نیروهای اطلاعات عملیات، تخریبچی و پیشقراول به منطقه عملیاتی اعزام کردند.

نیرو‌های پیشقراول وظیفه داشتند تا موانعی که در آن سوی اروند وجود داشت را از میان برداشته و امکان حرکت بقیه نیرو‌ها را آماده کنند. پس از بازگشایی معبر، با هماهنگی قرارگاه و با استعانت از حضرت زهرا (س) در ساعت ۱۰ و ده دقیقه شب رمز عملیات را از طریق بی‌سیم‌ها ابلاغ و عملیات آغاز شد.

نیرو‌ها توانستند در این عملیات با موفقیت به تمام اهداف عملیات دست پیدا کرده و شهر استراتژیک فاو را که پایگاه موشکی شلیک دشمن به سواحل خلیج فارس بود و باعث تهدید شریان اقتصادی کشور می‌شد را تصرف کنند.

واقعا نمی توان هشت سال دفاع مقدس به خصوص عملیات والفجر8 را در قالب چند کتاب و فیلم و صوت به آیندگان منتقل کرد. بارز‌ترین خصیصه عملیات والفجر ۸ روحیات معنوی رزمندگان بود که با استعانت از ائمه و اعتقادات توانستند در این عملیات پیروز شوند.

استعانت از حضرت زهرا

سرزمین اروند کنار که قطعه از مجموعه مناطق عملیاتی دفاع مقدس است ۲۸سال پیش حماسه‌ای در آنجا رخ داد که رزمندگان با خدا معامله کردند و به واسطه حماسه‌هایی که آفریدند این زمین ارزش پیدا کرد.

در اعتقادات ما و سوره توبه می‌فرماید آنجایی که بندگان خدا معامله می‌کنند و جان را می‌دهند و جنت را می‌گیرند. جوانانی که در این منطقه جان دادند نه برای پاداش بهشت بلکه برای آنچه معتقد بودند جنگیدند و به شهادت رسیدند.غواص‌هایی که در پیشانی این عملیات حماسه آفریدند قبل از آنکه یگان‌ها حرکت کنند به صورت مخفیانه عرض اروند ۹۰۰ تا یک کیلومتری را شنا کردند و خود را به سنگرهای دشمن رساندند. در تاریکی شب و شرایط سختی که با بارش باران به وجود آمد در رودخانه‌ای که تا شب قبل آرام بود موج‌هایی به طول یک متر ایجاد شد. در این شرایط نیرو‌ها تنها با استعانت از نام حضرت زهرا (س) و ائمه که در همه شرایط جنگ یاری رسان رزمندگان بودند خود را به سنگرهای دشمن رساندند.

با وجود موانعی که دشمن درست کرده بود تا جلودارنیرو‌ها شود رزمنده‌ها با امکانات کمی که در اختیار داشتند سیم‌ها را پاره و میله‌های خورشیدی را باز کردند.در آن لحظه در تمام بیسیم‌ها ندای"یا فاطمه الزهرا" طنین انداز شد.

تمامی رزمندگانی که در انتظار این لحظه بودند به قلب دشمن زدند و اهداف مهم شهر فاو را به تصرف درآوردند و دسترسی عراق را به آبهای گرم از سمت شبه جزیره فاو قطع کردند. این عملیات برتری نظامی ایران را در طول ۸ سال دفاع مقدس به جهانیان اثبات کرد و باعث شد تا عراق قطعنامه ۵۹۸ را تقدیم ایران کرد
نام:
ایمیل:
* نظر: